Anonymitetsprincippet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Man ka sige i mit tilfælde, ka jeg godt genkende folk, fra mit "virkelige" liv herinde, så hvis jeg føler et behov for at lukke noget iretation ud om feks mit arbejde eller en kollega, er det måske ik så fedt at man "kender" en herinde, som uden tvivl ville genkende mig, og selv ku føle sig personligt ramt eller kender den jeg snakker om, så vælger jeg at skrive ano. 

Det ka også være noget meget personligt, som jeg igen ik ønsker at folk fra mit "virkelige liv, ska vide noget om, fordi jeg ik gider risiker at det kommer frem. Et eks ku være da jeg havde brug for at snakke om at jeg var blevet gravid, og vi gerne ville vente til efter uge 12, med at andre sku vide det osv.

Men jeg tænker at jeg nok personligt, højest har oprettet 10 ano tråde, igennem de år jeg har brugt siden, og måske ca det samme antal gange, hvor jeg har svaret ano, i en tråd! Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2018

esioul

Jeg har nogle gange brugt anonymfunktionen, hvis det omhandler fertilitetsbehandling. Jeg har/havde en veninde som også var i behandling som snagede gevaldigt i mit forløb og når hun vidste jeg nærmede mig testdagen "var den der?" "skal du være mor?"?. Jeg var noget mere privat end hende om vores forløb og havde ikke brug for at blive spurgt ind til 

Derudover har jeg brugt det i tråde hvor det eks omhandler job, økonomi og lign, da jeg ikke ønsker at blive genkendt. 

Anmeld Citér

3. juni 2018

Rosa-Sophia

StineW79 skriver:

Man ka sige i mit tilfælde, ka jeg godt genkende folk, fra mit "virkelige" liv herinde, så hvis jeg føler et behov for at lukke noget iretation ud om feks mit arbejde eller en kollega, er det måske ik så fedt at man "kender" en herinde, som uden tvivl ville genkende mig, og selv ku føle sig personligt ramt eller kender den jeg snakker om, så vælger jeg at skrive ano. 

Det ka også være noget meget personligt, som jeg igen ik ønsker at folk fra mit "virkelige liv, ska vide noget om, fordi jeg ik gider risiker at det kommer frem. Et eks ku være da jeg havde brug for at snakke om at jeg var blevet gravid, og vi gerne ville vente til efter uge 12, med at andre sku vide det osv.

Men jeg tænker at jeg nok personligt, højest har oprettet 10 ano tråde, igennem de år jeg har brugt siden, og måske ca det samme antal gange, hvor jeg har svaret ano, i en tråd! Vh Stine 

Det giver også god mening. Jeg har faktisk aldrig genkendt nogen fra mit virkelige liv her og der er heller ingen, der har fortalt, at de har genkendt mig. Måske ville jeg tænke over det, hvis der var. 

Anmeld Citér

3. juni 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg har brugt den nogle få gange, men det har været, så jeg ikke kunne genkendes, fordi emnet har været følsomt.

Anmeld Citér

3. juni 2018

Rosa-Sophia

Lillefis90 skriver:

Jeg har brugt den nogle få gange, men det har været, så jeg ikke kunne genkendes, fordi emnet har været følsomt.

Det giver jo også mening, det der undrer mig, er når folk har brug for anonymitetsfunktionen for at skrive helt ligegyldige ting som, at kjolen på billede nr 3 er pænere end dem på nr 1 og 2. Eller at man aldrig kunne drømme om at købe et aktivitetstæppe fra Lamaze. 

Anmeld Citér

3. juni 2018

Tullemoar

Rosa-Sofia85 skriver:

Det giver jo også mening, det der undrer mig, er når folk har brug for anonymitetsfunktionen for at skrive helt ligegyldige ting som, at kjolen på billede nr 3 er pænere end dem på nr 1 og 2. Eller at man aldrig kunne drømme om at købe et aktivitetstæppe fra Lamaze. 

Ja, det er også lidt underligt, men jeg tror også, det handler om en frygt for at blive haglet ned. 

Det ser man tit fx. På Fb, så måske er det rart at man kan det her? Det er synd, hvis det er tilfældet. 

Anmeld Citér

3. juni 2018

Rosa-Sophia

Lillefis90 skriver:

Ja, det er også lidt underligt, men jeg tror også, det handler om en frygt for at blive haglet ned. 

