Jeg vil ikke med

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.233 visninger
18 svar
49 synes godt om
23. juni 2018

Anonym trådstarter

Jeg står i en umulig situation lige nu, og ved ikke hvad jeg skal gøre, for vil ikke gøre min kæreste sur, ked eller skuffet. 

Det er fordi vi skal til stor familiefest i aften. Men jeg vil virkelig ikke med. Jeg kæmper meget med psyken for tiden og har det ikke ret godt, og lige i dag er en særligt svær dag. Og jeg kan slet ikke overskue tanken om stor fødselsdagsfest. Jeg er mega grådlabil i dag pga det, stress hormonerne kører rundt kan jeg nærmest fysisk mærke, og jeg har det af helvedes til, fordi jeg pt slet ikke kan rumme at skulle være på og selskabelig overfor så mange mennesker, hvor jeg ikke kender de fleste ret godt, da det er en del af kærestens familie han ikke ses med så tit..

Hvad skal jeg gøre? Er helt ulykkelig lige nu.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ville være ærlig og fortælle ham at du er mega ked af at lige rammer idag, men du føler at du er helt ude at skide. At du helst vil blive hjemme, men han selvfølgelig skal tage afsted da du ved han gerne vil se hans familie. 

Hvis han ved du tumler med psyken, vil han selvfølgelig forstå..  

hvis du vil prøve at vise lidt velvilje, så gør noget for dig selv du tænker måske kan gøre dig istand til at tage med. Noget mindfullness (find en session  på youtube fx) tag en lur, bed din kæreste om at holde om dig eller Hvad du nu tænker kunne virke beroligende for dig. ❤️

Anmeld Citér

23. juni 2018

Tystys14

Anonym skriver:

Jeg står i en umulig situation lige nu, og ved ikke hvad jeg skal gøre, for vil ikke gøre min kæreste sur, ked eller skuffet. 

Det er fordi vi skal til stor familiefest i aften. Men jeg vil virkelig ikke med. Jeg kæmper meget med psyken for tiden og har det ikke ret godt, og lige i dag er en særligt svær dag. Og jeg kan slet ikke overskue tanken om stor fødselsdagsfest. Jeg er mega grådlabil i dag pga det, stress hormonerne kører rundt kan jeg nærmest fysisk mærke, og jeg har det af helvedes til, fordi jeg pt slet ikke kan rumme at skulle være på og selskabelig overfor så mange mennesker, hvor jeg ikke kender de fleste ret godt, da det er en del af kærestens familie han ikke ses med så tit..

Puha at have det dårligt psykisk er så hårdt, især pga folk ikke nødvendigtvis kan se det på dig. Hvis din mand ved du har psykiske udfordringer, brude han Også have forståelse for det. 

Fortæl ham det som du har skrevet her, og at du ikke er ude på at skuffe ham. 

Bliv hjemme og tag hånd om dig selv. Jeg lider af angst og må ofte sige nej tak til festligheder, men folk i min familie ved det og forstår det også. Ærlighed er den bedste vej. 

Håber du finder en god løsning. 

Anmeld Citér

23. juni 2018

BabyMama2016

Anonym skriver:

Been Their done that.

havde en svær periode i mit liv med depression :/ alt gik galt i mit liv

jeg Aflyse til næsten alle familie fester - og kæresten var rasende og jeg hører for det den dag i dag fra hans familie osv. Lidt nederen 

men seriøst havde INTET valg jeg magtet det ikke - jeg er stadig tilfreds med min beslutning for det år var hårdt og jeg magtet ikke overfladisk snak og fester der aldrig bliver færdige 

Og Sorry to say - Ingen passer på dig udover dig selv - Du må sige fra -

Anmeld Citér

23. juni 2018

Ena

Anonym skriver:

Du skal selvfølgelig ikke med. 

Når man har det sådan, som du har lige nu, skal man tænke mest på sig selv. Så du fortæller din kæreste, at du ikke kan komme med, fordi du har det for skidt og ikke, fordi du ikke vil. Hvis han er en dejlig, empatisk og betænksom kæreste, forstår han dig sagtens og sørger for at hjælpe dig så godt som muligt, inden han kysser dig farvel i aften og selv tager af sted. Hvis han bliver vred over at du passer godt på dig selv og tager dig af dig selv, når du har det skidt, har I noget, I skal have gjort noget ved. 

Anmeld Citér

23. juni 2018

Soonmom

Jeg ville helt sikkert tage med for kærestens skyld , så ville jeg bare holde mig til ham og være mindre social end ellers

Anmeld Citér

23. juni 2018

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar, og dejligt i ikke bare skrev jeg skal tage mig sammen! Jeg tog mig sammen og sagde det. Eller dvs jeg var en kylling og skrev det til ham på messenger imens han var ude og løbe ærinder. Ved ikke hvorfor jeg er sådan en kujon, for han er en virkelig empatisk mand. Måske er det pga min x var en idiot uden omsorg, men ja.. 

Han skrev til mig, at han godt havde haft på fornemmelsen her til formiddag, at jeg var fyldt op. Og at det selvfølgelig var helt okay. 

Jeg havde skrevet jeg godt kunne beholde vores datter på 7 mdr hjemme hvis det var, men han sagde han tog hende med, så jeg kunne have aftenen for mig selv og have ro. 

Åh, jeg er meget heldig og føler virkelig at jeg ikke fortjener den mand 

Anmeld Citér

23. juni 2018

1518

Anonym skriver:

Tusind tak for jeres svar, og dejligt i ikke bare skrev jeg skal tage mig sammen! Jeg tog mig sammen og sagde det. Eller dvs jeg var en kylling og skrev det til ham på messenger imens han var ude og løbe ærinder. Ved ikke hvorfor jeg er sådan en kujon, for han er en virkelig empatisk mand. Måske er det pga min x var en idiot uden omsorg, men ja.. 

Han skrev til mig, at han godt havde haft på fornemmelsen her til formiddag, at jeg var fyldt op. Og at det selvfølgelig var helt okay. 

Jeg havde skrevet jeg godt kunne beholde vores datter på 7 mdr hjemme hvis det var, men han sagde han tog hende med, så jeg kunne have aftenen for mig selv og have ro. 

Han er da guld værd, ham din mand  Husk at fortælle ham, hvor meget det betyder for dig 

Anmeld Citér

23. juni 2018

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hvor er det dejligt du har en forstående mand og selvfølgelig skal du blive hjemme. Du skal ikke føle dig presset til at gøre noget du simpelthen ikke kan.

Nu kan du hoppe i nattøjet og på med tæppet, læse en god bog eller se en serie. Eller hvad pokker der er dejligt afslappende for dig. 

Har du prøvet på youtube nogle af de der hypnose videoer hvor de afhjælper stress/angst i kroppen? Hvis ikke, så giv det et forsøg(de er alle forskellige, så måske virker de alle ikke lige godt). 

Anmeld Citér

23. juni 2018

Mortilah

Jo, du fortjener netop sådan en mand! For det er den slags opbakning som kan få dig til at blive klar igen og få mod på at deltage i den slags. 

Godt du bliver hjemme! Pres gør det ikke bedre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.