Dårlig fornemmelse - MA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.734 visninger
14 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. maj 2018

Anonym trådstarter

Først og fremmest, så er jeg egentlig rimelig afklaret. Det er en meget underlig fornemmelse. 

Jeg har de sidste par dage haft aftagne symptomer, og idag er de pist væk. Jeg bløder ikke, men jeg synes at jeg er begyndt at få en anden ''smerte'' i underlivet, som ikke føles som ligamentsmerter. De er mere ''centralt'' placeret. Jeg er 7 uger henne. Siden start har jeg haft en meget underlig men dårlig fornemmelse, som om at jeg vidste at det ikke ville blive til noget. Jeg har også sagt hver eneste dag ''HVIS baby bliver til noget''.. 

Nu tænker jeg så.. Kan jeg have en MA? Jeg har før haft en SA, men dette er jo selvfølgelig noget andet og der blødte jeg fra 5. uge. 

Jeg har skrevet til min læge, men jeg tvivler på at en dårlig fornemmelse er nok for at blive sendt til scanning. 

Har andre oplevet det samme, med en dårlig mavefornemmelse og derefter en MA?

Jeg har utrolig nok en form for afklarhed overfor dette, hvilket også kommer bag på mig  Men tror jeg jo ved, at det er fordi at baby ikke ville være levedygtig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2018

Calvin12

Jeg oplevede det samme..

Jeg lagde ud med en masse træthed og kvalme som så småt forsvandt, og efter et par uger med seriøs kvalme, havde jeg nærmest fra den ene dag til den anden, ingen kvalme overhovedet..

Jeg havde også fornemmelsen (uden at vide en pind) at det bare ikke var som det skulle være ��.

jeg fik en mikro mikro blødning, som 1. Dråbe MEGET fortyndet blod. 

Fosteret var desværre gået til.

Men jeg krydser for dig, og håber på det absolut aller bedste, kun en scanning eller blodprøve kan give dig svar ☺️

Anmeld Citér

25. maj 2018

Anonym trådstarter

Calvin12 skriver:

Jeg oplevede det samme..

Jeg lagde ud med en masse træthed og kvalme som så småt forsvandt, og efter et par uger med seriøs kvalme, havde jeg nærmest fra den ene dag til den anden, ingen kvalme overhovedet..

Jeg havde også fornemmelsen (uden at vide en pind) at det bare ikke var som det skulle være ��.

jeg fik en mikro mikro blødning, som 1. Dråbe MEGET fortyndet blod. 

Fosteret var desværre gået til.

Men jeg krydser for dig, og håber på det absolut aller bedste, kun en scanning eller blodprøve kan give dig svar ☺️

Jeg har også bare en meget stærk fornemmelse af, at det er det som er sket.. Jeg havde egentlig også en anelse orange udflåd for en uges tid siden, det kan jo selvfølgelig også have været en lille smule blod? Men fornemmelsen og den der ''gravid'' følelse er pist væk. Jeg må nok lige spænde ballerne sammen indtil mandag, men der regner jeg med at få lidt vished af en scanning  

Har altid fået af vide, at ens mavefornemmelse sjældent lyver! Så jeg er mentalt med i, at der nok ikke er liv mere. Det er også okay, hvis det betyder at den ikke ville være levedygtig. 

Anmeld Citér

25. maj 2018

LHS

Krydser fingre for dig. Jeg er selv i uge 9 og mine symptomer svinger meget fra uge til uge. Hvorfor ikke selv betale for en scanning i morgen, så du kan få vished. Det betyder jo ikke at du er ved at miste, bare at kroppen ændre sig.

Anmeld Citér

25. maj 2018

Anonym trådstarter

LHS skriver:

Krydser fingre for dig. Jeg er selv i uge 9 og mine symptomer svinger meget fra uge til uge. Hvorfor ikke selv betale for en scanning i morgen, så du kan få vished. Det betyder jo ikke at du er ved at miste, bare at kroppen ændre sig.

Her hvor jeg bor i det mørke Jylland, så har ingen scanningsklinikker åbne imorgen. Derfor har jeg bestilt tid på mandag 

Anmeld Citér

25. maj 2018

Stivdie

Jeg havde en MA, og jeg havde ingen anelse, da den tidlige scanning viste ingen liv - men fosteret var også gået til inden for 1-2 dage.

Med min yngste havde jeg en dårlig fornemmelse mellem den tidlige scanning og NF, og var overbevist om, at der ikke ville være liv, men hun skrællede ganske fint rundt, og er nu knap 7 måneder gammel 

Anmeld Citér

25. maj 2018

Anonym

Da jeg oplevede en MA, havde jeg også fra starten haft en dårlig fornemmelse om at det ikke ville blive til et barn. 

Det er svært at forklare følelsen, men jeg kunne bare mærke det.

Anmeld Citér

25. maj 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Da jeg oplevede en MA, havde jeg også fra starten haft en dårlig fornemmelse om at det ikke ville blive til et barn. 

Det er svært at forklare følelsen, men jeg kunne bare mærke det.

Det er nemlig lige præcis en meget svær følelse at forklare! Jeg føler bare der er noget helt galt.. 

Anmeld Citér

25. maj 2018

Conmet

Anonym skriver:

Først og fremmest, så er jeg egentlig rimelig afklaret. Det er en meget underlig fornemmelse. 

Jeg har de sidste par dage haft aftagne symptomer, og idag er de pist væk. Jeg bløder ikke, men jeg synes at jeg er begyndt at få en anden ''smerte'' i underlivet, som ikke føles som ligamentsmerter. De er mere ''centralt'' placeret. Jeg er 7 uger henne. Siden start har jeg haft en meget underlig men dårlig fornemmelse, som om at jeg vidste at det ikke ville blive til noget. Jeg har også sagt hver eneste dag ''HVIS baby bliver til noget''.. 

Nu tænker jeg så.. Kan jeg have en MA? Jeg har før haft en SA, men dette er jo selvfølgelig noget andet og der blødte jeg fra 5. uge. 

Jeg har skrevet til min læge, men jeg tvivler på at en dårlig fornemmelse er nok for at blive sendt til scanning. 

Har andre oplevet det samme, med en dårlig mavefornemmelse og derefter en MA?

Jeg har utrolig nok en form for afklarhed overfor dette, hvilket også kommer bag på mig  Men tror jeg jo ved, at det er fordi at baby ikke ville være levedygtig. 

Jeg blev scannet idag 7+0 og de kunne ikke se noget foster så ved ikke lige ....

Anmeld Citér

25. maj 2018

Anonym trådstarter

Conmet skriver:

Jeg blev scannet idag 7+0 og de kunne ikke se noget foster så ved ikke lige ....

Det er jeg ked af at høre!  Har du ikke haft nogle symptomer, eller har alt bare virket til at det var som det skulle? Det er uretfærdigt! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.