Udslæt? Eksem? Eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.834 visninger
11 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. maj 2018

Bshizzle

God Formiddag Baby-panelet 

Det er snart ved at være læææænge siden jeg har skrevet her inde.. Men meget er sket det seneste år, så har ikke været aktiv her inde som ellers. 

Anyway... Nu har jeg brug for jeres hjælp! 

Sagen er den at jeg har en skøn bonus datter. (Snart 2 år..) 

Hun lider virkelig meget af et udslæt på nærmest hele kroppen! 

Hendes Mor har haft hende ved lægen og en hudlæge (dette må vi tro på?) og fået den besked at det er eksem og fået anbefalet at smøre med en creme (Locoid Lipid 0,1 %) dagligt. 

Men nu her snart 2 mdr efter, så har intet ændret sig! 

Hun er SÅ rød og tør i nærmest alle bøjende led, ansigt, under armene... 

Vi har hende jo kun hver anden weekend, så vi gør jo alt for at smøre så meget vi jo kan.. 

Men seriøst.. Hvad hjælper det når vi ikke kan se nogen forandring? 

Hvad siger i.. Hvad kan dette være? 

Noget hun ik kan tåle? 

Hvad kan vi ellers gøre? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2018

Abracadabra

Det ligner underbehandlet børneeksem. Det skal have steroidcreme. Får hun nok steroidcreme?

Anmeld Citér

11. maj 2018

Bshizzle

Abracadabra skriver:

Det ligner underbehandlet børneeksem. Det skal have steroidcreme. Får hun nok steroidcreme?

Hun får et godt fedtet lag på af disse cremer. 

Så det er ikke fordi vi sparer på det 

Jeg har lige læst om en creme der hedder “ Marselisborg creme “ som mange bruger til børne-eksem.. Ved ik om denne kan anbefales og prøve her? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

11. maj 2018

Abracadabra

Bshizzle skriver:

Hun får et godt fedtet lag på af disse cremer. 

Så det er ikke fordi vi sparer på det 

Jeg har lige læst om en creme der hedder “ Marselisborg creme “ som mange bruger til børne-eksem.. Ved ik om denne kan anbefales og prøve her? 

Marselisborg creme er primært vand og vaseline men uden medicinske virkemidler, så man kan sagtens supplere, hvis I kan overskue at smøre hende en tredje gang om dagen? Men det vigtigste er locoidcreme 2 gange dagligt. Inotyol er udmærket, men det er locoid, der er det egentlige behandling.

Anmeld Citér

11. maj 2018

Bshizzle

Abracadabra skriver:

Marselisborg creme er primært vand og vaseline men uden medicinske virkemidler, så man kan sagtens supplere, hvis I kan overskue at smøre hende en tredje gang om dagen? Men det vigtigste er locoidcreme 2 gange dagligt. Inotyol er udmærket, men det er locoid, der er det egentlige behandling.

Vi har masser af overskud til at smøre hende 

Lige nu render hun osse rundt udenfor med nærmest en maske over hele kroppen pga den creme. 

Så hvis Marselisborg creme kan hjælpe osse, så tænker jeg det osse er en mulighed imellem den anden creme der. 

Desuden bader vi hende i neutral sæbe og putter baby-olie når hun vil i badekar. 

Anmeld Citér

11. maj 2018

Abracadabra

Bshizzle skriver:

Vi har masser af overskud til at smøre hende 

Lige nu render hun osse rundt udenfor med nærmest en maske over hele kroppen pga den creme. 

Så hvis Marselisborg creme kan hjælpe osse, så tænker jeg det osse er en mulighed imellem den anden creme der. 

Desuden bader vi hende i neutral sæbe og putter baby-olie når hun vil i badekar. 

Det lyder fint. Bare I husker et godt lag locoid morgen OG aften.

Anmeld Citér

11. maj 2018

nemisis

Profilbillede for nemisis

Min datter havde noget lignende i knæhaserne. Det gik ikke rigtig væk af stereoidcreme. Lægen konstaterede at der var svamp i udslættet og vi fik noget der hedder daktacort istedet, og det virkede efter få behandlinger. Måske i skulle høre lægen igen?

Anmeld Citér

11. maj 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer

Det er vigtig ikke at bade for meget, det forværrer børneeksemen. 

Anmeld Citér

11. maj 2018

Bshizzle

nemisis skriver:

Min datter havde noget lignende i knæhaserne. Det gik ikke rigtig væk af stereoidcreme. Lægen konstaterede at der var svamp i udslættet og vi fik noget der hedder daktacort istedet, og det virkede efter få behandlinger. Måske i skulle høre lægen igen?

Datterens Mor har søgt læge og fik den besked at det var alm eksem og skulle smøre med den gule creme (billede længere oppe). 

Men det er bare så slemt hver gang vi får hende på samvær om Fredagen.. om Søndagen er det en del bedre, da vi går og smører hende konstant. 

Anmeld Citér

11. maj 2018

Abracadabra

Bshizzle skriver:

Datterens Mor har søgt læge og fik den besked at det var alm eksem og skulle smøre med den gule creme (billede længere oppe). 

Men det er bare så slemt hver gang vi får hende på samvær om Fredagen.. om Søndagen er det en del bedre, da vi går og smører hende konstant. 

Så bliver hun smurt for lidt i hverdagene med locoid. Snak med moderen igen. Er det den første tube creme, I har købt?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.