Som skrevet tidligere i tråden arbejder jeg med rekruttering og den fremgangsmåde, du beskriver giver da absolut ingen mening?
Jeg kunne ikke drømme om at ringe omkring referencer EFTER at have tilbudt en kandidat job? Hvad pokker skulle jeg så med referencen?
I stedet oplyser jeg altid på samtalen at hvis "vi når så langt" altså hvis vi er oprigtig interesseret i kandidaten, så vil jeg indhente en reference og at hvem det kunne være er noget vi taler om, hvis det bliver aktuelt. Jeg får rigtig ofte lov til at ringe til nuværende arbejdsgiver.
Men så har du også fået lov jo. Jeg er end ikke blevet spurgt om de måtte eller ej. De har ansat mig og så ringet for at blive bekræftet i, at de havde taget det rigtige valg
han spurgte direkte i røret da jeg fik svar, om det var okay han lige ringede til min leder og det gjorde han så.
så det nok bare mig der stråler af loyalitet. Men uanset hvad fanden du synes der giver mening eller hvad fanden du gør på dit arbejde, så er det faktum, at det er det jeg har oplevet HVER GANG.
Og det er jo så flere arbejdspladser.
Jeg blev forberedt på det samme inden jeg fik min nuværende stilling, når jeg snakkede med flere i mit netværk om det. At det nok var sådan de gjorde, så jeg er bestemt ikke den eneste der har oplevet den rækkefølge 
Sikkert er der nogen der gør det samme som dig (som jo også giver mest mening) og ved du hvad? Så skal du da bare dele den erfaring med TS, men det er jo tydeligvis ikke ens på alle arbejdspladser og så må du acceptere at vi nok begge har ret, uanset hvor lidt mening det giver for dig. Jeg synes squ også det var mærkeligt de først ville vide sig sikker efter jeg blev ansat flere steder og har altid bare fået afvide det var for ikke at vise falsk interesse og ødelægge ens nuværende position, hvis man så alligevel ikke fik det. Men de har da bare været heldige at de fik en god melding bagefter så. 

Og inden du skriver flere indlæg med spørgsmål om hvor lidt mening det giver, så kan jeg allerede nu sige, at jeg ikke gider hverken svare eller diskutere det mere. For jeg giver dig ret i, at det er mærkeligt, men det er nu reelt faktum for den rækkefølge jeg har oplevet hver gang, ellers ville jeg ikke skrive det. Hvad skulle jeg få ud af det? Forstår din undring. Igen fordi jeg synes det sjovt at købe en bil uden at vide om motoren virker, men det er nu engang sådan det har været.