Er det realistisk at tabe sig uden fitness center?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

708 visninger
14 svar
6 synes godt om
20. maj 2018

Anonym trådstarter

Ja som overskriften siger?

Ved feks “bare” indføre mange/længere gåture, cykelture. 

Og så selvfølgelig en omlægning af kost, som i dén grad trænger til en kærlig hånd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2018

Babilooo

Ja ... men hvis du er meget overvægtig er det ikke nok blot med omlægning af kost.

Anmeld Citér

20. maj 2018

Birthdaybaby

Ja. 

Kosten er langt vigtigere end motionen, ift vægttab. Ift sundhed er svaret ikke så entydigt. 

Jeg kan anbefale dig at tælle kalorier, ved at logge dine måltider fx i lifesum (en gratis app) eller madlog (en betalingsside). Når du har gjort det i ganske kort tid, lærer du både hvor dine udfordringer er, hvad der virker for dig hvad angår mæthed / antal måltider / restriktiv kost osv, og også hvor meget du skal motionere, for at forbrænde en håndfuld matadormix. 

Held og lykke  

ps: har selv tabt +10 kg på denne måde 3 gange i mit liv. Er temmelig madglad, så hvert femte år skal der lige strammes op for at komme i rette vægtklasse igen. 

Anmeld Citér

20. maj 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Og så selvfølgelig en omlægning af kost, som i dén grad trænger til en kærlig hånd 

Jeg tabte mig 16 kg på fire måneder udelukkende ved omlægning af kosten. Motion er sundt, men ser du udelukkende på vægten og ikke centimetermålet, kan det faktisk føre til færre antal tabte kilo, da muskler vejer mere end fedt. Til gengæld afslører centimetermålet, at du er blevet slankere og “fastere” af motion. 

Anmeld Citér

20. maj 2018

csigvard

Jeg tabte mig 21 kg på et år ved at omlægge min kost og gå ture hver dag.. Nogle dage var det 2 km jeg gik, andre dage var det 10 km jeg gik.. Så ja det er skam meget realistisk.. Men det kræver mange små og sunde måltider på en dag, og at du bevæger dig

Anmeld Citér

20. maj 2018

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Jeg har nu tabt 23 kg, kun ved kost omlægning. (følger sense metoden) find evt, sense- slanke med fornuft og sense- slank med fornuft spørgsmål og svar på facebook

Jeg har i det sidste stykke tid påbegyndt løbetræning, men det er kun fordi at jeg nu har energien og kræfterne til det

Anmeld Citér

21. maj 2018

Anonym trådstarter

Liland skriver:

Jeg har nu tabt 23 kg, kun ved kost omlægning. (følger sense metoden) find evt, sense- slanke med fornuft og sense- slank med fornuft spørgsmål og svar på facebook

Jeg har i det sidste stykke tid påbegyndt løbetræning, men det er kun fordi at jeg nu har energien og kræfterne til det

Shit godt gået. Det er dælme meget. 

Er det noget hvor man skal undgå en masse ting?  (Jeg kan selvfølgelig også bare lige google det )

Anmeld Citér

21. maj 2018

Mortilah

Det er, for de fleste, mere realistisk at tabe sig via kosten end via motion. Det bedste er selvfølgelig hvis du kan lave en kombination af begge. 

Anmeld Citér

21. maj 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Om du bruger 1 time 3 gange i ugen på et løbebånd, crosstrainer eller et zumbahold, kan være præcis det samme som en god cykeltur i det fri, en gåtur i rask tempo osv.  Hvis du tænker at du burde styrketræne, kan det også klares derhjemme, i hvertfald til en start indtil man skal øge belastningen. - medmindre man har plads til diverse vægte hjemme i privaten  

Anmeld Citér

21. maj 2018

migxher

Jeg er begyndt at cykle til og fra skole, 5 km hver vej+Det løse jeg har ikke taget mål men på bare en måned kan jeg allerede se en forskel. Jeg har ikke ændret på min kost, kun begyndt at cykle. 

Så det vil jeg da bestemt mene at man kan 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.