Migræne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2018

Familie

StineW79 skriver:

Det er jo ingenting i forhold til hva det har været, og heldigvis så er min kæreste  der jo til at ta ungerne, når det er. Og nu er de også blevet så store, at de ka underholde sig selv, hvis far ik er hjemme.

Mine kommer i løbet af 10-20 minutter, så pillerne når aldrig at gøre nogen forskel.

Har prøvet at sidde til personalemøde, hvor jeg pludselig ku mærke at det begyndte. Nåede at advare mine kollegager, og et par minutter efter snakkede jeg vrøvlsk, og dinglede rundt som om jeg var fuld. Følte det var mega pinligt, og de blev bare mega forskrækket. Det var helt synd for dem. Vh Stine 

Heldigt at du nåede at informere kollegaerne, for ellers kan det hurtigt blive forvekslet med andre meget skræmmende symptomer  Ikke særlig fedt at det kommer så hurtigt at du ikke kan nå at forebygge med medicin. Her hjemme er drengene 1 år 7 mdr og den største er 2 år og 10 mdr, så de har behov for hjælp hele døgnet 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2018

Familie

Mamacita til 2 piger skriver:

De scanner for at idelukke ting som tumorer osv. Migræne kan man kun diagnosticere på symptomer, det er op til den enkelte at definere hvad der udløser den. Det er så forskelligt fra person til person. 

For mig er det klart bedst med hormonspiral, men der kan gå 6 mdr. før det er stabilt og så fik jeg slet ikke mens efter det. Så jeg har ikke haft det i 2,5-3 år nu. Det kan godt være det der trigger det. 

Migrænemedicin (sumatriptan) virker kun hvis du tager det når du mærker det er under opsegling. Hvis du tager det når du har fået migræne, så tager det det ikke rigtig. Jeg får også bonyl som stikpiller. Jeg tager begge samtidig ved meget slemme anfald. 

Spiser du håndkøbsmedicin? Det kan nemli’ give medicinhovedpine. Det samme med Sumatriptan. Man siger 9 tabletter på en måned.  

Når ja det med at stille diagnosen, vidste jeg egentligt godt  Indtil jeg fik min hormonspiral, var jeg på minipiller, så har været i den type hormonbehandling i længe, så regner ikke med at det kan være årsagen, kan de evt. måle det i en blodprøve eller noget? 
Jeg tog pillen i optakten, har gået med dem på mig lige siden jeg hentede dem på apoteket, så jeg ikke missede muligheden for at afprøve det, men fik det simpelthen så dårligt af dem, så bivirkningerne blev så store at jeg ikke ønsker at tage dem igen, så vil jeg hellere have migræne 
Har kun taget denne ene pille og spiser ikke håndkøbsmedicin. Er spændt på hvor længe der går før jeg får en dato til undersøgelsen.

Anmeld Citér

26. maj 2018

Mamacita til 2 piger

Når ja det med at stille diagnosen, vidste jeg egentligt godt  Indtil jeg fik min hormonspiral, var jeg på minipiller, så har været i den type hormonbehandling i længe, så regner ikke med at det kan være årsagen, kan de evt. måle det i en blodprøve eller noget? Jeg tog pillen i optakten, har gået med dem på mig lige siden jeg hentede dem på apoteket, så jeg ikke missede muligheden for at afprøve det, men fik det simpelthen så dårligt af dem, så bivirkningerne blev så store at jeg ikke ønsker at tage dem igen, så vil jeg hellere have migræne 
Har kun taget denne ene pille og spiser ikke håndkøbsmedicin. Er spændt på hvor længe der går før jeg får en dato til undersøgelsen.

Sumatriptan er dem med mindst bivirkninger. De eneste man også må få under fx graviditet. Så jeg synes du skal give det en chance.  

Man kan godt blive lidt utilpas i starten, men det går over. Hvis du hellere vil have migræne end bivirkningerne, så tænker jeg ikke din migræne kan være så slem.. sorry to say! 

Hormon spiral holder du ikke pause med, så det er lidt anderledes. Det kan sikkert måles med blodprøve.  

Det tog 5 år for mig at blive udredt ambulant uden held. Derefter kunne jeg komme på Hovedpinecenteret - og de har ca 1,5 års ventetid. Så det er desværre en meget lang process..  

Anmeld Citér

26. maj 2018

Familie

Sumatriptan er dem med mindst bivirkninger. De eneste man også må få under fx graviditet. Så jeg synes du skal give det en chance.  

Man kan godt blive lidt utilpas i starten, men det går over. Hvis du hellere vil have migræne end bivirkningerne, så tænker jeg ikke din migræne kan være så slem.. sorry to say! 

Hormon spiral holder du ikke pause med, så det er lidt anderledes. Det kan sikkert måles med blodprøve.  

Det tog 5 år for mig at blive udredt ambulant uden held. Derefter kunne jeg komme på Hovedpinecenteret - og de har ca 1,5 års ventetid. Så det er desværre en meget lang process..  

