Antal måltider ????????????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.603 visninger
22 svar
0 synes godt om
14. oktober 2009

Mca<3

Alexander er 6 mdr og får nu 2 ske måltider pr dag nogle gange 3 ellers bliver han ammet .  Syntes jeg har svært ved at få presset 3 ind .. Hvor mange får jeres i nogenlunde samme alder ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2009

hc=k

Kristopher er også 6 måneder og får 3-4 måltider, men jeg ammer altså heller ikke. Han får MME 400 ml om dagen, men det er egentlig kon om aftenen.
Jeg synes også det var svært at få måltiderne til at passe for Kristopher sover jo hver anden time og nogle gange sover han 4 timer. Jeg har fået det til at passe med at jeg giver ham:

morgenmad kl 8

formiddagsmad kl 11.30

middagsmad kl 14-15 stykker

Flaske med 150 ml efter behov

og aftensmad kl 17.30

Så kommer han i seng kl 18.30 med 210 ml MME

Anmeld

14. oktober 2009

Mira0911

Tanja.. skriver:

Alexander er 6 mdr og får nu 2 ske måltider pr dag nogle gange 3 ellers bliver han ammet .  Syntes jeg har svært ved at få presset 3 ind .. Hvor mange får jeres i nogenlunde samme alder ???

Da Julie var 6 mdr, havde jeg også problemer med at få presset det 3. måltid ind, og kæmper stadig lidt med det... Nu er hun godt nok 8 mdr...

Anmeld

14. oktober 2009

Vingummien

Hehe er næsten pinligt det her, men Emil fik i hvert fald mindst 4 gange om dagen Han har altid spist godt.

Vi gjorde det at han fik grød osv først og mælk mme bagefter til at ligge resten hvis han havde brug for det. 

Nu er han 14 måneder og spiser gerne 6 gange om dagen

Anmeld

14. oktober 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lina er 6 mdr og 3 uger og får:

kl. ca. 8 - havergrød

kl. ca. 12 - risgrød med grønsager

kl. ca. 15 - frugtgrød

kl. ca 17 - kartoffelmos med grønsager

kl. ca. 19 - MME 200 ml

kl. ca. 2 - MME 200 ml

Kh. Katja

Anmeld

14. oktober 2009

Diana...

Da Lucas var 6 måneder fik han morgenmad frokost aftensmad og nogen gange eftermiddags mad.

Knus

Anmeld

14. oktober 2009

Cris

Dengang fik min søn også kun 2 ske måltider, jeg har ikke en gang prøvet at givet ham mere. Jeg synes ikke at der skulle være en grund til at presse deres små fordøjelses system. Han har ellers amme og mælk er stadig meget vigtigt i den alder. Da han blev over 7 måneder begyndte vi med 3 måltider.

Anmeld

14. oktober 2009

4xGreve

er forbavset over at jeres børn ikke få flere måltider... Daniella har altid fået mange måltider og nu den dag idag tror jeg hun har færre end hun engang havde idag spiser hun

Morgenmad kl 7

Formiddagsmad kl. 8:30

Middagsmad kl. 11-11:30

eftermiddags mad 13:30-14:30

Aftensmad kl 17-17:30 (imellem aftensmad og eftermiddags mad får hun lidt snaks)

Godnat flaske kl. 18:15-18:45

Drømme flaske kl 22-23

Dengang hun var mindre spiste hun ca. hver 2 time hele dagen og om natten op til 6 gange også...

hun er den dag idag 17 måneder

Anmeld

14. oktober 2009

4xGreve

suanne85 skriver:

Hehe er næsten pinligt det her, men Emil fik i hvert fald mindst 4 gange om dagen Han har altid spist godt.

Vi gjorde det at han fik grød osv først og mælk mme bagefter til at ligge resten hvis han havde brug for det. 

Nu er han 14 måneder og spiser gerne 6 gange om dagen

vi starte også langsom med grød dog lidt tidligt også tilbød vi også altid mme. bagefter

Anmeld

14. oktober 2009

Iliasmor

må lige spørge.. nu j lie begyndt og gi min søn brød igår for første gang, han blir fem mdr den 30.. hvordan startede i, altså hvor mange gange om dagen og var det hver dag osv..??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.