Jeg har brug for at høre andres tanker og råd, da det her ikke er noget jeg kan / ønsker at snakke med familie og venner om.
Jeg er så inderlig splittet - og jeg ønsker at folk tænker sig om inden de svare - og ikke bare svare skilsmisse som om det var en beslutning om at spise en banan.
Min mand og jegs ægteskab har altid være godt, men vores skænderier har altid bulret og braget - vi har begge et stort temperament og er meget stædige.
Han er en fantastisk far, som yder sit 100% bedste hver dag - min datter og jeg elsker ham højere end noget andet.
Jeg har en lang linje i forhold til min mands opførelse da han er både fysisk og psykisk udkørt - jeg er nemlig igang med at jagte drømme på min (meget) lange uddannelse og han er derfor nød til at arbejde plus 10 timer - 6 dage om ugen.
Men jeg kan snart ikke tillade hans opførelse foran vores søn (3år) længere.
Han koster rundt med mig - det kan jeg tildels acceptere da han er så træt når han kommer hjem at jeg selvfølgelig klarer det huslige, jeg ville bare ønske at han sagde det lidt pænere.
Men han siger ting som "hold nu kæft" - "skid med dig" - og diverse andre grimme ting.
Han er flere gange kastet med min telefon og været ubehagelig.
Han kan enda finde på at snakke nedladende om mig til vores søn - "din mor kan ikke finde ud af noget" - "din mor er dum" - og andre ting i den dur.
Generelt snakker han bare rigtig grimt og nedladende til mig.
Det har desværre altid været et problem i vores forhold, som kun er blevet værre med tiden.
Jeg har selvfølgelig håbet at det ville stoppe når man fik et barn der er stor nok til at opfatte ting.
Jeg er ikke selv en engel, jeg har som sagt tempermant og kan godt blive Morten modsat, når jeg bliver kostet rundt med på den måde.
Vi har selvfølgelig snakket om problemet 1000 gange, han mener det er mig der bare skal ændre mig og det altid er min skyld han ender med at snakke / opføre sig sådan.
Jeg ønsker på ingen måder skilsmisse - men jeg har rigtig svært ved at acceptere at det mennesker jeg elsker så højt - snakker så grimt til mig. Det ville jeg aldrig tillade en fremmed, så hvorfor ham?
Men mest af alt ønsker jeg ikke min søn vokser op i et hjem hvor det er "normalen".
Min mand er også akademisk uddannet.