Først og fremmest, så skal man have boet sammen - altså med fælles adresse - i mindst 2,5 år, før at stedbarnsadoption kan komme på tale. Så dén kan i godt ligge lidt på hylden og vente med, for der er længe til at i kan gøre noget ved det.
For det andet - når du sjriver at far (altså den rigtige, biologiske far) har fraskrvet sig alt, mener du så bare at han har givet dig den fulde forældremyndighed? Eller har han bare sagt at han er ude? Eller hvad?
Jeg har (også) en datter fra et tidligere forhold, hvor min mand og jeg fandt sammen ret hurtigt. Vi har en fælles søn, som blev til efter vi havde været sammen i halvandet år. Og jeg - plus alle andre i omgangskredsen osv - synes at vi var vildt hurtigt ude. Altså, efter halvandet år, ikke halvanden måned.
Du skal lige sætte farten lidt ned, lade den første nyforelskelse falde lidt til ro, nyde din skønne, lille baby til fulde og så vente lidt med drømmen om kernefamilien, til du er sikker på den fyr du har fundet dig - det kan godt være at i har kendt hinadnen længe som venner, men man skal lære hinanden at kende på en ny måde, når man bliver par.
Anmeld
Citér