Orker ikke svigermor mere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du svarer stadig ikke på hvad din mand siger til det hele. Eller farfar for den sags skyld. 

I stedet kommer du med beskyldninger og angreb mod svigermor hele tiden. 

Psykologen er til for at hjælpe. Men kan ikke udtale sig om hendes mentale alder udfra hvad du fortæller. Ting der siges med had. Jeg synes stadig psykologen er uprofessionel at udtale sig på den måde. 

Ja, men farfar siger ingenting han er en stille mand landmand.

og manden siger intet - han har været manipuleret af hende hele livet - han har intet til overs for hende - Hun er der bare

dee var ingen glæde når vi skulle fortælle vi skulle være forældre til hans mors fordi han vidste hun vilde komme med et mærkeligt svar 

Han opsøger hende ikke - det er mig der ønsker et forhold til vores børn farmor ... han er ligeglad - det er hans far han har et forhold til - De er bedste venner 

da jeg havde eksamener og en utrolig travl periode i mit liv hvor jeg også var praktik i udlandet - havde han ikke set hende i 3 måneder ( før børn kom)  ...... han savner ikke, men ser hende mere af pli 

Han forstår mig godt - han blev også rasende på hende for første gang da hun sagde jeg måtte være slap forneden fordi jeg fødte uden hjælp - Da synes han hun var gået langt over stregen 

Men igen den psykolog gav bare et mega godt råd der viste sig at være SPOT ON. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2018

Babilooo

Prøv følgende øvelse hvis du har mod på det :-)

Det er for at komme alle vinker rundt:

1) prøv at beskrive første hvordan du betragter sitatioinen (det har du jo til dels allerede gjort 

2) nu skal du placerer dig i den anden parts sko (din svigermors).Hvordan vil hun beskrive sitationen? hvem mener hun siger og gør hvad? Hvordan vil hun beskrive situationen. Du må i denne tankerække IKKE gå tilbage i dit eget perspektivt. Hvad mener hun om situationen og hvad mener hun at du gør og siger?

3)3. perspektiv - hvad mener andre omkring jer? Hvad mener og siger svigerfar, din mand, søskende osv.

4) hvad har du fået ud af at bevæge dig rundt til alle perspektiverne? giver det dig nogle nye tanker på situationen?

Anmeld Citér

2. juli 2018

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Det er da meget normalt, at en psykolog giver sit umiddelbare indtryk af andre mennesker til klienten ud fra det, han/hun fortæller om vedkommendes adfærd. Det er jo ikke en retssag, hvor alle parter skal høres, men en hjælp til klienten i forhold til at styrke vedkommendes forståelse af og handlemuligheder over for nøglepersoner i vedkommendes liv. Der stanges jo ikke hverken diagnoser eller skråsikre karakteristikker af de omtalte personer ud, og mon ikke, de fleste psykologer også tilføjer et “For mig lyder det som om, ....” eller “Måske skal du tænke på X som ...” ? 

Tak! Er så enig!

og det hjælp mig utroligt meget da jeg følte det måtte være MIG der var galt med - Jeg kunne ikke se det selv.

og det psykologen sagde var SPOT ON! 

Anmeld Citér

2. juli 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Prøv følgende øvelse hvis du har mod på det :-)

Det er for at komme alle vinker rundt:

1) prøv at beskrive første hvordan du betragter sitatioinen (det har du jo til dels allerede gjort 

2) nu skal du placerer dig i den anden parts sko (din svigermors).Hvordan vil hun beskrive sitationen? hvem mener hun siger og gør hvad? Hvordan vil hun beskrive situationen. Du må i denne tankerække IKKE gå tilbage i dit eget perspektivt. Hvad mener hun om situationen og hvad mener hun at du gør og siger?

3)3. perspektiv - hvad mener andre omkring jer? Hvad mener og siger svigerfar, din mand, søskende osv.

4) hvad har du fået ud af at bevæge dig rundt til alle perspektiverne? giver det dig nogle nye tanker på situationen?

Det prøvede jeg hos psykologen og hun sagde det kom intet ud af at prøve at forstå hende hjerne Hbordan hun tænker da hun har sine mærkelige måder at tænke på -

- jeg kommer aldrig at forstå Hvordan man kan anklage en kvinde at være slap for neden - at kritisere en nybagte mor - sat manipulere et barn så det handler om hende 24:7

Sådan fungere min hjerne bare overhovedet ikke 

Anmeld Citér

2. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Det prøvede jeg hos psykologen og hun sagde det kom intet ud af at prøve at forstå hende hjerne Hbordan hun tænker da hun har sine mærkelige måder at tænke på -

- jeg kommer aldrig at forstå Hvordan man kan anklage en kvinde at være slap for neden - at kritisere en nybagte mor - sat manipulere et barn så det handler om hende 24:7

Sådan fungere min hjerne bare overhovedet ikke 

Men er svaret så ikke meget ligetil hvad der skal til? At droppe kontakten til hende. Hvis far er ligeglad med hende og du ikke kommer til at forstå hendes tankegang eller måde at være på og ej heller kan tolererer at være sammen med hende. Den negative energi smitter også af på barnet. 

Barnet tager jo ikke skade af ikke at have en farmor i sit liv. 

Anmeld Citér

2. juli 2018

Babilooo

Ok - du har fået et spot on råd fra en psykolog der ud fra din beskrivelse siger at hun svarer mentalt til en på 13.

