Kærlighed i hverdagen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Vi har været sammen i 7 år, jeg ved ikke, om det er lang tid. Vi har boet sammen i 5 og har 1 barn.

Jeg synes ikke, at der er særlig meget kærlighed, for at være helt ærlig. Hverdagen er stort set kærlighedsløs.
Der er ikke kys, der er ikke kram, der er ikke rigtigt komplimenter. Det er bare gået hen og blevet mindre og mindre med årene, da vi har været arbejdsløse i en evighed og så fik han et arbejde, mens jeg gik hjemme og så fik vi et barn, hvor jeg gik på barsel og natammede i over 1 år (havde ALLE nætter) og han arbejdede 24-7. Så vi er simpelthen bare så forskellige steder i livet og det har tæret alvorligt på forholdet. Jeg synes ikke, han ser godt ud længere. Er næsten ikke tiltrukket af ham. Nogle gange næsten det modsatte... Da vi mødtes var vi ligeværdige i samme job og vi var forelskede.

Vi vil gerne blive i forholdet begge to, men det føles rimelig hårdt. Efterhånden er det mest bare et praktisk fællesskab. Jeg føler mig som en husholderske. Og han føler sig vist som en arbejdshest.

Så sådan er vores kærlighedsforhold.

Det er jeg oprigtigt med af at læse

Sådan bør det jo ikke være..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2018

Carina:-)

Vi har været sammen i 29 år vi var 16 og 17 da vi fik første barn . 

Nu har vi fået 8 

Jeg elsker ham for det meste men der er også dage hvor jeg er dødtræt af ham

Dage hvor vi knalder og dage hvor vi sover hver for sig. 

Dage hvor vi griner og joker og dage hvor vi skændes så det brager 

Vi kender hinanden ud og ind 

Han kan stadig tænde mig ved at klaske mig i røven

Men det kan også få mig til at se rødt hvis jeg ikke er i humøret til det.

Gennemgående har vi det godt men vi sørger også for st give hinanden plads til at gøre h ad vi vil 

Og det er ok at sige lige pt trænger jeg til timeout 

Så gensidig respekt og ikke mindst realistisk forventninger til hinanden .

Så nej ikke længere kom lad mig flå tøjet af dig . Men mere dig er jeg glad for er i mit liv og kunne ikke forestille mig andet .

Og det der sig meget fedt 

Anmeld Citér

29. juni 2018

Anonym

Vi har været sammen i 13 år og har 3 børn på hhv. 10, 8 og en lille på ca. 1/2 år. 

Jeg kan stadig få sommerfugle i maven, ind i mellem, når jeg kigger på min kæreste eller tænker på ham. Vores forhold er meget kærligt og fysisk, synes jeg. Vi har begge enormt meget brug for fysisk kontakt og kysser og krammer derfor rigtig meget i løbet af en dag. 

Vi starter altid morgenen med kys og kram i sengen og går så i bad sammen(det har vi altid gjort). Vi kysser altid farvel/goddag, uanset om vi bare lige skal efter 1 liter mælk i fakta, og godmorgen/godnat.

Vi har ret svært ved at gå forbi hinanden, uden at give en eller anden form for kærtegn ellers flirter vi ret meget. Jeg synes det er mega dejligt og jeg føler mig virkelig elsket. Det giver mig rigtig meget i hverdagen, fordi jeg føler min kæreste altid tænker på mig, har lyst til mig og får mig til at føle at jeg er helt perfekt som jeg er - selvom der er røget lidt for mange kilo på, selvom brysterne skal rulles op og lægges ind i bh'en og maven hænger lidt efter 3 graviditeter. 

I mit tidligere forhold var det slet ikke så fysisk og intenst og det blev derfor ret kedeligt og trivielt. Det var mest mig der tog initiativet - hvor vi i mit nuværende forhold er lige gode om at tage initiativet til alt. 

Anmeld Citér

29. juni 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Vi har været sammen i 13 år og har 3 børn på hhv. 10, 8 og en lille på ca. 1/2 år. 

Jeg kan stadig få sommerfugle i maven, ind i mellem, når jeg kigger på min kæreste eller tænker på ham. Vores forhold er meget kærligt og fysisk, synes jeg. Vi har begge enormt meget brug for fysisk kontakt og kysser og krammer derfor rigtig meget i løbet af en dag. 

Vi starter altid morgenen med kys og kram i sengen og går så i bad sammen(det har vi altid gjort). Vi kysser altid farvel/goddag, uanset om vi bare lige skal efter 1 liter mælk i fakta, og godmorgen/godnat.

Vi har ret svært ved at gå forbi hinanden, uden at give en eller anden form for kærtegn ellers flirter vi ret meget. Jeg synes det er mega dejligt og jeg føler mig virkelig elsket. Det giver mig rigtig meget i hverdagen, fordi jeg føler min kæreste altid tænker på mig, har lyst til mig og får mig til at føle at jeg er helt perfekt som jeg er - selvom der er røget lidt for mange kilo på, selvom brysterne skal rulles op og lægges ind i bh'en og maven hænger lidt efter 3 graviditeter. 

