Henvisning til psykriatrien .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.133 visninger
19 svar
0 synes godt om
5. juli 2018

Anonym trådstarter

Hvordan får man en henvisning til psykriatrien ?

Hvad kan de hjælpe med i forhold til man har det skidt psykisk kontra psykolog ? Kan de tilbyde noget udover medicin ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2018

Rockertand

Anonym skriver:

Hvad kan de hjælpe med i forhold til man har det skidt psykisk kontra psykolog ? Kan de tilbyde noget udover medicin ?

Hvis du opfylder kriterierne, kan du få en henvisning ved egen læge.

Der tilbydes alt fra gruppeterapi til individuel terapi til medicinsamtaler og støttende forløb, fysioterapi og nåleterapi.

Psykiatrien er uden egenbetaling, men kræver også lidt mere i forhold til symptomer og årsag.

Anmeld Citér

5. juli 2018

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Hvis du opfylder kriterierne, kan du få en henvisning ved egen læge.

Der tilbydes alt fra gruppeterapi til individuel terapi til medicinsamtaler og støttende forløb, fysioterapi og nåleterapi.

Psykiatrien er uden egenbetaling, men kræver også lidt mere i forhold til symptomer og årsag.

Er det ens egen læge som vurdere om man opfylder kriterierne ?

Anmeld Citér

5. juli 2018

Camillos

Anonym skriver:

Ja det er det... 

Anmeld Citér

5. juli 2018

serinasmor

Anonym skriver:

Det kan så vidt jeg ved også være din sundhedsplejerske

Anmeld Citér

5. juli 2018

Benjamins'mor

Jeg blev af egen læge henvist til regionspsykiatriens mobile team, de henviste mig så videre til psykiatrien, det eneste jeg blev tilbudt af dem var medicin (er under 25, så det skal i gennem psykiatrien), ellers ved jeg der er gruppesamtaler.

Jeg får stadig besøg af regionspsykiatriens mobile team 1 gang om ugen samt går til psykolog.

Anmeld Citér

5. juli 2018

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

Ja det er det... 

Ok

Anmeld Citér

5. juli 2018

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Det kan så vidt jeg ved også være din sundhedsplejerske

Det er ikke til et barn , men mig selv. 

Anmeld Citér

5. juli 2018

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Jeg blev af egen læge henvist til regionspsykiatriens mobile team, de henviste mig så videre til psykiatrien, det eneste jeg blev tilbudt af dem var medicin (er under 25, så det skal i gennem psykiatrien), ellers ved jeg der er gruppesamtaler.

Jeg får stadig besøg af regionspsykiatriens mobile team 1 gang om ugen samt går til psykolog.

Har ikke kendskab til psykriatrien , mobile team hvad vil det sige ? Jeg er nemlig ikke bare interesseret i medicin uden evt anden behandling. Har ikke mulighed for at betale psykolog . 

Anmeld Citér

6. juli 2018

serinasmor

Anonym skriver:

Det er ikke til et barn , men mig selv. 

hvis det er i forbindelse med din barsel eller fødsel eller lignende kan det godt være gennem sundhedsplejersken

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.