Datter indlagt, far ved ikke noget før efter 4 dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.138 visninger
13 svar
4 synes godt om
20. juni 2018

Anonym trådstarter

Min mand er weekendfar og ham og hans eks har fælles forældre myndighed og et et godt forhold til hinanden.

Men nu viser det sig, at deres datter har været indlagt I 4 dage UDEN vi har vidst besked… er det ikke meget mærkeligt, har vi ikke krav på at vide det? 

Vi er fuldstændige chokeret …. det viser sig så, at hun faktisk kronisk syg og stadigvæk er indlagt og skal I et videre forløb på sygehuset.

Hvad ville I gøre? Vi forstår slet ikke at vi ikke har fået noget afvide eller fået lov til at være en del af det.... 

Det skal lige siges vi er inddraget nu, men kan man ikke sige noget om, at vi en anden gang forventer hun inddrager os med det same?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jo bestemt. Jeg ville blive pissed hvis min eks ikke gav besked mens han havde dem! Vi giver besked bare de er almindelig syge med feber/opkast. Det er da helt alm omtanke for den anden forældre, vi elsker jo begge vores børn ig går op i om de har det godt! 

Anmeld Citér

20. juni 2018

Rosa-Sophia

Jeg må indrømme, at jeg ville blive godt gal i skralden, hvis min søn var kronisk syg og indlagt i flere dage uden at jeg fik besked. Nok er man weekendforælder men man er stadig den vigtigste person i sit barns liv og jeg gætter på, at de fleste børn gerne vil have begge forældre hos sig så meget som muligt, hvis de er indlagt. 

Anmeld Citér

20. juni 2018

Newsence

Er ikke 100% sikker men mener bestemt at forældremyndigheden skal indrages ved indlæggelse og større behandlinger kræver vidst nok begges samtygge. 

Sådan var det før hen men om det er lavet om en af de gange loven er revurderet ved jeg ikke. 

Jeg ville kontakte SF og høre omkring reglerne 

derudover ville jeg som far nok sige til Eks at det gør ham utrolig ked af det og om moren ville ønske at han holdte den slags hemmeligt på Eks en ferie? Mon ikke så mor husker det

Anmeld Citér

20. juni 2018

Mortilah

Uanset om i har krav på at få viden om indlæggelse, så er det stadig moren der skal give jer besked. Jeg kan næsten regne ud at forholdet til moren er elendigt. Jeg ville absolut ikke skælde ud, da man sjældent kommer langt med det. (Og det handler jo om at få besked) Jeg ville derimod prøve på en anden måde at bede om at hun i fremtiden delagtigør jer i den slags. Fortælle at det bekymrer jer meget at hun ikke gav besked og at det sårer jer. Appellere lidt til hendes (måske manglende empati?)

Jeg forstår jer virkelig. Lever selv ufrivilligt med en som laver den slags konstant. Indlæggelser.. sågar første skoledag opdagede vi at hun lige havde fikset et skoleskift (det fik retten heldigvis korrigeret).. men min erfaring ef at man kommer længst med smil, venlighed og at forsøge igen og igen på eksemplarisk vis. Vi raser ud over mor når vi er alene

rettelse: kan se du har skrevet at forholdet er godt. Sorry. 

Så burde hun da virkelig give besked og bare ikke have tænkt sig om denne gang..

Anmeld Citér

20. juni 2018

100%anonym

Anonym skriver:

Min mand er weekendfar og ham og hans eks har fælles forældre myndighed og et et godt forhold til hinanden.

Men nu viser det sig, at deres datter har været indlagt I 4 dage UDEN vi har vidst besked… er det ikke meget mærkeligt, har vi ikke krav på at vide det? 

Vi er fuldstændige chokeret …. det viser sig så, at hun faktisk kronisk syg og stadigvæk er indlagt og skal I et videre forløb på sygehuset.

Hvad ville I gøre? Vi forstår slet ikke at vi ikke har fået noget afvide eller fået lov til at være en del af det.... 

Det skal lige siges vi er inddraget nu, men kan man ikke sige noget om, at vi en anden gang forventer hun inddrager os med det same?

Jeg ville også blive godt gal i skralden når det handler om indlæggelse. Almindelig sygdom som feber f.eks generer mig ikke at jeg ikke får besked. Men indlæggelse er en alvorlig ting så det skal i da have besked om. 

Men som en anden skriver så nytter det ikke at skælde ud selvom man bliver gal. Men stille sige at det før en ked af det og hvis det skulle ske igen ønsker i besked med det samme

Anmeld Citér

20. juni 2018

Tommelise

Det lyder fuldstændig absurd, at I ikke har fået noget at vide.

Min kæreste har også børn fra et tidligere forhold, og der er ingen tvivl om, at han ville få besked (børnene er næsten voksne nu, men det var de ikke, da jeg mødte ham).

Jeg synes godt, I kan sige til hende, at I gerne vil have besked en anden gang.

Har de ikke fælles forældremyndighed ?

Anmeld Citér

20. juni 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Har i spurgt hvorfor?

og jo selvfølgelig skal begge forældre vide. Hvad nu hvis det havde været rigtig, rigtig alvorligt?

Anmeld Citér

20. juni 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

En side note; hvorfor har far ikke været i kontakt med datter eller eks i fire dage?  

Deler de ikke information eller datter snakker med sin far, når de kun ses så lidt? 

Anmeld Citér

20. juni 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
J-star skriver:

En side note; hvorfor har far ikke været i kontakt med datter eller eks i fire dage?  

Deler de ikke information eller datter snakker med sin far, når de kun ses så lidt? 

Jeg kan ikke svare for ts. Men hos os har Vi 7/7 og der er ingen kontakt til den anden forældre i Løbet af ugen.. det har aldrig været et issue. Jeg har flere gange sagt til den store at han gerne må ringe til far osv, men det vil han ikke. Højst sende et fjollet billede til ham. Sker måske 1 gang i måneden hvis vi sidder og leger med Snapchat.

vi har generelt ingen kontakt udover helt lavpraktiske ting der skal foregå eller løses. Eller hvis en af børnene bliver syge.

jeg tror det er meget forskelligt hvad behovet er. Min venindes datter ringer fx godnat hver aften til den anden forældre. Hos os har det som sagt aldrig været et ønske, heller ikke selvom det er blevet tilbudt direkte. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.