Jeg har tænkt en del over, at der bliver flere og flere anonyme debattører herinde. Synes faktisk at langt de fleste folk opretter tråde som anonyme og jeg undrer mig over, hvad det mon skyldes. Da jeg begyndte at bruge baby.dk i 2010 husker jeg det ikke, som om at alle skribenter var anonyme. Ikke udover det man jo i forvejen er med sin profil, hvor man ingenting behøver at skrive.
Så jeg er nysgerrig. Hvorfor skriver du som anonym? Er du utryg ved tonen herinde? Har du nogle holdninger, du ikke er helt stolt af? Eller hvordan?
Ts starter. Jeg har været anonym, da jeg startede med at skrive om fødselsdepression, simpelthen fordi jeg var bange for at blive genkendt og underrettet om (var meget paranoid, mens jeg var mest syg, så gjorde brug af baby.dk fordi det var svært at tale med mine nærmeste). Så har jeg været anonym, da jeg skrev om mit gigantiske chrush på min psykolog (var sindssygt flov) og da jeg skrev om min nærgående ven (faktisk for at ingen skulle genkende ham.
Jeg ved ikke hvor relevant denne debat er, gætter på, at jeg får et svar a la, at jeg jo bare kan lade være med at kommentere/skrive hvis jeg ikke gider anonyme indlæg. Men jeg er faktisk oprigtigt nysgerrig. Jeg bliver selv hurtigt forvirret over det og kan ikke følge med i hvem der skriver hvad, når der bare står "anonym"
Anmeld
Citér