Bare nysgerrig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2018

HBV

Jeg fik lige en skrækhistorie med på vejen, da jeg var inde og besøge mit arbejde forleden ~ jeg er på barsel. "Husk at bede om at blive sat i gang, hvis du går over tid!"  Min kollegas veninde var gået 15 dage over terminsdatoen og havde henvendt sig til Fødegangen flere gange, men de havde afvist hende pga travlhed. På 14. dagen finder man ud af, at pigen i maven er død, da moderkagen har sat ud og hun skulle så føde sin døde datter på 15. dagen. , det er på samme fødested som mit.. Årh gud hvor tragisk. Men HVORFOR skal højgravide kvinder altid få disse skrækhistorier at vide  ? Fortalte det til min veninde og hun havde fået nøjagtig samme historie at vide, da hun var højgravid 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2018

L-mor

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg sad hertil aften og snakkede om, hvor meget det egentlig var muligt at gå over tid uden at blive sat igang... Barnet vil vel ud på et eller andet tidspunkt. Vi er ikke gravide, men vi prøver på det. Hvor lang tid tror/ved i man kan gå over tid? Vi snakkede især om, hvis man ikke vidste, man var gravid, så kunne man jo heller ikke blive sat igang. Kan man så fx godt gå i uge 42+4, 43+6, 44+3 osv? Håber i ved hvad vi mener, da vi er vildt nysgerrige på dette, og ikke rigtig kan finde noget på nettet

Da jeg fødte for tre år siden, var reglen (sundhedsstyrelsens anbefaling) at du blev sat i gang 41,0 med en højrisiko graviditet (tvillinger, svangerskabskomplikationer, over 40, højt BMI, m.v.) og 41,4 for alle øvrige.

Anmeld Citér

1. juli 2018

FrkGranger

Jeg fødte i 2014, gik i fødsel 41+4 og fødte dagen efter 41+5..

Den da havde jeg også tid til igangsættelse, men gik i gang selv.

Fik at vide, at grundet risiko for at moderkagen satte ud, anbefalede de senest igangsættelse 41+5, hvis ikke der var andre komplikationer. 

Men efter terminen, var jeg til skanninger hver 3. dag, for at sikre sig han havde det fint.

Jeg er født i 88, og der gik min mors vand 29/2, men jeg er først taget ved kejsersnit 9/3.

Havde lagt uden vand alle dage, og var helt indtørret, så jeg kom i oliebad...

Dette fordi min mors jordemoder havde ferie.

Anmeld Citér

2. juli 2018

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Jeg fødte tilbage i 2011 en sund og rask baby dreng på 4500g, han blev født 42+0 hvor jeg blev sat igang, Da min krop ikke selv gik i gang. 

Da han kom ud, sagde jordemoderen godt at moderkagen så ud til at være godt medtaget, så det var godt jeg var blevet sat igang. 

Var jeg ikke Det, tør jeg ikke tænke på hvad der kunne være sket. 

Mødet lyder til man bliver sat tidligere igang i dag end for bare syv år siden 

Anmeld Citér

3. juli 2018

sne190810

For knap 22 år siden, fik min moster lov til at gå 3 uger over tid, førend min fætter besluttede sig for at komme ud. Igangsættelse var ikke på tale , tror ikke engang rigtig det var en ting "dengang". 

Min fætter er idag hjerneskadet og epilepsi ramt, men om det har noget med hinanden at gøre kan man jo kun gisne om. 

Anmeld Citér

5. juli 2018

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia

I "gamle dage" var man ikke så sikker på datoer så mange gik langt over tid..

Anmeld Citér

5. juli 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg har lige tirsdag været til sidste samtale hos jordemoder inden termin..

min termin er i morgen fredag d. 6/7.. hvis jeg ikke er gået i fødsel fredag i næste uge d. 13/7 skal jeg ringe til fødegangen og lave aftale om en gennemscanning og snak om igangsættelse...

Med den første havde jeg mandag aftalt tid om onsdagen til igangsættelse da jeg gik 8 dage over termin ;) han blev født mandag kl. 23.46 så det gad han altså ikke vente på 

Anmeld Citér

5. juli 2018

Anonym

Min kæreste og jeg sad hertil aften og snakkede om, hvor meget det egentlig var muligt at gå over tid uden at blive sat igang... Barnet vil vel ud på et eller andet tidspunkt. Vi er ikke gravide, men vi prøver på det. Hvor lang tid tror/ved i man kan gå over tid? Vi snakkede især om, hvis man ikke vidste, man var gravid, så kunne man jo heller ikke blive sat igang. Kan man så fx godt gå i uge 42+4, 43+6, 44+3 osv? Håber i ved hvad vi mener, da vi er vildt nysgerrige på dette, og ikke rigtig kan finde noget på nettet

Gik 16 dage over 

Min moderkage var fuldstændig tom, madpakken var spist.

Nu siger alle til mig jordemor og læger det er ikke sundt at gå over 10 dage da moderkagen bliver dårligere og dårligere 

Så fedt - Gik så meget over pga. Press på fødeafdelingen 

Dette var 4 år siden - Nu vilde jeg ikke ha forladt afdelingen om Jeg vidste hvor høje risikoen var.

Anmeld Citér

5. juli 2018

BabyMama2016

AnjaZenia skriver:

I "gamle dage" var man ikke så sikker på datoer så mange gik langt over tid..

Sandt - Men vi i DK har den laveste baby dødelighed i verden lige nu nogenside i historie.

Mere babyer var dødfødt “før i tiden”

Anmeld Citér

5. juli 2018

Anonym

Skovrup skriver:

Jeg fødte tilbage i 2011 en sund og rask baby dreng på 4500g, han blev født 42+0 hvor jeg blev sat igang, Da min krop ikke selv gik i gang. 

Da han kom ud, sagde jordemoderen godt at moderkagen så ud til at være godt medtaget, så det var godt jeg var blevet sat igang. 

Var jeg ikke Det, tør jeg ikke tænke på hvad der kunne være sket. 

Mødet lyder til man bliver sat tidligere igang i dag end for bare syv år siden 

Min søn blev fødte 42+2 

og en kæmpe basse ligesom din - Fik du at vide at hans tunge vægt kunne være fordi moderkagen var holdt op med at virke optimalt?

Jeg er lille og havde hverken graviditet diabetis eller noget.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.