Er jeg helt gal på den? Drikkeri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2018

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Når solen skinner og man hygger med familie og venner, så kan jeg virkelig ikke se noget galt i, at drikke en øl eller to - eller 4 øl på 3-4 timer.

Vi er på ingen måder alkoholikere eller udansvarlige forældre, men vi sad da og snakkede her i weekenden om, at når det er godt vejr som vi har nu, så hygger man mere med alkohol.

Jeg synes ikke, at det er noget, at blæse op til et kæmpe problem. Din mand skulle have talt med dig, men sket er sket - og så er det i min optik ikke længere.

Nyd livet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Ville problemet have været det sammen hvis det var din far han havde drukket 4 øl sammen med, på 3-4 timer?

Hvis du kan køre bil alle andre dage, kunne du nok også den dag. Når det er sagt, så skulle du da bare have mindet ham om jeres aftale

Anmeld Citér

6. juni 2018

1518

Måske mærkeligt spørgsmål, men hvad er forskellen på at være chauffør eller passagerer mht. at det gør ondt?

For mig gjorde det ondt at skulle sidde med strukkede ben, som man gør, når man kører. Som passager kan man sidde med bøjede ben. Jeg priste mig lykkelig over at have en bil med fartpilot, så jeg på de lange ture kunne bøje benene under kørslen.

Anmeld Citér

6. juni 2018

Anonym

Jeg synes du er lidt gal på den. Selvfølgelig skal han ikke spørger om lov til om han må drikke en øl eller 4. Det er ikke at være alkoholiker når det ikke er dagligt det sker. 

I så fald så er jeg også alkoholiker da jeg drak en kold øl alene i går aftes efter sønnen var kommet i seng. 

Må indrømme at jeg er på din kærestes side her. Hvis du kan køre alle andre dage kunne du vel også den dag. Om ikk andet kunne du have sagt stille og roligt “skat har rigtig mange smerter, så er det ikk ok at du kører hjem og kun drikker de 2 øl”. Det er ikke at skændes. 

Anmeld Citér

6. juni 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Både og.. jeg synes ikke mængden af alkohol er over grænsen, som du selv siger drikker han samme mængde i selskab med din far.. 

det jeg synes er problematik er at han bliver sur over at blive mindet om jeres aftale.. det er bare en dum reaktion og bunder måske mest i at han godt ved han ikke tænkte over det da i sad der. 

Mht at sige noget. Ja, jeg synes også du selv skulle have åbnet munden og sagt noget. Som andre har nævnt er du jo ikke den nye kæreste eller lign, hvor tingene kan være lidt anspændt i starten. 10 år! Du bør godt kunne sige "Hey skat, husk lige du skal kunne køre hjem, det aftalte vi". Det er hverken at skændes eller diskutere, det bør man sgu kunne sige i alle situationer. 

Om der så ligger andet bag end den her episode, du skriver han er blevet mere opmærksom på at gøre hvad der passer ham og ikke skulle spørge dig, det ved jeg ikke. Jeg tænker den type opførsel er sådan lidt midtlivskrise agtigt. Tal med ham  

Anmeld Citér

6. juni 2018

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
MoarHvidovre skriver:

Når solen skinner og man hygger med familie og venner, så kan jeg virkelig ikke se noget galt i, at drikke en øl eller to - eller 4 øl på 3-4 timer.

Vi er på ingen måder alkoholikere eller udansvarlige forældre, men vi sad da og snakkede her i weekenden om, at når det er godt vejr som vi har nu, så hygger man mere med alkohol.

Jeg synes ikke, at det er noget, at blæse op til et kæmpe problem. Din mand skulle have talt med dig, men sket er sket - og så er det i min optik ikke længere.

Nyd livet

Jeg er helt enig. 4 øl på 3-4 timer hvor man hygger i solen med sine familie/gode venner  - det er der da intet galt i?

Vi var inviteret til grillhygge hos nogle venner (på nabogaden) i aftes, efter mændene havde spillet golf. Da vi kom fik vi en gin og tonic og bagefter sørme vin til maden. Efter lækker grillmad spillede vi fodbold i haven og havde vandkamp med børnene - og her fik min mand vist en kold øl?

Vi var der vel ca. 4 timer - det er altså heeeelt almindeligt i vores vennekreds.  

Mht. køretjansen, så skulle du da bare have talt med din mand om det?

Anmeld Citér

6. juni 2018

Hck

Profilbillede for Hck

4 almindelige øl, synes jeg ikke lyder af voldsomt meget på 4 timer, det var jeg også haft gjort ved sammenkomster. Jeg prøvede lige at lave en beregning på en hjemmeside angående hvor meget det gav i promille. Der kan selvfølgelig være flere faktorer der spiller ind og derved ændre resultatet, men i følge den måtte en voksen mand af almindelig størrelse faktisk gerne køre bil i hele den 4 timers periode.

Anmeld Citér

6. juni 2018

Anonym

Janey skriver:

Jeg har ikke haft bækkenløsning, men kan forestille mig, at der er forskel på, om man kan sidde stille med benene eller skal flytte på dem for at skifte foden over til en anden pedal. Det er en lille bevægelse, men tænker den kan give ekstra smerter i bækkenet frem for bare at sidde stille som passager.

Okay jamen jeg kender heller ikke til det, derfor mit spørgsmål....

Anmeld Citér

6. juni 2018

Anonym

1518 skriver:

For mig gjorde det ondt at skulle sidde med strukkede ben, som man gør, når man kører. Som passager kan man sidde med bøjede ben. Jeg priste mig lykkelig over at have en bil med fartpilot, så jeg på de lange ture kunne bøje benene under kørslen.

Fair nok, havde jeg ingen fornemmelse om. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.