Nyt job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.073 visninger
18 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. maj 2018

Anonym trådstarter

Hej...

kontakter en evt kommende arbejdsgiver altid en tidligere arbejdsgiver for anbefaling inden man bliver ansat?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

Hej...

kontakter en evt kommende arbejdsgiver altid en tidligere arbejdsgiver for anbefaling inden man bliver ansat?? 

Ja. Måske. Afhænger af arbejdsgiveren.

Anmeld Citér

13. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej...

Som regel ja, men først når du HAR fået besked om at du er ansat. Ellers må de ikke. Er du da nervøs for det eller? 

Anmeld Citér

13. maj 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hej...

Det kommer vel meget an på branche og hvad man selv er kommet med af anbefalinger og diverse andre papirer. 

Anmeld Citér

13. maj 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Som regel ja, men først når du HAR fået besked om at du er ansat. Ellers må de ikke. Er du da nervøs for det eller? 

Det må de jo gerne hvis der f.eks i stillings opslaget står af relevante papirer indhentes

Anmeld Citér

13. maj 2018

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Hej...

Altid - nej det tror jeg ikke.

Jeg arbejder med HR og særligt rekruttering og jeg indhenter stort set altid referencer inden jeg tilbyder en potentiel ny medarbejder job. Jeg gær det dig ALDRIG uden forudgående aftale med kandidaten.

Anmeld Citér

13. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Det giver ingen mening, det tror jeg ikke passer, hvor står det?

Anmeld Citér

13. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Måske ikke hvis det er et gammelt job. Men et nuværende job ringer de ikke til. Hvis man så ikke får det, ved ens nuværende job jo at man søger andre veje. Hvorfor skulle de så beholde en i en fyringsrunde? Derfor.. 

Fik selv job og derefter ringede min nye leder rundt. 

Anmeld Citér

13. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Og det er sket hver gang jeg har fået nyt. Ved ikke om det står nogle steder, men har oplevet det flere gange selv og det også det min omgangskreds har fortalt. 

Man ringer ikke ud før man har valgt vedkommende man vil ansætte. 

Anmeld Citér

13. maj 2018

L-mor

Anonym skriver:

Hej...

Nej, arbejdsgivere indhenter ikke altid referencer. Men det er standardprocedure i mange større virksomheder, at man gør - ig almindeligvis inden man får jobbet, da det jo er der, man har brug for referencen. Man spørger/informerer ansøgeren inden da.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.