Bare nysgerrig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.489 visninger
20 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. juni 2018

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg sad hertil aften og snakkede om, hvor meget det egentlig var muligt at gå over tid uden at blive sat igang... Barnet vil vel ud på et eller andet tidspunkt. Vi er ikke gravide, men vi prøver på det. Hvor lang tid tror/ved i man kan gå over tid? Vi snakkede især om, hvis man ikke vidste, man var gravid, så kunne man jo heller ikke blive sat igang. Kan man så fx godt gå i uge 42+4, 43+6, 44+3 osv? Håber i ved hvad vi mener, da vi er vildt nysgerrige på dette, og ikke rigtig kan finde noget på nettet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg sad hertil aften og snakkede om, hvor meget det egentlig var muligt at gå over tid uden at blive sat igang... Barnet vil vel ud på et eller andet tidspunkt. Vi er ikke gravide, men vi prøver på det. Hvor lang tid tror/ved i man kan gå over tid? Vi snakkede især om, hvis man ikke vidste, man var gravid, så kunne man jo heller ikke blive sat igang. Kan man så fx godt gå i uge 42+4, 43+6, 44+3 osv? Håber i ved hvad vi mener, da vi er vildt nysgerrige på dette, og ikke rigtig kan finde noget på nettet

Jeg spurgte faktisk min jordmoder om præcis damme sprøgsmål dengang jeg var gravid  

Altså hvis man ikke ved at man er gravid og er en af de få % der går indtil veerne starter uvidende om en graviditet. Så ja. Så kan man godt gå 42-43+. Men det er langt fra sundt for barnet. Moderkagen sætter ud på er tidspunkt hvilket betyder at barnet jo så ikke får næring som det har behov for. Derudover man det være farligt da moderkagen begynder st gå i forrådnelse som kan give infektion hos kvinden. Derfor sættes man i gang for at disse ting undgås. 

Anmeld Citér

1. juli 2018

Anonym trådstarter

Men så heller ikke længere end 43+? Altså man kan ikke gå i 44+, 45+ osv? Tænker da også der må være grænser for, hvor længe kroppen kan/vil bære på barnet��

Anmeld Citér

1. juli 2018

Babilooo

Risikoen for at barnet tager skade stiger markant efter 42... så derfor sættes man igang der.

Anmeld Citér

1. juli 2018

AlwaysAno

Smølfine123 skriver:

Risikoen for at barnet tager skade stiger markant efter 42... så derfor sættes man igang der.

Det er jo slet ikke det spørgsmålet går på 

Anmeld Citér

1. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Men så heller ikke længere end 43+? Altså man kan ikke gå i 44+, 45+ osv? Tænker da også der må være grænser for, hvor længe kroppen kan/vil bære på barnet��

Jo i terorien kan du godt gå så længe. For det er ikke altid kroppen selv kan finde ud af det. Men til den tid har man nok opsøgt læge da man højst sandsynligt vil blive syg 

Anmeld Citér

1. juli 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jo i terorien kan du godt gå så længe. For det er ikke altid kroppen selv kan finde ud af det. Men til den tid har man nok opsøgt læge da man højst sandsynligt vil blive syg 

Wauw, det er jeg lidg i chok over faktisk

Anmeld Citér

1. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Wauw, det er jeg lidg i chok over faktisk

Det er blandt andet også en af grundende til at dødeligheden var så stor i meget gamle dage. Altså vi taler 1800 tallet og tidligere. 

Men det er altså så også yderst sjældent at det sker st man går så langt uden at vide at man er gravid. 

Anmeld Citér

1. juli 2018

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Altså man kan sagtens gå 3-4 uger over tid - sikkert også længere. Nogen gange kan kroppen bare ikke finde ud af at gå i fødsel. Nogle børn kan holde til det, andre kan ikke. Hvis man går meget over tid, dør barnet jo nok derinde.

Det med at alle bliver sat i gang inden uge 42 er forholdsvis nyt. Min venindes mor gik fx 3 1/2 uge over tid med hende. Vi er omkring de 30 år. Så længere er det ikke siden. Nu vil man jo helst have alle børn ude inden uge 42. Netop fordi moderkagens funktion bliver dårligere derefter.

Anmeld Citér

1. juli 2018

1518

Min mor gik 16 dage over med mig dengang i midtfirserne.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.