Overvægtig 8-årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2018

hekran

Soonmom skriver:

Jeg synes ikke at 140 cm og 40 kg lyder helt skævt ?

Plejer man ikke at sige 100 cm fra ens højde og du har din Max vægt, så det lyder da ok/normalt.

Så tænker jeg også at en 8 årig bør kunne kigge sig i spejlet og vide om han vejer for meget eller for lidt, så det moderen siger burde ikke have så meget med noget at gøre.

Jeg tror ikke I kan gøre det store når I kun har ham hver anden weekend, men self præge ham og lære ham om sunde kostvaner og motion og skubbe ham i dem rigtige retning (uden egentlig at kommentere på hans vægt) alle mennesker bør jo leve sundt uanset om de er under eller overvægtige, så ville hellere gå den vej

Jeg har en søn på 8, snart 9, som er 145cm og vejer 32 kilo. Hans storebror er 10, er 154 cm og vejer 36 kilo. For mig lyder 140 cm og 40 kilo som overvægtigt og noget, der burde ses på. På vores skole er sundhedsplejersken opmærksom på trivsel og overvægt og børn, der ligger på grænsen bliver fulgt og kontrolvejet for at følge dem. Retter vægten sig ikke, bliver de henvist til diætist med familien. 

TS: er der ikke en sundshedsplejerske inde over, som kan slå lidt i bordet, så det ikke behøver at være din kæreste?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2018

Carina:-)

Kan godt forstå du er bekymret- han er meget overvægtig.

Min datter på 10 vejer 27 kg .og er normalvægtig så det er pænt meget han vejer og det er jo også synd for ham da det jo kan give prob med selvværd osv. 

Jeg tænker at I skal tale med ham .

Fortælle ham at han selv om han kun er 8 kan gøre meget selv .

At daglig motion er vigtig. 

Guide ham forsigtigt i hvad der er godt at spise - så han selv vælger fra og til .

Fortælle at fx 10 km på cykel hver dag gør at han kan tillade sig at spise fredagsslik . osv 

Det er mega frustrende at mor er uansvarlig og ikke vil samarbejde. 

Men hvis der ikke bliver gjort noget nu kan han jo eksplodere i vægt ,og det er allerede jo nu sundhedsskadeligt. 

Så tal med ham og evt med skolens sp om hun evt vil hjælpe med ugentlig vejning. Der kan gå sport i at have tabt sig bare 100 g fra gang til gang. 

Men varsomt - han er en lille dreng og det erbegrænset hvor meget man kan skubbe til såpdan en lille fyr især når mor ikek er med på den,

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.