Wampires skriver:
Efter selv at have været mobbeofferet vil jeg gerne sige at det stadig i dag har sat spor i mig...
Selvom mine forældre var gode til at sige at det ikke var mig der var noget galt med...
lærerne prøvede med at vi skulle snakke om det i klassen, vi havde endda 2 eller 3 uger i træk med emnet mobning, lavede teater om det og sang sange om hvor forkert det er at drille/mobbe..
gjorde det bestemt ikke bedre...
jeg blev mobbet/drillet med alt fra at jeg havde brunt hår til at jeg var plejebarn (en lærer foreslog at jeg skulle fortælle det for klassen for at forklare hvofor jeg græd så nemt), til at jeg var stræber da jeg overhalede de andre i matematik og stavning...
det gik fra blot at være bemærkninger, til at smide mine ting i skraldespanden/gemme dem bag radiatoren hvor jeg ikke kunne nå dem, til skub når de gik forbi, til at de fik de store drenge til at smide mig ned fra "sørøverskibet" og ja det eskalerede bare i løbet af de 8 år jeg gik der...
Så hvis jeg havde vidst det var en mulighed at skifte skole som barn havde jeg bedt om det...
jeg lærte bare at tie stille og så sad jeg på toilettet det meste af frikvarteret og græd inden jeg gik ind til time som den første, så kunne jeg da undgå at blive skubbet ind i dørkarmen på vejen eller spændt ben for så jeg faldt...
så jeg vil lytte til mit barn, jeg vil snakke med lærere og ledelse, og hvis der ikke ligger en plan for hvad der skal gøres, og det andet barns forældre ikke tager det seriøst for hvad det er, så ville jeg flytte mit barn og sørge for det ved at det er flot at fortælle når noget er galt og bede om hjælp hvis man ikke selv kan løse det..
Hvilket jeg iøvrigt også ellers gør med vores søn på 6 år, roser ham altid når han beder om hjælp til ting han ikke selv kan løse, det føler jeg er vigtigt at give videre som en evne... han bliver bedt om selv at prøve først, hvis han ikke kan så hjælpes vi ad...