Blande sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

826 visninger
12 svar
13 synes godt om
9. juni 2018

God-mor

Jeg var på stranden i dag i det dejlige sommervejr med mine to børn, og på stranden er der en lang badebro, hvor der på den ene side svømmer en masse børn rundt inkl. et af mine egne og på den anden side står der en mor med to halv store drenge. De kaster så med kæmpe store sten over på modsatte side af badebroen. Altså over på den side hvor de andre børn svømmer rundt. Moren ladet dem gøre det. Jeg går med det samme ud på badebroen og siger at det altså ikke er smart at kaste med sådan nogle store sten, over på den anden side af broen da de kan ramme andre børn og forvolde fatale skader. Moren hidser sig op og det gør jeg også, for hun mener ikke at jeg skal blande mig og siger "Jeg står jo og kigger". Undskyld mig men hvad f***** hjælper det? 

Siger til hende at jeg ikke forstår at hun har samvittighed til at lade hendes drenge kaste med sådanne store sten. 

Jeg er simpelthen målløs over at man kan finde den opførsel i orden? De kastede da heldigvis ikke med sten efterfølgende, men for søren hun blev arrig på mig. Sådan noget kan jeg simpelthen ikke lade passere, hvordan handler i andre når i oplever episoder hvor forældre slet ikke tager ansvar? 

Er stadig målløs over at hun ikke kunne se problemet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg synes det er fint, at du blander dig. Det gør jeg også. Jeg er lærer og reager på rent refleks, i situationen som kan udvikle sig farligt.

Så må folk blive surer, er ret koldt.

Har en gang smidt to halv store drenge ud af en hoppeborg, de var ved at vælte den. Moren var heller ikke tilfreds.

Ved ikke hvad de tænker. 

Anmeld Citér

9. juni 2018

God-mor

Meyer skriver:

Jeg synes det er fint, at du blander dig. Det gør jeg også. Jeg er lærer og reager på rent refleks, i situationen som kan udvikle sig farligt.

Har en gang smidt to halv store drenge ud af en hoppeborg, de var ved at vælte den. Moren var heller ikke tilfreds.

Ved ikke hvad de tænker. 

Det lyder da også helt på sin plads  Føler det også som min pligt at reagerer i sådan situationer. 

Anmeld Citér

9. juni 2018

FruStolpe

God-mor skriver:

Jeg var på stranden i dag i det dejlige sommervejr med mine to børn, og på stranden er der en lang badebro, hvor der på den ene side svømmer en masse børn rundt inkl. et af mine egne og på den anden side står der en mor med to halv store drenge. De kaster så med kæmpe store sten over på modsatte side af badebroen. Altså over på den side hvor de andre børn svømmer rundt. Moren ladet dem gøre det. Jeg går med det samme ud på badebroen og siger at det altså ikke er smart at kaste med sådan nogle store sten, over på den anden side af broen da de kan ramme andre børn og forvolde fatale skader. Moren hidser sig op og det gør jeg også, for hun mener ikke at jeg skal blande mig og siger "Jeg står jo og kigger". Undskyld mig men hvad f***** hjælper det? 

Siger til hende at jeg ikke forstår at hun har samvittighed til at lade hendes drenge kaste med sådanne store sten. 

Jeg er simpelthen målløs over at man kan finde den opførsel i orden? De kastede da heldigvis ikke med sten efterfølgende, men for søren hun blev arrig på mig. Sådan noget kan jeg simpelthen ikke lade passere, hvordan handler i andre når i oplever episoder hvor forældre slet ikke tager ansvar? 

Jeg havde gjort som dig 

Anmeld Citér

9. juni 2018

God-mor

FruStolpe skriver:

Jeg havde gjort som dig 

Godt at vide at der også er andre som handler. Jeg kan ikke forstå at der er så mange som bare kan se passivt til. 

Anmeld Citér

9. juni 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Meyer skriver:

Ved ikke hvad de tænker. 

Jeg havde gjort fuldstændig som dig.

Anmeld Citér

9. juni 2018

1518

Jeg var nok kommet til at sige til hende, at hvis nu hun selv gad bruge tid på at opdrage sit afkom, så slap jeg for at gøre det  

Anmeld Citér

9. juni 2018

God-mor

1518 skriver:

Jeg var nok kommet til at sige til hende, at hvis nu hun selv gad bruge tid på at opdrage sit afkom, så slap jeg for at gøre det  

Ja det har du fuldstændig ret i. Men hun var vidst ikke i tvivl om hvad jeg mente, da jeg blev godt provokeret da hun slet ikke selv kunne se problemet. Men seriøst det var store sten! Så store at de flere gange landede på badebroen fordi de ikke formåede at kaste dem helt over da de var for tunge. Men så kravlede de da op på broen for så at kaste dem i. Så respektløst og farligt og stranden var proppet med mennesker. Havde en af børnene fået sådan en sten i hovedet kunne de have fået indre blødninger og det der var værre. Men denne dame stod bare med sin smøg i hånden og syntes det var så sjovt. Ej men jeg var rasende! 

Anmeld Citér

10. juni 2018

100%anonym

God-mor skriver:

Synes du reagerede helt rigtigt. Havde også sagt noget til dem 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

jeg havde også sagt noget.

jeg havde nok sagt noget om at hvis de skulle kaste med stenene, så kunne de gøre det på den side af broen de selv var på så de ikke ramte nogen.

Det er da lige meget om hun holder øje eller ej. Går det galt, så er det jo allerede for sent. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.