Anonymitetsprincippet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.417 visninger
20 svar
29 synes godt om
2. juni 2018

Rosa-Sophia

Jeg har tænkt en del over, at der bliver flere og flere anonyme debattører herinde. Synes faktisk  at langt de fleste folk opretter tråde som anonyme og jeg undrer mig over, hvad det mon skyldes. Da jeg begyndte at bruge baby.dk i 2010 husker jeg det ikke, som om at alle skribenter var anonyme. Ikke udover det man jo i forvejen er med sin profil, hvor man ingenting behøver at skrive.

Så jeg er nysgerrig. Hvorfor skriver du som anonym? Er du utryg ved tonen herinde? Har du nogle holdninger, du ikke er helt stolt af? Eller hvordan? 

Ts starter. Jeg har været anonym, da jeg startede med at skrive om fødselsdepression, simpelthen fordi jeg var bange for at blive genkendt og underrettet om (var meget paranoid, mens jeg var mest syg, så gjorde brug af baby.dk fordi det var svært at tale med mine nærmeste). Så har jeg været anonym, da jeg skrev om mit gigantiske chrush på min psykolog (var sindssygt flov) og da jeg skrev om min nærgående ven (faktisk for at ingen skulle genkende ham.

Jeg ved ikke hvor relevant denne debat er, gætter på, at jeg får et svar a la, at jeg jo bare kan lade være med at kommentere/skrive hvis jeg ikke gider anonyme indlæg. Men jeg er faktisk oprigtigt nysgerrig. Jeg bliver selv hurtigt forvirret over det og kan ikke følge med i hvem der skriver hvad, når der bare står "anonym" 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg har brugt anonymitet når jeg har skrevet om ting jeg ikke ønsker der skal blive genkendt...

ikke fordi jeg ikke vil stå ved det jeg skriver, men fordi at det skrevne ord hurtigt kan misforståes af øjne udefra der laver en Google på mit navn...

så for mig handler det mest om de emner hvor jeg er bekymret for hvordan andre kan læse det senere hen...

synes helt klart det er spændende at se hvad andre skriver, hvis de skriver når man nu ikke kan være anonym ;)

har også brugt det en gang eller to pga tonen herinde om det emne kunne blive hård og jeg ikke lige ønskede at lufte min mening med link til mig :)

Anmeld Citér

2. juni 2018

Rosa-Sophia

Wampires skriver:

Jeg har brugt anonymitet når jeg har skrevet om ting jeg ikke ønsker der skal blive genkendt...

ikke fordi jeg ikke vil stå ved det jeg skriver, men fordi at det skrevne ord hurtigt kan misforståes af øjne udefra der laver en Google på mit navn...

så for mig handler det mest om de emner hvor jeg er bekymret for hvordan andre kan læse det senere hen...

synes helt klart det er spændende at se hvad andre skriver, hvis de skriver når man nu ikke kan være anonym ;)

har også brugt det en gang eller to pga tonen herinde om det emne kunne blive hård og jeg ikke lige ønskede at lufte min mening med link til mig :)

Ja den risiko er der selvfølgelig, at det kan googles og det kan jo godt være, at der er ting jeg (i mit tilfælde ) ikke drømmer om, at min søn skal kunne læse om 10 år. Det kan jeg jo ikke vide om jeg fortryder.

Men for nogen synes jeg faktisk, at der er gået "jeg vil gerne lave et hårdkogt æg, skriver som anonym da det simpelthen er for pinligt, hvis folk jeg kender ved, at mit æg altid bliver for blødt og splatter ud på min tallerken " over det  

Anmeld Citér

2. juni 2018

Abracadabra

Jeg har aldrig skrevet som anonym. Jo, en eneste gang!, hvor jeg gav et lægeligt råd til en hypokonder, som jeg var bange for ville stalke mig...

Anmeld Citér

2. juni 2018

Rosa-Sophia

Abracadabra skriver:

Jeg har aldrig skrevet som anonym. Jo, en eneste gang!, hvor jeg gav et lægeligt råd til en hypokonder, som jeg var bange for ville stalke mig...

Ja og det giver jo en fornemmelse af, at man kender dine holdninger og en smule til din personlighed. Hvilket man nok også gør med mig ud fra mine indlæg og det synes jeg så personligt er "hyggeligt", at man får et eller andet indblik i folk, men også fuldstændig risikofrit, når man hverken oplyser sit navn, alder, by, arbejdsplads osv. 

Anmeld Citér

2. juni 2018

Abracadabra

Men der er jo gået total inflation i brug af anonymknappen!

'Hvad er din yndlings-is? Anonyme svar naturligvis tilladt!'

Åh, jeg brækker mig! Så stå dog ved, at du elsker peanut-butter-cup!! 

Med alle de selvrapporterede selvværdsproblemer, danske kvinder har, kunne det være, at vi havde godt af at blive lidt mindre konfliktsky og bedre til at stå ved os selv. Som MINIMUM i de mange ret tandløse debatter herinde. Det er faktisk en god øvelse: At turde sige sin mening knapt så anonymt.

Er anonyme svar egentlig tilladt i denne tråd?

Anmeld Citér

2. juni 2018

Rosa-Sophia

Abracadabra skriver:

Men der er jo gået total inflation i brug af anonymknappen!

'Hvad er din yndlings-is? Anonyme svar naturligvis tilladt!'

Åh, jeg brækker mig! Så stå dog ved, at du elsker peanut-butter-cup!! 

Med alle de selvrapporterede selvværdsproblemer, danske kvinder har, kunne det være, at vi havde godt af at blive lidt mindre konfliktsky og bedre til at stå ved os selv. Som MINIMUM i de mange ret tandløse debatter herinde. Det er faktisk en god øvelse: At turde sige sin mening knapt så anonymt.

Er anonyme svar egentlig tilladt i denne tråd?

Ha ha! Nej ingen anonyme svar her måske desværre for så tør folk måske ikke skrive her. 

Anmeld Citér

2. juni 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg mindes ikke at have brugte anonym funktionen - synes min profil er anonym. 

Anmeld Citér

2. juni 2018

csigvard

Jeg bruger normalt anonym-knappen, hvis jeg ikke vil genkendes.. 

Og så har jeg lagt mærke til, at jeg faktisk får flere kommentarer på mit spørgsmål/debat, hvis jeg er anonym, end hvis man ser mit profilnavn.. Ved ikke helt, om det er tilfældigt eller om folk måske har noget imod mig, men det er i hvert fald det, jeg har erfaret 

Anmeld Citér

3. juni 2018

Rosa-Sophia

csigvard skriver:

Jeg bruger normalt anonym-knappen, hvis jeg ikke vil genkendes.. 

Og så har jeg lagt mærke til, at jeg faktisk får flere kommentarer på mit spørgsmål/debat, hvis jeg er anonym, end hvis man ser mit profilnavn.. Ved ikke helt, om det er tilfældigt eller om folk måske har noget imod mig, men det er i hvert fald det, jeg har erfaret 

Ja det er der måske noget om hm... Synes selv det har været ret ligeligt fordelt med kommentarer på mine tråde. Så for mig har det vist ikke gjort den store forskel, om jeg har været anonym eller ej, men mere hvor "saftige" emner, jeg har bragt op. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.