Jeg har været anonym, hvis jeg skriver om noget, jeg mener er tabubelagt, eller noget som jeg måske ikke er helt stolt af, men som jeg gerne vil have lov at være helt åben og ærlig omkring. Jeg tillader altid anonyme svar i mine debatter. Jeg er ligeglad med, om folk er anonyme eller ej. Jeg forholder mig til det de skriver ikke, “hvem” de er. Folk kan altid have deres grunde til at ville være anonym, og det blander jeg mig ikke i. Det eneste tidspunkt jeg synes det er fejt at være anonym er, hvis det bare er for at kunne svine en anden bruger til uden selv at blive genkendt. Det synes jeg er top fesent.
Nogle gange har jeg anonym i mere uskyldige debatter, hvis jeg synes, jeg skulle udlevere oplysninger, der ville gøre mig for let at genkende fra mit virkelige liv. For som andre også nævner, så kan der jo være nogen herinde, som man kender irl. For slet ikke at tænke på alle dem, der bare læser med herinde, men ikke har en profil.
Jeg har derudover været bruger herinde et stykke tid, og hvis man kender mig O virkelighed, så vil man hurtigt kunne regne ud, hvem jeg er, ud fra diverse faktuelle oplysninger, jeg giver i forskelle debatter, hvis jeg bare slynger ud med dem. Fx nævner jeg måske i forskellige tråde, min søns navn, hans fødseldag, hvor han er født, hvorvidt landet jeg bor, hvad jeg arbejder med, hvordan min fødsel forløb, at han har en lillesøster, hvornår hun er født osv. Uskyldigt hver for sig, men lagt sammen så er der ikke mange mennesker i dk, som alle oplysningerne passer på.
nu lyder jeg måske paranoid hehe, men sådan tænker jeg altså
.
Slutteligt vil jeg så også sige, at når keg læser debatter fra 2010, så var tonen altså også pænere dengang. Derudover debatteres de mere uskyldige emner nok mere på fb nu, mens de mere “saftige” emner bliver luftet her på baby.dk og lignende steder.
Det var min (lange) forklaring