Puha har lige brug for at få sat ord på de sidste dages hændelser. På forhånd undskyld stavefejl og volapyk men har ikke sovet i to døgn nu.
Vores mindste datter på fire år har i en uges tid gået og rømmet sig meget, ikke rigtig hoste, bare sådan lige som om hun er en smule irriteret i halsen, når jeg spurte hvorfor svarede hun at det gjorde en i børnehaven også. (men vi tog det alligevel for en let forkølelse som hendes søster også lige har haft).
Men natten til torsdag begyndte hendes vejrtrækning at ændre sig, hun begyndte bl.a. At holde lange pauser på 10 sekunder, hvor hun ikke trak vejret ind (Ca. Sad og talte) samt hun snorkende. Blev meget bekymret og ville faktisk have ringet til vagtlægen allerede den nat. Men min mand mente jeg gjorde en fjer til fem høns. Resultatet blev at jeg lå vågen hele natten og lyttede efter hende.
Hele torsdag var vores datter en smule pivet og ikke helt sig selv, men virkede som om hun "bare" var forkølet.
Natten til fredag ville vores børn sove sammen (heldigvis) Ca. 10 min efter den mindste var faldet i søvn stod Vores store og råbte at (lillesøster) ikke kunne få luft. Vild panik fra min side op og få hende i siddende stilling og heldigvis blev hendes vejrtrækning normal med det samme. (far var ude med hunde så han kom desværre først op da det var overstået). Jeg sidder med hende grædende og ringer til vagtlægen. Får en tid 2 timer frem. Min mand mener det helt åndssvagt jeg ringer til vagtlægen, men han når kun lige at brokke sig før det sker igen. Her reagere jeg hurtigt og får hende op at sidde og vækket hende. Afsted til hospitalet. (Min mand blev også meget bange.)
Vores datter har slem halsbetændelse (uden feber eller andre tegn på dette.) ydermere er hendes mandler voldsomt store og har resulteret i blokering af luftvejene når hun ligger ned. Hold op hvor er jeg ked af det, og har det forfærdeligt med ikke at have reageret allerede første nat. Jeg skammer mig over at lytte til min mand og ikke min fornuft...
Men er så glad for det blev opdaget og hun fik hjælp. Nu skal hun til opfølgninger hos øre næse hals læge i næste uge, og formentligt have fjernet mandler når betændelsen er væk. Sidder på skift vagt i nat, men det virker som om penicillinen allerede har effekt puha... Føler mig helt ved siden af mig selv. 

Vær sød ikke af skrive hårde kommentar, for tro mig jeg straffer allerede mig selv hele tiden og føler mig som en forfærdelig mor. Tænk at jeg ikke kunne regne ud den var så galt med hende, forstå ikke hun ikke fortæller hun har noget med halsen. Ved godt hun ikke er pivet normalt, men alligevel... Halsbetændelse må da være ulideligt at gå med. 

Har aldrig været så bange i hele mit liv.