Til jer som har børn med slem eksem.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Det er jo sidste mulighed. Alternativet er hormon creme som har slemme bivirkninger. 

Er sku lidt ked af at du siger at jeg lyder som en reklame, jeg har prøvet forskellige hormoner cremer, og nu er jeg altså lidt desperat og har netop hørt godt om cannabis. 

Og nu hvor er der er lavet en direkte lov om at det er ok at købe og der ikke står at børn ikke bør smøres med det prøver jeg gerne. 

Jeg har desuden også prøvet andre alternativer som at droppe absolut alt sukker, mælk og endda forsøgt med ekstra fiskeolie .. 

Jeg købte det igår smurte derefter og jeg synes at virkningen er fantastisk. 

Man skal altså lige huske på at cannabis er en plante og Thc som gør en skæv bl.a. Er fjernet... 

Jeg stoler på min mave fornemmelse som mor, og jeg har jo netop ikke gjort noget ulovligt eller lign.. 

Jeg siger på ingen måde at du har gjort noget ulovligt, hvor får du den fra ?. Men du svarer stadigvæk ikke på mit spørgsmål ang langtidssigtede bivirkninger. Du referere til nogle birvirkninger ang hormoncremer som har været kendt i mange år, og de er jo selvfølgelig ikke så rosenrøde at læse, men mange mennesker får jo gavn af hormoncreme alligevel. Ingen ved hvad der vil stå om nogle år ang cannabis olie/salve, men jeg tror bare at man skal være yderst varsom i starten og ikke tænker at det er et mirakelmiddel mod alt. Det er da godt for dit barn, hvis det har hjulpet, men tænker alligevel at man skal være yderst forsigtig med det ( mig bekendt er det ikke gennemtestet på små børn, som lige pludselig får det smurt i alle ender og kanter)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2018

Miti's mama

Anonym skriver:

Tør mund, svimmelhed og diaré. 

Jeg har i øvrigt kun planer om at bruge det istedet for hormon creme. Dvs når det er rigtig slemt. Ellers supplere jeg med fed creme. 

DDesuden er cremen også dyr. Jeg gav 350 for omgang der er mindre end en læbepomade 

Køb Moana Olie fra elies.dk. Den koster 120kr for 175ml og er bedre end en fed creme

Anmeld Citér

4. juli 2018

Ea1

Til dem der er bange for hormon creme - stop jer selv. Det bliver først “farligt” når der smøres med de stærkeste typer, i mange år. 

Behandle jeres børns eksem i stedet for at afprøve alverdens olier osv. 

Bliv henvist til allergi amb hvis barnet ikke allerede er udredt for allergier. Ofte hænger eksen og allergi sammen. 

Jeg kæmpede i 3 år på at få min datter udredt. Og det viste sig at hun er allergisk overfor rigtig mange ting, plus har børneeksem (som jeg egentlig troede var det eneste hun havde)

hun er stort set eksem fri nu, og de få dage hvor der kommer lidt, smøres der med Betnovat. Så er eksemen væk dagen efter. 

Jeg er sygeplejerske på en afdeling hvor patienterne får STORE mængder binyrebarkhormon, og der er absolut ingen grund til at forældre er bange for en smule hormon creme. 

Hvis den hormon creme du bruger ikke virker, er det ikke den rigtige du har. 

Anmeld Citér

4. juli 2018

Ea1

Og husk, forebyggelse er den bedste behandling mod børneeksem dvs fede cremer hver eneste dag. 

Anmeld Citér

4. juli 2018

Ea1

Ea1 skriver:

Til dem der er bange for hormon creme - stop jer selv. Det bliver først “farligt” når der smøres med de stærkeste typer, i mange år. 

Behandle jeres børns eksem i stedet for at afprøve alverdens olier osv. 

Bliv henvist til allergi amb hvis barnet ikke allerede er udredt for allergier. Ofte hænger eksen og allergi sammen. 

Jeg kæmpede i 3 år på at få min datter udredt. Og det viste sig at hun er allergisk overfor, plus har børneeksem (som jeg egentlig troede var det eneste hub havde)

hun er stort set eksem fri nu, og de få dage hvis der kommer lidt, smøres der med Betnovat. Så er eksemen væk dagen efter. 

Jeg er sygeplejerske på en afdeling hvor patienterne får STORE mængder binyrebarkhormon, og der er absolut ingen grund til at forældre er bange for en smule hormon creme. 

I øvrigt findes der en creme der er uden binyrebarkhormon, som er meget effektiv mod børneeksem. Den hedder Ellidel, og den kan også bruges i ansigtet. Den skal bare ikke smøres på områder med blærer eller sår. Den har jeg også brugt meget til min datter i perioder. Den er recept pligtig.

og kan simpelthen ikke sige det nok, bliv henvist til allergi amb eller allergicenter. De hsr virkelig styr på sagerne, også hvad eksem angår. 

Anmeld Citér

5. juli 2018

Anonym trådstarter

Ea1 skriver:

I øvrigt findes der en creme der er uden binyrebarkhormon, som er meget effektiv mod børneeksem. Den hedder Ellidel, og den kan også bruges i ansigtet. Den skal bare ikke smøres på områder med blærer eller sår. Den har jeg også brugt meget til min datter i perioder. Den er recept pligtig.

og kan simpelthen ikke sige det nok, bliv henvist til allergi amb eller allergicenter. De hsr virkelig styr på sagerne, også hvad eksem angår. 

Vi har gået på ouh siden i et par år. Vi har fået midison, locoid også den helt stærke. Det har til med været så slemt at vi har været indlagt til røde bade fordi huden har været så ødelagt.

Når man ser hvor slemt det rent faktisk kan være bliver man desperat.. 

Vi bruger selvfølgelig fed creme meget, selv i børnehaven bliver han smurt til forebyggelse. 

Anmeld Citér

5. juli 2018

Ea1

Anonym skriver:

Vi har gået på ouh siden i et par år. Vi har fået midison, locoid også den helt stærke. Det har til med været så slemt at vi har været indlagt til røde bade fordi huden har været så ødelagt.

Når man ser hvor slemt det rent faktisk kan være bliver man desperat.. 

Vi bruger selvfølgelig fed creme meget, selv i børnehaven bliver han smurt til forebyggelse. 

Er han blevet udredt for allergi? 

Anmeld Citér

5. juli 2018

grinny

Ren nysgerrighed, har de prøvet at både i Kraes Babybad? 

Vi har brugt den med kokos og efter første bad var de værste røde plamager væk ���� 

Vi fik også udskrevet hormoncreme, men nægtede indtil jeg havde prøvet andre løsninger og jeg nåede kun en 

Anmeld Citér

5. juli 2018

Baby.mamma

Anonym skriver:

Hej mødre. 

Igår var mit barns eksem rigtig slemt. Han har siden 2månders alderen lidt af slem børne eksem som især rammer blev området slemt.

Nå men igår var den helt slem til trods for hormon creme og fed creme i en uges tid... Hans numse væskende og ved bleskift hang bleen nærmest fast i væsken

Jeg valgte så at prøve en cannabis salve med 3% da der lige et åbent en ny butik som sælger disse varer.

Idag er hans numse næsten helet helt op, der er selvfølgelig lidt tilbage men ingen væskende og store plamager. 

Vil gerne anbefale dette da jeg mener at hormon creme skader mere end det gavner.. 

Min søn på knap 3år fik tidliger på året ordineret den helt stærke hormon creme som er gruppe 5 og bivirkningerne er jo store i og med produktet ik bør benyttes af børn. .

Nå, men god aften alle ville blot dele min erfaring 

Kan KUN anbefale øko CBD/Cannabis olie/salve samt plantebaseret kost- (som i INGEN kød) hvis man vil alt til livs. Og Ja, også udslæt, eksem og psoriasis

Anmeld Citér

6. juli 2018

Anonym trådstarter

Ea1 skriver:

Er han blevet udredt for allergi? 

Ja, ingen allergi. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.