Anonym skriver:
Nu kommer pessimisten lige på banen
. Jeg er klar over, at nedenstående ikke gælder for alle, der er undtagelser osv. osv. Jeg vil bare dele nogle tanker med dig, så kan du jo se, om det er noget, du kan bruge 
Du kan sagtens tillade dig at blive gravid nu - Hvis du altså har lyst til at forlade drømmejobbet allerede (selvom det self. kun er i en periode).
Hvis jeg havde landet drømmejobbet, ville jeg nok have lyst til at kunne give den gas på arbejdet først i en periode - måske et års tid - inden jeg blev gravid. Få en relation til mine kollegaer, komme ind i arbejdsopgaverne osv.
For det bliver altså bare noget andet, når du er gravid, og også når du kommer tilbage efter barsel. Når du er gravid begynder alle - dig selv inklusiv - at indstille sig på, at du skal være væk fra virksomheden en periode dvs. de fede opgaver, ansvarsposter, nye projekter osv. dem får du ikke, for dem vil en anden alligevel snart skulle overtage, når du skal på barsel. Du kommer selv til at være så fokuseret på graviditeten og den kommende barsel, at arbejdet bliver mindre vigtigt. Måske har du mega kvalme, bækkenløsning osv. Måske skal du sygemeldes.
Og når du kommer tilbage, så har du en lille baby i vuggestue eller dagpleje, som du bare gerne vil skynde dig hjem til. Ingen sene eftermiddage, hvor du kan fordybe dig i arbejdet, rejsedage, konferencer osv. kan du ikke bare tage til med god samvittighed.
Du vil blive ligesom os andre mødre med konstant dårlig samvittighed over ikke at slå til hverken hjemme eller på arbejdet.
Ja, det var den negative stemme i debatten
. Held og lykke med jobbet og den kommende graviditet.
Årh tusinde tak for dit ærgerlig indspark! Det var også hvad jeg havde brug for. På den ene side har jeg ''ikke lyst'' til at gå på barsel allerede, da jeg virkelig er glad for jobbet og ikke mindst muligheden for at udvikle mig! Men jeg vil på den anden side også gerne stifte familie.
Du har virkelig givet mig noget at tænke over! Vi havde prøvet i et år inden jeg blev tilbudt jobbet, desværre uden held. Vi blev henvist til en fertilitetsklinik, kort før jeg blev tilbudt jobbet og er siden hen blevet testet begge to og alt er i den skønneste orden, derfor er det bare SÅ svært at vente meget længere. 
Men ja, jeg har også lyst til at kunne engagere mig 200% i mit nye job og komme godt ind i tingene inden barsel.. øv øv hvorfor kan man ikke bare begge dele! 
Negativ stemme var det på ingen måde, tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig