Hvad synes i om denne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.209 visninger
16 svar
42 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. juni 2018

Anonym trådstarter

Faldt over denne på instagram. 

Hun gør meget ud af at hun ikke vil dømme, men jeg mener nu hun dømmer idet hun mener moderen har brug for hjælp til barnet der græder, trods hun sidder lige ved siden af barnet og højest sansynligt er meget opmærksom på gråden. Hun mener jo helt tydeligt at det er forkert at barnet græder, selvom hun intet aner om moderen eller barnet. For mig ville det være så grænseoverskridende hvis jeg var moderen. Jeg har selv haft en fase med min datter hvor hun skulle lære at sove i barnevogn og der græd hun (jeg gav trøst og sut når det blev for slemt). Jeg synes det er lidt som at hvis man kommer hjem til en og der er meget beskidt og man så spørger om man skal hjælpe med at gøre rent. Hvem ville ikke blive negativ og flov over det?

Hvad siger i? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Faldt over denne på instagram. 

Hun gør meget ud af at hun ikke vil dømme, men jeg mener nu hun dømmer idet hun mener moderen har brug for hjælp til barnet der græder, trods hun sidder lige ved siden af barnet og højest sansynligt er meget opmærksom på gråden. Hun mener jo helt tydeligt at det er forkert at barnet græder, selvom hun intet aner om moderen eller barnet. For mig ville det være så grænseoverskridende hvis jeg var moderen. Jeg har selv haft en fase med min datter hvor hun skulle lære at sove i barnevogn og der græd hun (jeg gav trøst og sut når det blev for slemt). Jeg synes det er lidt som at hvis man kommer hjem til en og der er meget beskidt og man så spørger om man skal hjælpe med at gøre rent. Hvem ville ikke blive negativ og flov over det?

Hvad siger i? 

Jeg er helt enig med dig. Synes også det er dømmende. 

Jeg var selv blevet stiktosset. Som du siger så kender man intet til mor eller barn. 

Jeg havde selv en søn med gips på benet fra fod til hofte de første 8 uger af sit liv. Oven i det havde han kolik. Så der blevet skreget ofte og der blev skreget meget. 

Anmeld Citér

6. juni 2018

Miti's mama

Jeg synes hun skulle have blandet sig udenom. For der var jo en forælder, med frie hænder... så det var ikke fordi hun havde brug for hjælp.

Anmeld Citér

6. juni 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er et et rigtig godt eksempel på en kedelig tendens i tiden. Man gør noget man selv synes er godt og så skal man selvfølgelig lige have nogle likes med fra de sociale medier også. Det er så trist og selvpromoverende at det er til at brække sig over.

Anmeld Citér

6. juni 2018

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Det er et et rigtig godt eksempel på en kedelig tendens i tiden. Man gør noget man selv synes er godt og så skal man selvfølgelig lige have nogle likes med fra de sociale medier også. Det er så trist og selvpromoverende at det er til at brække sig over.

Lige nøjagtig! 

Anmeld Citér

6. juni 2018

Anonym

Ej en irriterende type!! 

Anmeld Citér

6. juni 2018

Soonmom

Jeg havde sagt noget ala det samme som den pågældende mor. Sikke en nød og skal blande sig og i med at hun spørger om hun kan hjælpe har hun jo også dømt moderen som værende en der skal have hjælp 

Anmeld Citér

6. juni 2018

Anonym

Jeg har været udsat for noget af det samme. Min søn er født 4 måneder for tidigt og var i en MEGET lang periode ikke til at få til at sove (på noget tidspunkt af døgnet), men vi var med toget i en time mindst en gang hver anden uge, fordi han skulle til øjenlæge. Han sover KUN på maven, helt fra han var "nyfødt" og stadig nu, hvor han er halvandet år gammel.

Han lå på maven i sin vogn og jeg sad, meget træt, med en hånd på ryggen af ham - delvist for at "holde ham nede" og delvist for at trøste/give tryghed. Der kom en dame over og sagde en hel smørre om hvordan babyer altså ikke må sove på maven, at han jo tydeligvis ikke ville sove og at jeg da bare skulle tage ham op.

Jeg var så paf at jeg ikke vidste hvad jeg skulle sige.

Jeg er overbevist om at hun mente det hele i den bedst mulige hensigt, men hun ramte bare flere mil forbi.

Anmeld Citér

6. juni 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har været udsat for noget af det samme. Min søn er født 4 måneder for tidigt og var i en MEGET lang periode ikke til at få til at sove (på noget tidspunkt af døgnet), men vi var med toget i en time mindst en gang hver anden uge, fordi han skulle til øjenlæge. Han sover KUN på maven, helt fra han var "nyfødt" og stadig nu, hvor han er halvandet år gammel.

Han lå på maven i sin vogn og jeg sad, meget træt, med en hånd på ryggen af ham - delvist for at "holde ham nede" og delvist for at trøste/give tryghed. Der kom en dame over og sagde en hel smørre om hvordan babyer altså ikke må sove på maven, at han jo tydeligvis ikke ville sove og at jeg da bare skulle tage ham op.

Jeg var så paf at jeg ikke vidste hvad jeg skulle sige.

Jeg er overbevist om at hun mente det hele i den bedst mulige hensigt, men hun ramte bare flere mil forbi.

Ej hvor en klaphat. 

Kan ikke forstå man har sådan et behov for at blande sig!

Det er trods alt barnets mor der ved bedst (for det meste)

Har også selv fået den med at hun da ikke gider ligge i vognen.. Nej, men det SKAL hun! 

Anmeld Citér

6. juni 2018

Rosa-Sophia

Det er så mærkeligt, hvad folk føler  at de har ret til at blande sig i. Og det er så én ting, at man lige frem skal promovere en situation (der ikke har en skid med én selv at gøre) på de sociale medier er som der allerede er pointeret til at brække sig over.

Jeg kørte engang i bus med min søn, han sad og græd i klapvognen og ville op. Vi skulle kun få stop og jeg vidste, at han ikke ville sidde stille på et sæde, men rende rundt i bussen,, som kørte på en måde hvor han ikke ville kunne holde balancen. Ergo jeg lod ham blive i klapvognen, det kom der så en dame helt uinviteret og begyndte at blande sig i. "Hører du ikke, at dit barn vil op til dig?" spurgte hun med bebrejdende mine og jeg var squ også bare paf. I min situation handlede det om ikke at rende rundt i bussen efter en overtræt dreng på knap to år og sørge for, at han ikke skulle vælte, men det anede den fremmede dame jo ikke. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.