Nyt job og baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

938 visninger
15 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. juni 2018

Anonym trådstarter

Hej alle, 

jeg har startet på nyt job for ca 3 måneder siden og min kæreste og jeg ønsker os brændende et barn! Da jeg blev tilbudt jobbet, forsøgte vi allerede men satte PB på stand-by, men hvornår pokker kan jeg tillade mig at blive gravid? 

Det er virkelig mit drømmejob og jeg har ikke lyst til at være ligeglad med virksomheden!! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle, 

jeg har startet på nyt job for ca 3 måneder siden og min kæreste og jeg ønsker os brændende et barn! Da jeg blev tilbudt jobbet, forsøgte vi allerede men satte PB på stand-by, men hvornår pokker kan jeg tillade mig at blive gravid? 

Det er virkelig mit drømmejob og jeg har ikke lyst til at være ligeglad med virksomheden!! 

Altså jeg blev  gravid 2 mdr efter jeg fik mit drømme job... Regnede med at skulle i behandling før det lykkedes.. Måtte så gå stille ved dørene indtil den 3 mdr var overstået så jeg havde bestået min prøvetid.. Ville nok starte op på pb når prøvetiden var overstået.. 

Anmeld Citér

14. juni 2018

Anonym

Blev ansat, da jeg kom og sagde, at jeg var gravid (var tidsubegrænset ansat og min kontrakt udløb lige, når jeg skulle på barsel)

så det kommer an på arbejdspladen

Anmeld Citér

14. juni 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Altså jeg blev  gravid 2 mdr efter jeg fik mit drømme job... Regnede med at skulle i behandling før det lykkedes.. Måtte så gå stille ved dørene indtil den 3 mdr var overstået så jeg havde bestået min prøvetid.. Ville nok starte op på pb når prøvetiden var overstået.. 

Hvordan reagerede din arbejdsgiver? 

Anmeld Citér

14. juni 2018

Stivdie

Arbejdsgiveren ved, at det er et vilkår, når der ansættes kvinder i den fødedygtige alder. Jeg synes bare I skal gå i gang. Hvis du har været a sat i 3 måneder nu, så når du jo at have været der i næsten et år (som minimum) inden du skal gå fra. 

Anmeld Citér

14. juni 2018

drabo

Profilbillede for drabo

Hvis det er dit drømmejob, så bliver du der jo nok i mange år og om du holder barsel nu eller om 2 år gør ikke den store forskel.

Det er jo som andre skriver et vilkår ved at have kvinder ansat. Personligt blev jeg gravid ca. 1/2 år efter jeg havde startet på mit nuværende job, og det har jeg aldrig hørt et negativt pip om.

Eneste grund til at vente lidt er måske at det kunne være rart nok for dig lige at komme ind i rutinerne før en evt. barsel, men det kommer jo meget an på jobbet og dig.

Anmeld Citér

15. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan reagerede din arbejdsgiver? 

Hun tog det så pænt... Selvfølgelig var hun ked af allerede at skulle sende mig på barsel.. Men som hun sagde det var lige dig vi havde brug for, og vi glæder os til du kommer tilbage.... 

Anmeld Citér

15. juni 2018

Anonym

Nu kommer pessimisten lige på banen. Jeg er klar over, at nedenstående ikke gælder for alle, der er undtagelser osv. osv. Jeg vil bare dele nogle tanker med dig, så kan du jo se, om det er noget, du kan bruge 

Du kan sagtens tillade dig at blive gravid nu - Hvis du altså har lyst til at forlade drømmejobbet allerede (selvom det self. kun er i en periode).

Hvis jeg havde landet drømmejobbet, ville jeg nok have lyst til at kunne give den gas på arbejdet først i en periode - måske et års tid - inden jeg blev gravid. Få en relation til mine kollegaer, komme ind i arbejdsopgaverne osv. 

For det bliver altså bare noget andet, når du er gravid, og også når du kommer tilbage efter barsel. Når du er gravid begynder alle - dig selv inklusiv - at indstille sig på, at du skal være væk fra virksomheden en periode dvs. de fede opgaver, ansvarsposter, nye projekter osv. dem får du ikke, for dem vil en anden alligevel snart skulle overtage, når du skal på barsel. Du kommer selv til at være så fokuseret på graviditeten og den kommende barsel, at arbejdet bliver mindre vigtigt. Måske har du mega kvalme, bækkenløsning osv. Måske skal du sygemeldes.

Og når du kommer tilbage, så har du en lille baby i vuggestue eller dagpleje, som du bare gerne vil skynde dig hjem til. Ingen sene eftermiddage, hvor du kan fordybe dig i arbejdet, rejsedage, konferencer osv. kan du ikke bare tage til med god samvittighed.

Du vil blive ligesom os andre mødre med konstant dårlig samvittighed over ikke at slå til hverken hjemme eller på arbejdet.

Ja, det var den negative stemme i debatten . Held og lykke med jobbet og den kommende graviditet.

Anmeld Citér

15. juni 2018

Anonym trådstarter

Stivdie skriver:

Arbejdsgiveren ved, at det er et vilkår, når der ansættes kvinder i den fødedygtige alder. Jeg synes bare I skal gå i gang. Hvis du har været a sat i 3 måneder nu, så når du jo at have været der i næsten et år (som minimum) inden du skal gå fra. 

Du har helt ret, jeg har bare ikke lyst til at ''lade dem i stikken''. De har virkelig brug for en stabil medarbejder, da der har været meget udskiftning på det seneste. 

Men selvfølgelig - de vidste at det var en risiko ved at ansætte en kvinde.

Jeg ville bare ønske at det udelukkende kunne være en lykke situation og at man ikke skulle bekymre sig sådan! 

Anmeld Citér

15. juni 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hun tog det så pænt... Selvfølgelig var hun ked af allerede at skulle sende mig på barsel.. Men som hun sagde det var lige dig vi havde brug for, og vi glæder os til du kommer tilbage.... 

Sød og forestående chef 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.