Til jer som har børn med slem eksem.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.161 visninger
23 svar
29 synes godt om
3. juli 2018

Anonym trådstarter

Hej mødre. 

Igår var mit barns eksem rigtig slemt. Han har siden 2månders alderen lidt af slem børne eksem som især rammer blev området slemt.

Nå men igår var den helt slem til trods for hormon creme og fed creme i en uges tid... Hans numse væskende og ved bleskift hang bleen nærmest fast i væsken

Jeg valgte så at prøve en cannabis salve med 3% da der lige et åbent en ny butik som sælger disse varer.

Idag er hans numse næsten helet helt op, der er selvfølgelig lidt tilbage men ingen væskende og store plamager. 

Vil gerne anbefale dette da jeg mener at hormon creme skader mere end det gavner.. 

Min søn på knap 3år fik tidliger på året ordineret den helt stærke hormon creme som er gruppe 5 og bivirkningerne er jo store i og med produktet ik bør benyttes af børn. .

Nå, men god aften alle ville blot dele min erfaring 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2018

Abracadabra

Der er god grund til at mistænke, at cannabissen optages i blodet, når du smører det på så skadet hud. Jeg ville godt nok aldrig give mit barn cannabis. Hvad er bivirkningerne til cannabis givet til så små børn? 

Anmeld Citér

3. juli 2018

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Der er god grund til at mistænke, at cannabissen optages i blodet, når du smører det på så skadet hud. Jeg ville godt nok aldrig give mit barn cannabis. Hvad er bivirkningerne til cannabis givet til så små børn? 

Vi har ikke oplevet nogle bivirkninger udover et gladere barn.

Man mistænker vidst Thc for at kunne give bivirkninger men der er jo under. 0.2 procent i. Jeg tænker personligt at hormon creme kan give slemmere bivirkninger såsom papir tyndt og ødelagt hud. Desuden er det jo købt i en butik eftersom det er blevet gjort lovlig fra 1/7. Jeg er overhovedet ikke bekymret dem som solgte det, er også dem som producere og de har styr på sagerne 

Anmeld Citér

3. juli 2018

Anonym trådstarter

• Hæmning af kroppens egen produktion af binyrebarkhormon
  • Sygeligt forøget produktion af binyrebarkhormon
  • Rastløshed
  • Søvnløshed

Dette er bare nogle af de bivirkninger på hormon cremen.. Det tør jeg simpelthen ikke, og slet ikke når den creme ikke anbefales til små børn. Så tager jeg heller alternativer som er lovlige og lavet på planter 

Anmeld Citér

3. juli 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

• Hæmning af kroppens egen produktion af binyrebarkhormon
  • Sygeligt forøget produktion af binyrebarkhormon
  • Rastløshed
  • Søvnløshed

Dette er bare nogle af de bivirkninger på hormon cremen.. Det tør jeg simpelthen ikke, og slet ikke når den creme ikke anbefales til små børn. Så tager jeg heller alternativer som er lovlige og lavet på planter 

Men kender du de mere langsigtet bivirkninger ved at bruge cannabis salve til dit barn ? 

Anmeld Citér

3. juli 2018

Anonym trådstarter

Men kender du de mere langsigtet bivirkninger ved at bruge cannabis salve til dit barn ? 

Tør mund, svimmelhed og diaré. 

Jeg har i øvrigt kun planer om at bruge det istedet for hormon creme. Dvs når det er rigtig slemt. Ellers supplere jeg med fed creme. 

DDesuden er cremen også dyr. Jeg gav 350 for omgang der er mindre end en læbepomade 

Anmeld Citér

3. juli 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Tør mund, svimmelhed og diaré. 

Jeg har i øvrigt kun planer om at bruge det istedet for hormon creme. Dvs når det er rigtig slemt. Ellers supplere jeg med fed creme. 

DDesuden er cremen også dyr. Jeg gav 350 for omgang der er mindre end en læbepomade 

Det du skriver her er efter min mening ikke langsigtet ( jeg mener bivirkninger efter måske flere års brug på den ene eller anden måde)Du lyder altså mere som en reklame for cannabis, end en mor der har prøvet et medikament i en længere periode ( undskyld). Jeg siger på ingen måde at cannabis ikke kan hjælpe visse sygdomsgrupper, for det tror jeg godt at det kan, men man skal altså lige tænke sig om en ekstra gang før at man rask væk bare begynder at give cannabis på den ene eller anden måde til sine små børn og tænker at det er et mirakelmiddel uden bivirkninger. Personligt turde jeg ikke bare begynde at give et lille barn cannabis på forskellige måder, uden af det var meget nøje gennemtænkt og at det var sidste mulighed.

Anmeld Citér

3. juli 2018

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Det du skriver her er efter min mening ikke langsigtet ( jeg mener bivirkninger efter måske flere års brug på den ene eller anden måde)Du lyder altså mere som en reklame for cannabis, end en mor der har prøvet et medikament i en længere periode ( undskyld). Jeg siger på ingen måde at cannabis ikke kan hjælpe visse sygdomsgrupper, for det tror jeg godt at det kan, men man skal altså lige tænke sig om en ekstra gang før at man rask væk bare begynder at give cannabis på den ene eller anden måde til sine små børn og tænker at det er et mirakelmiddel uden bivirkninger. Personligt turde jeg ikke bare begynde at give et lille barn cannabis på forskellige måder, uden af det var meget nøje gennemtænkt og at det var sidste mulighed.

Det er jo sidste mulighed. Alternativet er hormon creme som har slemme bivirkninger. 

Er sku lidt ked af at du siger at jeg lyder som en reklame, jeg har prøvet forskellige hormoner cremer, og nu er jeg altså lidt desperat og har netop hørt godt om cannabis. 

Og nu hvor er der er lavet en direkte lov om at det er ok at købe og der ikke står at børn ikke bør smøres med det prøver jeg gerne. 

Jeg har desuden også prøvet andre alternativer som at droppe absolut alt sukker, mælk og endda forsøgt med ekstra fiskeolie .. 

Jeg købte det igår smurte derefter og jeg synes at virkningen er fantastisk. 

Man skal altså lige huske på at cannabis er en plante og Thc som gør en skæv bl.a. Er fjernet... 

Jeg stoler på min mave fornemmelse som mor, og jeg har jo netop ikke gjort noget ulovligt eller lign.. 

Anmeld Citér

3. juli 2018

Anonym trådstarter

Jeg tror du heller ikke at staten ville lovgive det hvis det var så farligt..

Anmeld Citér

3. juli 2018

Abracadabra

Hvad med gode gamle inotyol? Det lyder som en oplagt sag for inotyol.

Jeg VED godt, at cannabis i øjeblikket bliver markedsført som det største vidundermiddel siden ilden, men lidt naturlig skepsis er på sin plads. Og jeg ville være MEGET forsigtig med naturlægemidler til små børn - hele skandalen med de økologiske d-dråber står stadig meget skarpt i min erindring. Bare de forældre dog havde købt deres d-dråber i Fakta og Netto!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.