Bedstemor? Vil ikke rigtig se barnebarn?!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Hvad med at tale med hende om det.det er en meget underlig adfærd. 

Hvsd arbejder hun med siden hun slet ikke kan prioritere at se sit barnebarn.

det er jo ikke normalt ikke at deltage i en barnedåb..?

Det er ikke nemt at komme i en samtale med hende. For de gange vi har besøgt hende snakker hende og min kæreste sammen ( nogen gange har jeg snakket til hende men det lidt lige som om samtalen falder fra hinanden. Og så snakker de vidre igen kort tid efter.. Så kan jeg bare sidde, i mine egen tanker ved siden af.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2018

Ena

Mine børns farfar er heller ikke særlig interesseret i hverken mine børn eller mig. Han er heller ikke særlig interesseret i sine andre børnebørn eller svigerdøtre. Til gengæld er han interesseret i sine egne børn og han er dog (måske til forskel fra din svigermor) venlig overfor os. Jeg har været ked af det, og er det også stadig meget på mine børns vegne, fordi de er store nok til at mærke det og undre sig over det. Men jeg har jo så observeret, at det bare er sådan han er, og det ikke har noget med mig eller mine børn at gøre. Hvad det så er, finder jeg aldrig ud af, og egentlig ved jeg ikke engang, om jeg har lyst til at forstå det - hvordan ens børnebørn kan være en så ligegyldige. Min mand har gennem årene forsøgt at tale med ham om det, og så kommer han en enkelt gang forbi til en hurtig kop te, hvis det da alligevel er på vejen og den slags. Og så sker der så ikke mere. Jeg forstår virkelig godt, at det er svært. Det er det også for mig.

Hvis din mand ikke allerede har snakket med sin mor, var det måske et godt sted at starte. Ikke med en bebrejdning, men noget a la: "Det ville være hyggeligt, hvis du har lyst til at komme og spise hos os på lørdag. Vi får ikke set hinanden så meget, og det vil vi gerne lave om på. Hvad siger du til det?" 

Anmeld Citér

2. juli 2018

Anonym

alt så . min kæreste mor var sådan som du beskriver hans er. før vi fik børn. fandt stille og roligt af. Det nok var for sig hun vil hoæde mig på afsted sådan jeg ikke opdage hun var alkoholiker. efter vi fik vores datter sammen, blive det dårligere. ved ikke om det kan hjælpe dig. 

Anmeld Citér

3. juli 2018

HvidSne

Min mands mor har heller ingen interesse i vores datter. Heldigvis sagde hun det direkte engang - at hun gerne ville have sin søn i sit liv, men havde ikke noget behov for et barnebarn. Så behøvede vi da i det mindste ikke være i tvivl - men tja, der var ingen forklaring.

Det er noget mystisk noget med bedsteforældre, som ikke ønsker børnebørn. Men det sker.

Anmeld Citér

3. juli 2018

Anonym trådstarter

Det bare utrolig nok. For hun var glad på vores vegne at jeg ventede min og kærestens fælles barn. 

Jeg føgler måske bare jeg skal lade hende i trådet og lade det være som nu, gider ikke bruge for meget tid på hende.. Måske hun tager gengæld. For i starten da jeg lærte min kæreste ag kende.. Og tog med ham op til hans mor ville jeg ikke med din da 2-3 af hans søskende var der.. Og havde der aldrig set svigermor dette tidspunkt.. Så det var lidt for meget at skulle se dem alle for første hang, jeg er en stille type,

Ang barnedåben var der kun en søskende med fra kæreste familie .. Ud af en af en   søskende flok på 6

Anmeld Citér

3. juli 2018

L-mor

Anonym skriver:

Det bare utrolig nok. For hun var glad på vores vegne at jeg ventede min og kærestens fælles barn. 

Jeg føgler måske bare jeg skal lade hende i trådet og lade det være som nu, gider ikke bruge for meget tid på hende.. Måske hun tager gengæld. For i starten da jeg lærte min kæreste ag kende.. Og tog med ham op til hans mor ville jeg ikke med din da 2-3 af hans søskende var der.. Og havde der aldrig set svigermor dette tidspunkt.. Så det var lidt for meget at skulle se dem alle for første hang, jeg er en stille type,

Ang barnedåben var der kun en søskende med fra kæreste familie .. Ud af en af en   søskende flok på 6

Hvis du bliver overvældet ved tanken om at skulle møde 3-4 af din kærestes familiemedlemmer på en gang, tænker jeg, at du nok i en del sociale sammenhænge opfører dig på en måde, der af andre KAN tolkes som afvisning, kølighed eller uinteresserethed. Det kunne være, at du skulle prøve at eksplicitere overfor din svigermor, hvordan du har det i sociale sammenhænge. Samtidig kan det være, at din opførsel har bekymret din kærestes familie. Når man bliver en del af en meget stor familie, skaber det jo unægteligt udfordringer, hvis man har det skidt med at være sammen med mange mennesker på en gang.

Jeg tænker også, at du skal passe på med at overveje, om din svigermor ‘gør gengæld’. Det ville være småligt og ledt af hende. Du kunne jo også tænke sådan, at hun måske har opfattet dig som stille og indadvendt og at hun prøver at tage (et misforstået) hensyn til den indadvendte svigerdatter.

Det undrer mig - som så ofte i disse tilfælde - hvor din kæreste er henne af i denne relation. Måske skille du overveje at overlade ansvaret for jeres barns relation til sin farmor til ham. Han kan så enten arbejde på sagen eller en dag forklare den manglende relation med sit eget perspektiv på farmors manglende interesse. Så kan du nøjes med at tage ansvar for din egen relation til din svigermor.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.