Du går til din egen læge hvor I så får en snak om tingene og han/hun laver så en henvisning til psykiatrien.
Dernæst bliver du indkaldt til indledende samtale hos psykiatrien hvor I så snakker om de ting der ligger til grund for din henvisning. Du kommer til at skulle udfylde en del skemaer, så de kan vurdere dig både ud fra dem men også samtalerne med dig. Og på basis af det vil personen du har snakket med, drøfte det med en læge/psykiater, hvorefter du vil få af vide hvad de er nået frem til og en eventuel diagnose.
Jeg havde i Silkeborg faste samtaler hver 14. dag i starten, og kom desuden også i forskellige typer gruppeterapi, hvilket gav et enormt udbytte. Senere har jeg haft samtaler én gang om måneden. Min primær behandler her, var en sygeplejerske, hvilket er meget normalt. Og efter behov havde jeg samtaler med en psykiater.
Efter jeg er flyttet til Sjælland, hører jeg til Distriktpsykiatrien i Køge, hvor jeg stadig er igang med opstart. Planen er at jeg skal have samtaler én gang om måneden her. Og senere eventuel gruppeterapi.
Anmeld
Citér