Nu syntes jeg du strammer den. Bivirkninger er ikke ens for alle og når man tager medicin er det godt nok ikke meningen at bivirkningerne skal overgå virkningen af medicinen. Når jeg har migræne så er jeg ramt i 10-24 timer, hvor det ikke er muligt at gå ud af soveværeset, så syntes nu det er slemt.  og det er da ikke meningen at jeg både skal rende rundt med migræne + få kastet en ordentlig spand bivirkninger oveni, som går ind og gør resten af kroppen dårlig? så fortrækker jeg godt nok at have migrænen uden at resten af kroppen skal blive dårlig også. 

Der holdes heller ikke pause når man spiser mini-piller, det er kun ved p-piller.

Men det lyder til at der er lange udsigter for at komme til bunds i det, så må nok bare vente og se. Det kan være jeg er heldig at det bliver som det var engang.

Anmeld Citér

26. maj 2018

Familie

Familie skriver:

Nu syntes jeg du strammer den. Bivirkninger er ikke ens for alle og når man tager medicin er det godt nok ikke meningen at bivirkningerne skal overgå virkningen af medicinen. Når jeg har migræne så er jeg ramt i 10-24 timer, hvor det ikke er muligt at gå ud af soveværeset, så syntes nu det er slemt.  og det er da ikke meningen at jeg både skal rende rundt med migræne + få kastet en ordentlig spand bivirkninger oveni, som går ind og gør resten af kroppen dårlig? så fortrækker jeg godt nok at have migrænen uden at resten af kroppen skal blive dårlig også. 

Der holdes heller ikke pause når man spiser mini-piller, det er kun ved p-piller.

Men det lyder til at der er lange udsigter for at komme til bunds i det, så må nok bare vente og se. Det kan være jeg er heldig at det bliver som det var engang.

Hov der skulle stå 16 timer og ikke 24 

Anmeld Citér

26. maj 2018

Pinkypie

Familie skriver:

Hvis de så ikke finder noget ved en scanning, kan de så finde ud af hvad der påvirker min migræne, nu hvor jeg ikke selv har nogen ide? Har fået stikpiller engang men de var uden effekt. I går prøvede jeg sumatriptan aurobindo 100 mg, men en meget lille effekt, men blev rigtig dårlig af dem og havde stadigvæk migræne resten af dagen. Har lige hentet app'en, men hvad skal jeg skrive ved mens, nu hvor jeg i februar fik homonspiral og derfor ikke har en fast mens rytme, men faktisk pletbløder det meste af tiden? Det er skønt med så mange der vil skrive omkring mit spørgsmål 

Kan det skyldes din Hormonspiral?..

Jeg har haft migræne med Aura(slemme anfald) fra jeg var 14-15 år til jeg var 20 så stoppede det, men da jeg begyndte på P-piller kom anfaldene igen, sådan så jeg havde min.1 anfald om måneden, indtil jeg stoppede med p-piller ,og begyndte på mini piller i stedet...

Måske det kan havde påvirket din migræne negativt?,.bare et bud,da jeg ikke har så meget forstand på det����

Anmeld Citér

26. maj 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
Familie skriver:

Enig med dig. For mig virker det også bedst bare at sove i 10 timer, end at døje med bivirkningerne, hvor jeg flere gange har kastet voldsomt op oveni!! Vh Stine 

Anmeld Citér

26. maj 2018

Familie

StineW79 skriver:

Enig med dig. For mig virker det også bedst bare at sove i 10 timer, end at døje med bivirkningerne, hvor jeg flere gange har kastet voldsomt op oveni!! Vh Stine 

Ja lige nu er søvn den bedste løsning jeg har, bare svært at skulle have det hele tiden, for skal have hjælp til drengene og vil helst kunne tage mig af dem selv ��

Anmeld Citér

26. maj 2018

Stivdie

Min mor har døjet meget med migræne altid, med hovedpine op til 23 dage på en måned, når det var værst, og migrænemedicin i sprøjter, hvor hun max måtte tage 8 på en måned (mener jeg).

Min far besluttede for et par år siden at prøve LCHF kuren for at tabe sig, og min mor støttende selvfølgelig op om ham - og så forsvandt både migræne og hovedpine! Hun har senere, ved udelukkelsesmetoden konkluderet, at hun må være glutenintolerant. Spiser hun noget med især hvedemel i, ligger hun med migræne dagen efter. 

Anmeld Citér

19. juni 2018

Familie

En opdatering siden sidst.

Så har jeg været afsted til neurolog og der fandt jeg ud af at både vagtlægen og min egen læge havde givet mig forkert information om indtagelse af præparatet sumatriptan aurobindo. Jeg må ikke tage medicinen imens jeg har aura, men skal vente til det er væk og hovedpinen begynder, for ellers har det ingen effekt. Derudover oplevede jeg en masse bivirkninger, som gjorde mig sindssyge dårlig. Hertil sagde neurologen at det ikke var bivirkninger, men en forværring af min migræne jeg oplevede  

Nu skal jeg så afprøve medicinen rigtigt ved de næste anfald og lørdag om halvanden uge skal jeg i MR scanner. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.