Anonym skriver:
Det bare utrolig nok. For hun var glad på vores vegne at jeg ventede min og kærestens fælles barn.
Jeg føgler måske bare jeg skal lade hende i trådet og lade det være som nu, gider ikke bruge for meget tid på hende.. Måske hun tager gengæld. For i starten da jeg lærte min kæreste ag kende.. Og tog med ham op til hans mor ville jeg ikke med din da 2-3 af hans søskende var der.. Og havde der aldrig set svigermor dette tidspunkt.. Så det var lidt for meget at skulle se dem alle for første hang, jeg er en stille type,
Ang barnedåben var der kun en søskende med fra kæreste familie .. Ud af en af en søskende flok på 6
Hvis du bliver overvældet ved tanken om at skulle møde 3-4 af din kærestes familiemedlemmer på en gang, tænker jeg, at du nok i en del sociale sammenhænge opfører dig på en måde, der af andre KAN tolkes som afvisning, kølighed eller uinteresserethed. Det kunne være, at du skulle prøve at eksplicitere overfor din svigermor, hvordan du har det i sociale sammenhænge. Samtidig kan det være, at din opførsel har bekymret din kærestes familie. Når man bliver en del af en meget stor familie, skaber det jo unægteligt udfordringer, hvis man har det skidt med at være sammen med mange mennesker på en gang.
Jeg tænker også, at du skal passe på med at overveje, om din svigermor ‘gør gengæld’. Det ville være småligt og ledt af hende. Du kunne jo også tænke sådan, at hun måske har opfattet dig som stille og indadvendt og at hun prøver at tage (et misforstået) hensyn til den indadvendte svigerdatter.
Det undrer mig - som så ofte i disse tilfælde - hvor din kæreste er henne af i denne relation. Måske skille du overveje at overlade ansvaret for jeres barns relation til sin farmor til ham. Han kan så enten arbejde på sagen eller en dag forklare den manglende relation med sit eget perspektiv på farmors manglende interesse. Så kan du nøjes med at tage ansvar for din egen relation til din svigermor.
Anmeld
Citér