Antal måltider ????????????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2009

Mca<3

amoura skriver:

må lige spørge.. nu j lie begyndt og gi min søn brød igår for første gang, han blir fem mdr den 30.. hvordan startede i, altså hvor mange gange om dagen og var det hver dag osv..??

Hej du mener grød og ikke brød ikke ??  Jamen jeg gik op på 2 måltider da han kunne spise en hel portion af 1 måltid ,, Der gik ca 3 uger 1 md før vi var på 2 måltid ,,,  Hvis han pludselig virker meget sulten ville jeg øge til 2 ,,, Det var i hvert tilfælde en rette snor jeg brugte,,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2009

Mca<3

Hold op , bliver da helt stresset   I kan godt nok få en del mad i de børn . Ikke at Alexander ikke ville kunne spise 3 måltider , Syntes bare aldrig at det passer med tiden ,, Skal nok være bedre til at tage rigtig mad med mig ud og prøve på at få morgenmaden indført

Anmeld

15. oktober 2009

HappyPip

suanne85 skriver:

Hehe er næsten pinligt det her, men Emil fik i hvert fald mindst 4 gange om dagen Han har altid spist godt.

Vi gjorde det at han fik grød osv først og mælk mme bagefter til at ligge resten hvis han havde brug for det. 

Nu er han 14 måneder og spiser gerne 6 gange om dagen

Det er da ikke pinligt det er da super med mange måltider.Min dreng er næsten 9 måneder og spiser 6-7 måltider om dagen, ligesom jeg selv gør

Anmeld

15. oktober 2009

Cris

Tanja.. skriver:

Hold op , bliver da helt stresset   I kan godt nok få en del mad i de børn . Ikke at Alexander ikke ville kunne spise 3 måltider , Syntes bare aldrig at det passer med tiden ,, Skal nok være bedre til at tage rigtig mad med mig ud og prøve på at få morgenmaden indført

Du skal ikke blive stresset. Du skal tage stille og rollig. Husk at mange børn starter med grød da de bliver 4 måneder, så når de bliver 6 måneder så spiser de ret meget. Jeg begyndte med en lille bite portion grød til ham, da han blev 5 og halv og som sagt, da han var seks måneder har jeg kun givet ham noget grød 2 gange om dagen. Mælk er stadig meget vigtigt og jeg synes, at man skal hellere ikke beslaste deres små maver. Men efter 7 måneder så har jeg tilbudt oftere og da han blev 8 måneder så har han spist ret meget. De spiser godt nok meget indtil de bliver 13 eller 14 måneder og så  gider de ikke mere så meget. Så der er ingen grund til at være stresset, det går godt og de må selv styr, hvis de ikke gider så meget. Babier og små børn sulter ikke med vilje. Og jeg har læst og har set nogle tilfælde, at der er nogle babier som simpelthen ikke kan/gider spise grød og de tager bare mælk og frugt og måske lidt mos indtil de er klare til at spise små hapser. Han skal nok spise!

Anmeld

15. oktober 2009

Mca<3

Cris skriver:

Du skal ikke blive stresset. Du skal tage stille og rollig. Husk at mange børn starter med grød da de bliver 4 måneder, så når de bliver 6 måneder så spiser de ret meget. Jeg begyndte med en lille bite portion grød til ham, da han blev 5 og halv og som sagt, da han var seks måneder har jeg kun givet ham noget grød 2 gange om dagen. Mælk er stadig meget vigtigt og jeg synes, at man skal hellere ikke beslaste deres små maver. Men efter 7 måneder så har jeg tilbudt oftere og da han blev 8 måneder så har han spist ret meget. De spiser godt nok meget indtil de bliver 13 eller 14 måneder og så  gider de ikke mere så meget. Så der er ingen grund til at være stresset, det går godt og de må selv styr, hvis de ikke gider så meget. Babier og små børn sulter ikke med vilje. Og jeg har læst og har set nogle tilfælde, at der er nogle babier som simpelthen ikke kan/gider spise grød og de tager bare mælk og frugt og måske lidt mos indtil de er klare til at spise små hapser. Han skal nok spise!

Men Alexander vil vildt gerne spise grød og grøntsagsmos   Men er lige så glad for et amme måltid og holder egentligt fint på det også ,,,  Ja skal nok ikke stresse over det , Han trivedes jo

Anmeld

15. oktober 2009

Sees

Min sønnemand, er 5 mdr. lige her om straks, og han får grød til morgenmad, med 120 ml. MME (ved 9-tiden) , sådan en slags mos til middagsmad, med 90 ml. MME (ved 13-tiden) og grød til aftensmad med 150 ml. MME (ved 18-19 tiden) er det for meget eller for lidt, i jeres øjne ? Selvfølgelig får han flaske indimellem de måltider.

Anmeld

15. oktober 2009

Mca<3

NoOne skriver:

Min sønnemand, er 5 mdr. lige her om straks, og han får grød til morgenmad, med 120 ml. MME (ved 9-tiden) , sådan en slags mos til middagsmad, med 90 ml. MME (ved 13-tiden) og grød til aftensmad med 150 ml. MME (ved 18-19 tiden) er det for meget eller for lidt, i jeres øjne ? Selvfølgelig får han flaske indimellem de måltider.

Jamen det er jo meget i forhold til min søn som er 7 mdr den 5 nov. Men vil så også lige sige at min søn godt nok spiser en ret fin portion pr gang . Feks 2 kartofler og 2 gulerødder pr gang .. Dobbelt portion øllebrød osv .. Han bliver ammet ca 4-5 gange pr døgn .. Er det store portioner din guldklump spiser ??

Anmeld

15. oktober 2009

Sees

Hm, det er ved sådan nogle potioner på 1½-2 deciliter, hvis du kan forstille dig det ? Og så den flaske til

Anmeld

15. oktober 2009

Mca<3

NoOne skriver:

Hm, det er ved sådan nogle potioner på 1½-2 deciliter, hvis du kan forstille dig det ? Og så den flaske til

Gosh  Han lyder som en grådig lille fyr ha ha .. Det er da fint hvis han ellers ikke har ondt i mavsen ,,,  Hva vejer han ??  Altså Alexander er snart oppe på 10 kg så det er ikke fordi han mangler noget .

Anmeld

15. oktober 2009

Sees

Tanja.. skriver:

Gosh  Han lyder som en grådig lille fyr ha ha .. Det er da fint hvis han ellers ikke har ondt i mavsen ,,,  Hva vejer han ??  Altså Alexander er snart oppe på 10 kg så det er ikke fordi han mangler noget .

Han vejer 7,4 kg. og er 65 cm. lang
Neej, han er en glad lille gut, og han lader ikke til at mangle noget, ihvertfald !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.