Sovepåklædning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2018

Astoria

Profilbillede for Astoria

Sover ofte bare i trusser, medmindre det er koldt eller vi har gæster. Min mand sover nøgen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2018

Babilooo

Hver sine lyster.

jeg ville ikke sove uden trusser/ undertøj med børn i sengen. I min optik er det også uhygiejnisk. Der er en grund til at man går med undertøj

og man dør ikke af varme pga et par trusser eller boksershorts...

Anmeld Citér

16. maj 2018

Bb2015

Om vinteren kan jeg finde på at have uldsokker, langærmet trøje og natbukser på mens jeg i de hede nætter som nu bedst kan lide at sove kun i trusser. Jeg sover dog aldrig nøgen da jeg bedst kan lide at have noget på bunden. Min mand sover nogle gange nøgen, ellers i underbukser. Vores den ældste er dog kun 3 år mens den mindste ammer endnu. 

Sov som du har lyst! 

Anmeld Citér

16. maj 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg sover i trusser og t-shirt. Kunne ikke drømme om at sove nøgen når vi går ind til børnene i løbet af natten og det kunne min kæreste heller ikke, ligesom vores børn aldrig ser os nøgne, de skal lære at det er en privat ting (og nej vi lære dem ikke at skamme sig over deres krop, men lære dem respekt for deres medmennesker, ligesom jeg heller ikke ville bryde mig om at min mor havde gået nøgen rundt i min barndom). - de er 1 og 2 år

Jeg forbinder heller ikke det med ikke at vise nøgenhed som en skam over kroppen. 

Men jeg ser bestemt heller ikke nøgenhed som noget der skal skjules i den forstand. Hvad hvis I fx skal i svømmehallen, hvordan undgår du så at jeres børn ikke ser jer nøgne? 

Selvfølgelig skal man have respekt for sine medmennesker, men er det respektløst at vise den ærlig nøgenhed? 

Jeg forsøger ikke at starte en debat om hvad der er rigtigt eller forkert, jeg undres bare over de holdning til den nøgne krop. 

Anmeld Citér

16. maj 2018

Anonym trådstarter

csigvard skriver:

Jeg synes, at I skal sove sådan som I har lyst til.. Børn tager ikke skade af at se nøgenhed, og det gør de jo også i badet, som du selv skriver.. Jeg har i hvert fald ingen planer om at tage mere tøj på, bare fordi vi får et barn.. Og mine nevøer har også tit set mig i bare bryster, og har puttet nede under dynen, selvom jeg sover topløs.. Det er først nu, at jeg tænker, at den ældste på 5 år ikke skal ligge og putte nede under min dyne, hvis jeg er topløs..

Så jeg synes sagtens, at I kan sove nøgne eller i hvert fald topløse, hvis det er det, I har behov for

Altså vi render alle sammen til og fra badeværelset nøgne, når vi har været i bad så vi er slet ikke nøgenforskeækket. Vi ejer heller ikke lås til vores badeværelse. 

Dejligt at høre andre har det ok med nøgenhed

Anmeld Citér

16. maj 2018

Soonmom

Jeg forbinder heller ikke det med ikke at vise nøgenhed som en skam over kroppen. 

Men jeg ser bestemt heller ikke nøgenhed som noget der skal skjules i den forstand. Hvad hvis I fx skal i svømmehallen, hvordan undgår du så at jeres børn ikke ser jer nøgne? 

Selvfølgelig skal man have respekt for sine medmennesker, men er det respektløst at vise den ærlig nøgenhed? 

Jeg forsøger ikke at starte en debat om hvad der er rigtigt eller forkert, jeg undres bare over de holdning til den nøgne krop. 

Der er man self nøgen, det er jo klart, men der ved man også at når man går ind i et omklædningsrum ser man nøgne mennesker, de skal ikke have smidt patter og kønsdele i hovedet uden at kunne sige fra, det er jo vores alle sammens hjem, og det hedder respekt for andre mennesker.

jeg er faktisk rystet over tråden her, hvor mange der er så blufærdig. Ikke fordi jeg synes det er sexuelt, men jeg ville virkelig ikke bryde mig om hvis mine forældre havde gået nøgen rundt derhjemme. Man dækker sig til ligesom man også dækker sig til i det offentlige rum, det synes jeg bare man skal lære sine børn.

Anmeld Citér

16. maj 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg sover endten bare i trusser, eller trusser og T-shirt.

Vader tit rundt uden tøj på efter badet, indtil jeg har fået lagt ansigt.

Pigerne er 9 og snart 6 år. Vh Stine 

Anmeld Citér

17. maj 2018

Fitmommyherning

Trusser eller g streng for sådan sover jeg bedst.

Anmeld Citér

17. maj 2018

Dorthe1986

Soonmom skriver:

Der er man self nøgen, det er jo klart, men der ved man også at når man går ind i et omklædningsrum ser man nøgne mennesker, de skal ikke have smidt patter og kønsdele i hovedet uden at kunne sige fra, det er jo vores alle sammens hjem, og det hedder respekt for andre mennesker.

jeg er faktisk rystet over tråden her, hvor mange der er så blufærdig. Ikke fordi jeg synes det er sexuelt, men jeg ville virkelig ikke bryde mig om hvis mine forældre havde gået nøgen rundt derhjemme. Man dækker sig til ligesom man også dækker sig til i det offentlige rum, det synes jeg bare man skal lære sine børn.

Men tror du ikke at du havde været ligeglad, hvis du lige fra helt lille havde været vant til at se dine forældre nøgne? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.