Det ser man tit fx. På Fb, så måske er det rart at man kan det her? Det er synd, hvis det er tilfældet. 

Ja måske er det det handler om. Jeg synes nu ellers her er en god tone i forhold til for eksempel min-mave.dk hvor moderatorene er totalt passive. Det er i det hele taget mærkeligt, at folk skal skrive grimt til hinanden bare fordi de er uenige om noget.

Anmeld Citér

3. juni 2018

Tullemoar

Rosa-Sofia85 skriver:

Ja måske er det det handler om. Jeg synes nu ellers her er en god tone i forhold til for eksempel min-mave.dk hvor moderatorene er totalt passive. Det er i det hele taget mærkeligt, at folk skal skrive grimt til hinanden bare fordi de er uenige om noget.

Det er det.. jeg synes heller ikke tonen er slem her. Kigger man fx. Fb, så er folk jo ubehøvlet. 

Anmeld Citér

3. juni 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
Rosa-Sofia85 skriver:

Det giver også god mening. Jeg har faktisk aldrig genkendt nogen fra mit virkelige liv her og der er heller ingen, der har fortalt, at de har genkendt mig. Måske ville jeg tænke over det, hvis der var. 

På er tidspunkt gik det op for mig, at min niece var herinde, og en tidliger kollega, min ene veninde, og en anden som jeg også kender gennem en anden, så der var pludselig 4 mennesker, fra mit virkelige liv. Også ka feks sådan noget en "hemmelig" graviditet jo hurtigt komme frem, uplanlagt. Så der var det vigtigt for mig, at jeg ik blev genkendt. Jeg har også altid været super glad for mit arbejde, men derfor har jeg stadig haft brug for at lukke galle ud over en kollega, og det er godt nok også lidt svært hvis ens kollega genkender en

Men jeg har det virklig også sådan, at hvis ik man ka holde tonen ordenlig og skrive pænt til hinanden, så er det ok, Moderaterne går ind og fjerner, folks ano. Hvilket de faktisk har gjort et par gange! Vh Stine 

Anmeld Citér

3. juni 2018

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg har været anonym, hvis jeg skriver om noget, jeg mener er tabubelagt, eller noget som jeg måske ikke er helt stolt af, men som jeg gerne vil have lov at være helt åben og ærlig omkring. Jeg tillader altid anonyme svar i mine debatter. Jeg er ligeglad med, om folk er anonyme eller ej. Jeg forholder mig til det de skriver ikke, “hvem” de er. Folk kan altid have deres grunde til at ville være anonym, og det blander jeg mig ikke i. Det eneste tidspunkt jeg synes det er fejt at være anonym er, hvis det bare er for at kunne svine en anden bruger til uden selv at blive genkendt. Det synes jeg er top fesent.

Nogle gange har jeg anonym i mere uskyldige debatter, hvis jeg synes, jeg skulle udlevere oplysninger, der ville gøre mig for let at genkende fra mit virkelige liv. For som andre også nævner, så kan der jo være nogen herinde, som man kender irl. For slet ikke at tænke på alle dem, der bare læser med herinde, men ikke har en profil. 

Jeg har derudover været bruger herinde et stykke tid, og hvis man kender mig O virkelighed, så vil man hurtigt kunne regne ud, hvem jeg er, ud fra diverse faktuelle oplysninger, jeg giver i forskelle debatter, hvis jeg bare slynger ud med dem. Fx nævner jeg måske i forskellige tråde, min søns navn, hans fødseldag, hvor han er født, hvorvidt landet jeg bor, hvad jeg arbejder med, hvordan min fødsel forløb, at han har en lillesøster, hvornår hun er født osv. Uskyldigt hver for sig, men lagt sammen så er der ikke mange mennesker i dk, som alle oplysningerne passer på.

nu lyder jeg måske paranoid hehe, men sådan tænker jeg altså  .

Slutteligt vil jeg så også sige, at når keg læser debatter fra 2010, så var tonen altså også pænere dengang. Derudover debatteres de mere uskyldige emner nok mere på fb nu, mens de mere “saftige” emner bliver luftet her på baby.dk og lignende steder.

Det var min (lange) forklaring 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.