Tak for alle jeres far.
Lyder dog ikke som om jeg var helt galt på den i forhold til at mange steder holder far kun de obligatoriske.
Ved vores datter holdte min mand de 14 dage ved fødslen (og så lidt ekstra 1 uge senere, men fordi jeg fik en blodprop så kunne intet). Derudover holdte han ca. 2½ måned som et mix af ferie og barsel hen over sommeren, hvor jeg så overtog igen bagefter.
Jeg var dog på SU den gang, så vi har slet ikke brugt alle ugerne på forældreorlov, så de er udskudt og kunne godt holdes nu.
Flere snakker også om økonomi, og fordi manden tjener mest så skal han have mindst muligt barsel på dagpenge. Hvilket også giver god mening, men nu er vores lønninger meget ens, og jeg kommer et stykke over ham ved anciennitetsstigning i september, eller afhænger så af hans MUS-samtale og forhandling her i juni. Men ikke nok forskel til at det skal være afgørende.
Lige pt. er planen som følger:
Altså at manden har 14 dage ved fødslen + noget ferie (da vi rammer ind i julen), samt at han holder 2 ugers ferie i juni, efterfulgt af forældreorlov i 4,5 mdr. + lidt ferier mens jeg er hjemme med den lille.
Vi synes begge at det vil fungerer godt sådan, men synes godt nok også det er længe at han skal være hjemme når man læser hvordan i andre gør. Betyder at han i løbet af det første år vil være hjemme 5½-6 mdr.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld
Citér