Udslæt? Eksem? Eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2018

Mommy2be

Locoid skal ikke smøres i et tykt lag. I skal smøre det som I gør, to gange om dagen, men i et tyndt lag. Udover det skal I smøre med fugtighedscreme så mange gange om dagen i overhovedet gider. Dog skal der gå minimum en time fra I bruger den ene creme til I bruger den anden.

Der er mange anbefalinger mht. fugtighedscreme og det er forskelligt hvad der virker for den enkelte. Personligt har jeg været meget glad for Body butter med Aloe Vera fra body shop og bodybutter fra Änglamark (som også er væsentlig billigere). Apoteket kan også anbefale en masse, vi har dog ikke haft særligt held med de "typiske" eksemcremer. Prøv jer frem

Når eksemen gradvist bliver bedre, skal i ligeså langsomt trappe ned med locoid. I skal ikke tøve med at bruge den når der er behov for den, men der er ingen grund til at bruge den hvis det ikke er nødvendigt.

Min datter var få uger gammel da hun fik konstateret eksem og nu er hun syv, så vi har efterhånden væren igennem maaange cremer!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2018

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

det ligner det min datter havde. Vi tog hende til børnelægen der også sagde at det var en almindelig form for eksem. Vi fik at vide at vi skulle smøre hende med Mildison Lipid 1% så længe hun var rød, og så med  A-derma Exomega Emollient cream så længe hun var tør.

Det tog en lille måneds tid og så var det væk. Det er så kommet tilbage flere gange, men nogle gange har vi kunnet tage det i optrækket med A-derma cremen og andre gange har vi måttet tage begge i brug - men aldrig mere end en dag eller to.

billederne er fra internettet, da min mobil og laptop ikke vil sammen.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.