F..king melblandinger. Hvad gør jeg galt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.060 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. oktober 2009

Helle30

Jeg har i dag bagt en kage af 2x Maizena chokoladekage (tilbud i Netto) Den er bagt i en kvadratisk 25X form. På pakken står der, at én portion passer til en rund form på 22 cm. Da min kage var færdig, var den 3 cm. høj/lav. Det kan da ikke være rigtigt? Må man ikke bage i varmluftovn eller? Ihh, nu har jeg været ude og købe ind til Linemus' nemmeste chokolakage. Så håber jeg, det går bedre med den.

- Helle - Og det er ikke første gang, jeg får en flad kage ud af de blandinger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2009

mor_sabina

Helle30 skriver:

Jeg har i dag bagt en kage af 2x Maizena chokoladekage (tilbud i Netto) Den er bagt i en kvadratisk 25X form. På pakken står der, at én portion passer til en rund form på 22 cm. Da min kage var færdig, var den 3 cm. høj/lav. Det kan da ikke være rigtigt? Må man ikke bage i varmluftovn eller? Ihh, nu har jeg været ude og købe ind til Linemus' nemmeste chokolakage. Så håber jeg, det går bedre med den.

De bliver bare flade de kager tror jeg.

Anmeld

15. oktober 2009

Pige2009

Helle30 skriver:

Det der går galt er at du bager af kageblandinger Lav den fra bunden - det er lige så nemt synes jeg og meget billigere.

Hilsen Linda 40+5, som elsker hjemmebagt kage

Anmeld

15. oktober 2009

Helle30

Ja, det er nok bare det - de bliver flade.

Lige nu står den hjemmebagte i ovnen. Den har bagt i 10 min. ud af 45, og den er allerede hævet pænt. - Og det var så Tynens opskrift fra Kagekonen, opdagede jeg lige, da mit raseri havde lagt sig.

- Helle - så færdig med færdigblandinger - uanset om de er på tiltilbud.

Anmeld

15. oktober 2009

mariamiss6

Helle30 skriver:

Jeg plejer at bruge AMO og har kun haft problemer, hvis jeg stikker i den for tidligt, så falder den sammen, men den smager nu ikke dårligt af den grund, det gør den bare mere fast synes jeg.... Meeeen en høj kage er nu det bedste

Jeg har en kvadratisk form, og den bruger jeg til AMO kager, jeg ved ikke om den bliver et meget højere end 5 cm, Men det er såmænd fint til mig. Jeg plejer i øvrigt kun at bruge 1 portion af AMO kagen.... så hvis du tager 2 af dem, er jeg sikker på du får en høj kage, men så skal du regne med noget ekstra bagetid... måske er det der er gået galt for dig? At fordi det er to kager i 1 form, så har du ikke bagt den længe nok, inden du har prikket til den, eller åbnet lågen...

Anmeld

15. oktober 2009

mariamiss6

Helle30 skriver:

P.S. har faktisk en AMO i ovnen lige nu. Jeg har lagt den i en brødform, og derfor er der kun 2/3 dele af dejen i formen, den er faktisk omkring 10 cm høj nu, selvom jeg har stukket i den en million gange, men den har også snart fået 1 time i ovnen, fordi vi skulle over gaden og spise, så den måtte holde "pause" ca en ½ time, hvor den kun stod på eftervarme.

Altså den fik først 30 minutter på 160 graders vamluft. Så hviletid, på eftervarme uden at åbne lågen, i godt og vel 30 minutter, hvorefter den om små 10 minutter er oppe på nye 30 minutters bagetid, igen på 160 graders eftervarme....

Det var et sats, men den ser ud til at blive megahøj, til gengæld er den længe om at blive bagt hehe....

Anmeld

15. oktober 2009

PrinsessensMor

Jeg tror der er to hovedregler når man bager kager: Den første regel er at man aldrig må åbne ovnlåget for at se hvordan kagen har det og at dejen skal piskes rigtigt godt igennem (alligevl ikke så meget) så den bliver luftrig.

Jeg er også enig i at kager fra bunden af er til at stole mere på... Held og lykke 

Anmeld

15. oktober 2009

mariamiss6

PrinsessensMor skriver:

Jeg tror der er to hovedregler når man bager kager: Den første regel er at man aldrig må åbne ovnlåget for at se hvordan kagen har det og at dejen skal piskes rigtigt godt igennem (alligevl ikke så meget) så den bliver luftrig.

Jeg er også enig i at kager fra bunden af er til at stole mere på... Held og lykke 

LOL jeg prikker altid i mine kager efter præcis 30 minutter, uanset hvilken form jeg har puttet dem i, fordi jeg  ved den skal have præcis 30 minutter for at blive go i den rektangulærer form....

Og i øvrigt så roder jeg min kageblanding sammen med en dejskraber, det kan man vidst ikke kalde at piske hehe...

Kom til at tænke på at det kan være din ovn står en lille bitte smule ujævnt, så den bevæger sig lidt bare man går forbi den, og hvis det er sket, på et tiligt stadie, så kan det da godt være derfor den er faldet sammen.... Eller hvad

Anmeld

15. oktober 2009

Ansemusen

Jeg synes AMOs drømmekage smager super godt og vokser okay meget. Jeg maser den så dog bagefter fordi jeg elsker klæge/fugtige kager!

Anmeld

15. oktober 2009

Helle30

Jeg lavede hér til aften dobbelt portion af opskriften (Tynen s.1 i opskrifttråden). Jeg bagte den v. 160 g. i kvadratisk form 25X25 i ca. 1 time og 20 min. og nu står den og køler stille og roligt i formen på rist med et viskestykke over. Når vi går i seng, stiller jeg den i spisekammeret, hvor der er køligt, og jeg skærer ikke og rører ikke ved den før i morgen. Den er ca. 8-9 cm. høj, så jeg regner med, jeg sagtens kan skære (sytråd) 3 lag af den. Min mission er at lave en efterårskage formet som en trækasse fyldt med årstidens høst (græskar, svesker, rønnebær, ahornblade mm.).

Jeg lægger billeder på under alle omstændigheder - men kan ikke helt gennemskue, om jeg er lidt vel ambitiøs.

- Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.