De kære bedste forædte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
Lucky05 skriver:

Min datter er på alder med dine. 

Og med den alder, begynder de selv at opsøge kontakten. Og så er det jo fordi de oprigtig gerne vil deres bedsteforældre. 

Det er så dejligt. :-) 

jeg havde selv et tæt forhold med min mormor. Det ønsker jeg også for min datter. 

Ja det er mega fedt at ungerne, nu har en aldre, hvor de selv ka tage kontakten. Det gir dem bare en masse selvstændighed. Også er det jo vildt heldigt at vi bor tæt på hinanden.

Nu hvor ungerne, har sku på ferie ved farmor, har de også brugt en del tid, på lige at ringe sammen i 5-10 minutter, på at finde ud af hva de sku ha med, hva ungerne gerne vil ha at spise, og på bare lige at bekræfte hvor mange dage, der er tilbage, indtil de sku derover osv osv.

Det er ret hyggeligt, at sidde og høre med på! Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2018

klmf

Vi har det lidt både og. Mormor passer, henter, bager pandekager, har altid tid, der er altid is i fryseren, giver ungerne ret når de beklager sig over forældrene der vrøvler om tandbørstning, sengetider, skærmtid. Morfar er en anden type, ikke så meget hands on og snakkende, men der kan man gå og sparke dæk, køre en tur med traktoren, rendegraveren eller havetraktoren.

Farmor er god - arbejder stadig og bor 1.5 time væk, så det er lidt noget andet. Hun bliver også tit booket af søsterens børn i flere dage ad gangen, så der er ikke det samme overskud til vores unger. Træls, men ungerne tænker heldigvis ikke over det og elsker bare når vi så er sammen med hende. 

Bedstefar har en hund og køber altid pomfritter til aftensmad, så scorer også ret højt på popularitetslisten. Bor også et stykke væk, så det er ikke så tit vi ses. 

Derudover er vi beriget med et væld af fætre og kusiner, legeonkler og fastre, der bare er i top 

Anmeld Citér

2. juli 2018

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har bedsteforældre: Min mor som arbejder, min far og hans kone og kun hans kone som arbejder, og så min svigermor som ikke har arbejdet de sidste 20 år.

Der er INGEN af dem der gør noget med dem, med mindre vi spørger om de kan passe dem. De bor alle indenfor en radius af max 30 min i bil. Min svigermor bor enda i samme by.

Jeg har opgivet. Jeg har spurgt så mange gange om de ikke vil lave noget med dem, men jeg vil ikke tigge. Det er deres tab, at de ikke laver noget med deres børnebørn på 9 år og næste 11 år.

Så nyd, at jeres bedsteforældre gider deres børnebørn

Anmeld Citér

2. juli 2018

StineW79

klmf skriver:

Vi har det lidt både og. Mormor passer, henter, bager pandekager, har altid tid, der er altid is i fryseren, giver ungerne ret når de beklager sig over forældrene der vrøvler om tandbørstning, sengetider, skærmtid. Morfar er en anden type, ikke så meget hands on og snakkende, men der kan man gå og sparke dæk, køre en tur med traktoren, rendegraveren eller havetraktoren.

Farmor er god - arbejder stadig og bor 1.5 time væk, så det er lidt noget andet. Hun bliver også tit booket af søsterens børn i flere dage ad gangen, så der er ikke det samme overskud til vores unger. Træls, men ungerne tænker heldigvis ikke over det og elsker bare når vi så er sammen med hende. 

Bedstefar har en hund og køber altid pomfritter til aftensmad, så scorer også ret højt på popularitetslisten. Bor også et stykke væk, så det er ikke så tit vi ses. 

Derudover er vi beriget med et væld af fætre og kusiner, legeonkler og fastre, der bare er i top 

Ja her gir bedsteforældre også altid ret! Ved ik lige hva det går ud på

Og det er altså ret sjovt, for da jeg var barn, var min mor ret så streng og holdte på reglerne også videre, men tænker det er et bedsteforældre privilige, at de for det meste er enige med børnebørnene  vh Stine 

Anmeld Citér

2. juli 2018

StineW79

MoarHvidovre skriver:

Vi har bedsteforældre: Min mor som arbejder, min far og hans kone og kun hans kone som arbejder, og så min svigermor som ikke har arbejdet de sidste 20 år.

Der er INGEN af dem der gør noget med dem, med mindre vi spørger om de kan passe dem. De bor alle indenfor en radius af max 30 min i bil. Min svigermor bor enda i samme by.

Jeg har opgivet. Jeg har spurgt så mange gange om de ikke vil lave noget med dem, men jeg vil ikke tigge. Det er deres tab, at de ikke laver noget med deres børnebørn på 9 år og næste 11 år.

Så nyd, at jeres bedsteforældre gider deres børnebørn

Her føler vi os, også virklig heldige, at de bare ønsker at være, så stor en del af vores liv.

Jeg er evig taknemlig for at vi har dem, for de betyder bare så meget for ungerne vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.