I mit tidligere forhold var det slet ikke så fysisk og intenst og det blev derfor ret kedeligt og trivielt. Det var mest mig der tog initiativet - hvor vi i mit nuværende forhold er lige gode om at tage initiativet til alt. 

Sådan er vores forhold også! Det er ikke så "gammelt", men jeg håber og tror virkelig på at det fortsætter sådan ligesom jeres. For det er sådan vi er og det er det vi begge har behov for, og altid har manglet i tidligere forhold. 

Anmeld Citér

29. juni 2018

Babilooo

Carina:-) skriver:

Vi har været sammen i 29 år vi var 16 og 17 da vi fik første barn . 

Nu har vi fået 8 

Jeg elsker ham for det meste men der er også dage hvor jeg er dødtræt af ham

Dage hvor vi knalder og dage hvor vi sover hver for sig. 

Dage hvor vi griner og joker og dage hvor vi skændes så det brager 

Vi kender hinanden ud og ind 

Han kan stadig tænde mig ved at klaske mig i røven

Men det kan også få mig til at se rødt hvis jeg ikke er i humøret til det.

Gennemgående har vi det godt men vi sørger også for st give hinanden plads til at gøre h ad vi vil 

Og det er ok at sige lige pt trænger jeg til timeout 

Så gensidig respekt og ikke mindst realistisk forventninger til hinanden .

Så nej ikke længere kom lad mig flå tøjet af dig . Men mere dig er jeg glad for er i mit liv og kunne ikke forestille mig andet .

Og det der sig meget fedt 

Set er godt nok vildt. 

Anmeld Citér

29. juni 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Vi har altid været meget fysiske med kram, kys osv. Jeg har meget behov for at man viser kærligheden, og det har han også - så det er dejligt. Når det så er sagt - så er der perioder, hvor der er mindre og mere af det fx. Når jeg lige har haft født, så har jeg ikke kunne rumme særlig meget nærkontakt fordi jeg var fyldt op, men det har heldigvis været hurtigt ovre. 

Det er også vigtigt for os begge, at vi får kysser farvel, når vi skal ud af døren. men også når vi ses igen. 

Anmeld Citér

29. juni 2018

Anonym

Mor11 skriver:

Sådan er vores forhold også! Det er ikke så "gammelt", men jeg håber og tror virkelig på at det fortsætter sådan ligesom jeres. For det er sådan vi er og det er det vi begge har behov for, og altid har manglet i tidligere forhold. 

Det er skønt og bliv endelig ved. Dengang vi mødre hinanden var det virkelig kærlighed ved første blik. Vi har mange gange i årenes løb talt om, hvornår mon vi bliver trætte af at putte og ligge ske, hvornår mon vi bliver trætte af at flirte, klappe i røven og gramse på hinanden som to fjollede teenagere, heldigvis aldrig. Jeg tror simpelthen ikke på at det nogensinde holder op. 

Jeg har ikke lyst til at undvære det. 

Anmeld Citér

29. juni 2018

CC79

I perioder flyver tiden bare afsted med praktiske opgaver og på andre tidspunkter forelsker vi os på ny. Det fungerer så fint når fundamentet er solidt. De mange år vi har brugt på at forstå hinanden, lære at kommunikere rigtigt og værdsætte det bånd vi har som gør, vi nærmest er en ekstra kropsfunktion for hinanden, har givet gevinst. Modgangen og kriserne skabte ikke afstand, men styrke, sådan så når hverdagen kører og man bare følger med, så husker vi hele tiden hinanden. Sådan fungerer det ihvertfald for min mand og jeg. Vi går mod 18 år sammen og har været gift i snart 2 år. Vi husker lige at sende en sms når vi har haft lidt for travlt. Taler med hinanden hvis vi synes vi mangler nærvær og giver os tid til at få det uanset hvor udfordrene det kan være. En gang imellem giver vi hinanden chokolade eller en anden ting der lige falder os ind, men aldrig på mærkedage for det skal være en naturlig opstået impuls. Vi er begge meget bevidste om, at græsset er grønnest hvor man vander det, men vi gør samtidig hinanden trygge i forholdet, så vi godt kan "nedprioritere" det i perioder, hvor andre ting fylder. Nogen gange kysser vi meget andre gange mindre, men vi ved hvad vi har og det kan altid skrues op for, hvis vi synes der er behov for det. Det tog mange år at nå hertil og vi har også som unge boet hver for sig i perioder med kriser i forholdet. Men vi valgte altid at kæmpe for det fordi vi ved potentialet er der. Så jo oplever at forelske mig i ham på ny en gang imellem og andre gange ser jeg ham bare som en super praktisk bofælle. Og en fantastisk far til vores 4 børn er han jo altid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.