Det virker ikke som om at du kan bruge noget af det der bliver skrevet i denne tråd - du har ret og din svigermor har en mærkelig tankegang. Og måske er det rigtig...

Men hvad er det så helt præcis du vil? Så skal du vel blot aftalt med din mand at I bryder med hans mor og stadigvæk ser din svigerfar eventuelt.

Anmeld Citér

2. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

øv 

svigermor har altid været for meget - med hendes spørgsmål der har INGEN grænser og hendes nedværdig kommentar om min familie 

Jeg har mange gange valgte hende fra i perioder da hun er for meget 

Hun manipulere også vores barn så hun er i centrum 24/7 - vild han lege med bedstefar er det så synd for bedstemor og hun leger hun græder - hun ved hun ikke må men gøre det alligevel 

desværre flød bægeret ikke over for en uge siden men eksploderede!

Jeg kan hende ikke mere

hun er lige blevet 20 % procent værre

jeg magter hende ikke - jeg har mindste alt for hende nu

jeg har intet mere at give 

Var hos en psykolog engang om noget andet, hvor jeg snakkede lidt om svigermor hun sagde hun var følelsesmæssigt niveau med en på 13 år og det nyttede ikke at snakkede om følelser med hende, men fordi hun intet indsigt har og man skal holde sig til vejret..... - det er derfor alle vores snakke ender ud i, Hun er Offer 

Jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre så jeg gider at være i samme rum med hende igen. 

Nogle råd?

Udfra din beskrivelse, der kan jeg godt forstå at du har fået nok. Din svigermor har sagt ting, som ER langt over grænsen, og du er tydeligvis vred og såret, hvilket jeg godt forstår. Din mand må i mine øjne træde i karakter, og fortælle hans mor på en måde så hun forstår det, hvor jeres grænser går. Måske kan i få et godt forhold, hvis hun er villig til at arbejde med sig selv, men jeg tror som din psykolog også sagde, ikke at du kan sætte dig ind i hovedet på hende, fordi hun er et helt andet sted. For mig at se er det hende der har et problem, og jeg kender godt din svigermors type. 

Min egen svigermor er rigtig sød og rar. Jeg har et fint forhold til hende og jeg ved at hun holder meget af mig. Men hun er også altid et offer. Hun er også manipulerende, og farfar træder altid på listetær for at gøre hende tilfreds, så hun ikke ender med at græde. Hun tåler ikke at man siger hende imod, og hun fortæller altid hvor fantastisk alle syntes hun er, og at hun er den bedste til alting. Det kan godt være dræbende af og til, men for alles skyld og fordi jeg holder af hende, vil jeg ikke få hendes facade til at krakelere da jeg ved, at det hele bunder i et dårligt selvværd. Hun har været til psykolog en gang, men psykologen, syntes at hun var fuldstændig fantastisk og havde det mest positive livssyn, og der var ingen grund til at hun kom der, trods en henvisning fra lægen. (Dette var hendes egne ord). Så jeg kan godt sætte mig ind i din situation til dels. Du kan prøve at gøre som jeg, hvis du har overskuddet til det. 

Anmeld Citér

2. juli 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

øv 

svigermor har altid været for meget - med hendes spørgsmål der har INGEN grænser og hendes nedværdig kommentar om min familie 

Hun manipulere også vores barn så hun er i centrum 24/7 - vild han lege med bedstefar er det så synd for bedstemor og hun leger hun græder - hun ved hun ikke må men gøre det alligevel 

Jeg kan hende ikke mere

Var hos en psykolog engang om noget andet, hvor jeg snakkede lidt om svigermor hun sagde hun var følelsesmæssigt niveau med en på 13 år og det nyttede ikke at snakkede om følelser med hende, men fordi hun intet indsigt har og man skal holde sig til vejret..... - det er derfor alle vores snakke ender ud i, Hun er Offer 

Jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre så jeg gider at være i samme rum med hende igen. 

Nogle råd?

Sig stop. 

Inviter farfar over eller med på en tur. 

Anmeld Citér

2. juli 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Ok - du har fået et spot on råd fra en psykolog der ud fra din beskrivelse siger at hun svarer mentalt til en på 13.

Det virker ikke som om at du kan bruge noget af det der bliver skrevet i denne tråd - du har ret og din svigermor har en mærkelig tankegang. Og måske er det rigtig...

Men hvad er det så helt præcis du vil? Så skal du vel blot aftalt med din mand at I bryder med hans mor og stadigvæk ser din svigerfar eventuelt.

Tror bare jeg har brug for at komme af med mit skrald -

Jeg har selv svært ved at acceptere at nogle vi har så tæt på kan være sådan - Hold ferie det er hårdt og drænende 

Og jeg vil sige det er ikke rigtigt dine svare der har hjulpet men mest en anden der skrev herinde om hun kunne godt forstå mig og selv har et lidt ligende problemet

- Det er de opslag dee hjælper -

Anmeld Citér

3. juli 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

øv 

Jeg kan hende ikke mere

Nogle råd?

Mit råd: affind dig med at hun er som hun er og det nok ikke ændrer sig. 

Accepter at det ikke er hende du skal have en tæt relation til og fortælle hemmeligheder til. 

Når hun trækker din søn væk fra farfar så stop hende i situationen. Sig til din søn at hun bare laver sjov, hun er lidt fjollet eller sådan noget. Sig til farmor at hun skal lade være og gør hun det ikke, så fortæl hende at I så ikke vil komme igen.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.