Barselsfordeling mellem mor og far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2018

Lje

Bellabum skriver:

Hvordan fordeler i barslen i mellem mor og far og hvorfor denne fordeling?

Vil gerne finde ud af hvor meget barsel det er normalt for faren at holde og hvorfor i holder det på denne måde, da jeg tror at vi planlægger mere barsel til min mand end normen, og ikke ligefrem sikker på at hans arbejdsgiver bliver helt glad.  Ej skal de jo bare accepterer, men stadig gerne høre hvad i tænker. 

Jeg havde 21 uger. Min mand havde 12 uger og så havde vi 13 uger sammen. Muligheden for fælles barsel skyldes primært en landeflytning. Men når nummer 2 kommer, vil jeg tilstræbe samme model (så vidt muligt). Genial for vores begges tilknytning til vores barn og vores fællesskab som familie. 

Jeg synes, det er en gave til familien, at både far og mor tager så meget barsel som muligt og jeg håber, at mændene kommer mere på banen og ikke lader sig nøjes med 14 dage og lidt ferie hist og pist.

Vh. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2018

Babilooo

Lang barsel til far er en super gave. Det gør noget helt fantastisk for relationen.

min mand har taget ca 3 mnd hver gang

Her duer far på lige fod som mor

Anmeld Citér

30. maj 2018

Julletullemor

Jeg tog 8 måneder (på SU) og startede derefter op med få timer om ugen, mens min mand tog 32 ugers forældreorlov bagefter 

Anmeld Citér

30. maj 2018

Birthdaybaby

Min mand tager ikke noget barsel, bare de 14 dages fædreorlov. Til gengæld holder vi lange ferier sammen. 

Anmeld Citér

30. maj 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det blev vist til en 10-11 uger udover de første 14 dage lige efter fødslen. Det kunne ikke helt flaske sig så jeg kunne tage alle de 12 med løn som jeg havde ret til.

Anmeld Citér

30. maj 2018

anonym12

Han tog 13 uger udover de 14 dage

Anmeld Citér

30. maj 2018

Mamalou

Da vi blev forældre til vores datter var min kæreste hjemme i en måned (14 dage barsel & 14 dage ferie). Jeg er lige startet på job mens min kæreste skal gå hjemme på barsel i 8 uger og have en periode med drypvis barsel så han får en ugentlig fridag med vores datter når hun erx startet i dagpleje. Jeg tror min kæreste får ca. 3 måneder

Anmeld Citér

30. maj 2018

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

1. gang 4 uger efter fødslen + 8 uger i slutningen 

2. gang to uger efter fødslen + 10 uger i slutningen 

Det er fantastisk for far at være på barsel både for ham, baby og parforholdet. Lad være med at spekulere over hvad hans arbejdsplads vil sige. De goder, man har ret til gennem overenskomst eller ens kontrakt, skal man sørme ikke have dårlig samvittighed over at benytte sig af.

Anmeld Citér

30. maj 2018

Drwhosaidthat

Min mand har begge gange taget de første 14 dage efter fødslen og efterfølgende 5 mdr senere hen .

Anmeld Citér

30. maj 2018

Dorthe1986

Giv far så lang barsel som muligt -det er kun en gave for barnet.  Og far ��

Her er vi så heldige at vi havde mulighed for at have  far hjemme hele barslen og han fortsatte med at have hende hjemme da jeg startede job igen da vores datter var knap 11 måneder. Og nu er der gårt et år og han har hende stadig hjemme. Og du kan tro hun har en fantastisk tilknytning til os begge  så al det barsel far kan få 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.