Min far var også i fængsel i noget af min barndom. Han havde æret oppe at slås med en, som havde gramset på en pige, som tydeligt sagde nej, og derudover blev han også taget for spirituskørsel og kom ind for det. Min mor havde det på akkurat samme måde, som du beskriver, men flere opfordrede hende til at tage derind med mig og besøge ham. I dag har jeg et utroligt tæt bånd til min far, og han betyder alt for mig. Nu ved jeg ikke hvad din eks sidder inde for, men med mindre det er pædofili, slem vold, drab, narko eller lignende, så synes jeg også det er synd at fratage din søn retten til selv at vælge om han vil se sin far eller ej på et senere tidspunkt... Tag den tid du behøver, og besøg ham (igen alt efter hvad han har gjort) med jeres søn, så de også kan få opbygget en relation.
Min far omgik sig også meget med flere der havde været indsat, og nej; det er måske ikke et miljø, man tænker er sundt for et barn. Men helt ærligt, så ville jeg ikke være det foruden. Jeg har fået et helt anderledes syn på tidligere indsatte end mange andre, jeg har fået lov til så mange fede ting. Første gang jeg sad bag på en motorcykel var jeg 5-6 år gammel, og dem jeg gik i klasse med synes det var så fedt. Jeg er på ingen måde blevet pakket ind i bobbelplast, og er du gal, en robusthed det har givet mig senere hen i livet.
Der er nok ingen tvivl om min holdning. Men igen; selvfølgelig kommer det an på hvad han har gjort
ps. Efter at have læst ovenstående igennem, danner jeg mig et billede af en rocker inde i mit hovede, og det er jeg bestemt ikke. Er heller ikke uden uddannelse. Er ved at læse kandidat i pædagogisk antropologi på uni, så det behøver altså heller ikke have noget at sige på det plan.
Anmeld
Citér