Har nogle haft det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2018

Anonym trådstarter

Mamman skriver:

Det er vel ik en mælkeknude hvis du har gået med den i 3 år - med mindre du har ammet i 3 år??

Kan man ikke gå med mælkeknude så længe, hvis man ikke har gjort noget ved den?

og nej har ikke ammet i 3 år

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2018

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

Kan man ikke gå med mælkeknude så længe, hvis man ikke har gjort noget ved den?

og nej har ikke ammet i 3 år

Har ik en dyt forstand på det men udvikler mælkeknuder sig ik til brystbetændelse hvis man går med dem for længe?? - kan det være det du har fået??

Anmeld Citér

25. juni 2018

Anonym trådstarter

Mamman skriver:

Har ik en dyt forstand på det men udvikler mælkeknuder sig ik til brystbetændelse hvis man går med dem for længe?? - kan det være det du har fået??

Ja det er nemelig det jeg er bange for at jeg har fået. 

Anmeld Citér

25. juni 2018

Camillos

Anonym skriver:

Ja det er nemelig det jeg er bange for at jeg har fået. 

Brystbetændelse giver ofte feber og er smertefuldt og kommer hvis mælke gangene er stoppede... Det lyder som en byld. Bylder kan komme af indgroede hår eller bare opstå

Anmeld Citér

25. juni 2018

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

Brystbetændelse giver ofte feber og er smertefuldt og kommer hvis mælke gangene er stoppede... Det lyder som en byld. Bylder kan komme af indgroede hår eller bare opstå

Nårh okay. Jamen det skal jeg da ikke sige noget imod. Da jeg jo aldrig har haft hverken byld eller mælkeknude . Det er første gang jeg oplevet det her. Så jeg ved faktisk ikke med sikkerhed hvad det er.  Men hold op det har udviklet sig på en skidt retning og endda kun på en weekend. Når jeg ellers har gået med den i over 3 år uden at det gjorde ondt eller var rødt eller ømt. Men på en weekendt har det ændret sig til at det hårde område er blivet støre, og nu er det stort område der er rødt og ømt og jeg kan SEMPELTHEN ikke holde til at gå med bh siden igår.  Og hvis jeg kommer i mod noget med det område så gør det mere ømt og lidt ondt

Anmeld Citér

25. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hmm har altid troede at det var mælkeknude når det kom i forbindelse med at jeg ammet. Men hvis det er en byld. Hvad kommer det så af?

En mælkeknude kommer også af amning. Men de kommer af ophobede mælkekirtler der ikke tømmes ordenligt. Altså inde i brystet og ikke udenpå. De forsvinder med massage og rette sutteteknik. 

Men byld kan komme af mange ting. En porer der går betændelse i f.eks og udvikler sig. 

Anmeld Citér

25. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Nårh okay. Jamen det skal jeg da ikke sige noget imod. Da jeg jo aldrig har haft hverken byld eller mælkeknude . Det er første gang jeg oplevet det her. Så jeg ved faktisk ikke med sikkerhed hvad det er.  Men hold op det har udviklet sig på en skidt retning og endda kun på en weekend. Når jeg ellers har gået med den i over 3 år uden at det gjorde ondt eller var rødt eller ømt. Men på en weekendt har det ændret sig til at det hårde område er blivet støre, og nu er det stort område der er rødt og ømt og jeg kan SEMPELTHEN ikke holde til at gå med bh siden igår.  Og hvis jeg kommer i mod noget med det område så gør det mere ømt og lidt ondt

Der lyder utrolig meget som en byld sådan som du beskriver det. 

Kom afsted til lægen så du enten kan få punkteret den eller få noget medicin der kan hjælpe 

Anmeld Citér

25. juni 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

En mælkeknude kommer også af amning. Men de kommer af ophobede mælkekirtler der ikke tømmes ordenligt. Altså inde i brystet og ikke udenpå. De forsvinder med massage og rette sutteteknik. 

Men byld kan komme af mange ting. En porer der går betændelse i f.eks og udvikler sig. 

Okay. Skal også til lægen imorgen så få jeg at vide hvad det er

Anmeld Citér

25. juni 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Der lyder utrolig meget som en byld sådan som du beskriver det. 

Kom afsted til lægen så du enten kan få punkteret den eller få noget medicin der kan hjælpe 

Okay. Har en tid imorgen så få jeg besked om hvad det er. Men skriver for at høre med erfaring om hvad det kunne være og om hvordan det bliver behandlet. Jeg er gravid igen og var bange for om hvilket behandling jeg kan få. Og om jeg overhovedet kan få noget behandling når jeg er gravid.

Anmeld Citér

25. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Okay. Har en tid imorgen så få jeg besked om hvad det er. Men skriver for at høre med erfaring om hvad det kunne være og om hvordan det bliver behandlet. Jeg er gravid igen og var bange for om hvilket behandling jeg kan få. Og om jeg overhovedet kan få noget behandling når jeg er gravid.

Lige det kan jeg ikke svarer på da jeg aldrig har haft en byld og jo samtidig ikke kan sige hvad det er. 

Men går udfra du skal til lægen i morgen i forbindelse med din graviditet. Så snak med lægen om det. Han/hun ved ihvertfald hvad du må få og ikke få 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.