Kære Mødre 
Efter en lang periode, hvor vores datter har været alvorligt syg, med langtidsindlæggelse, familien splittet i atomer, frygt for at miste mit barn, søvnløshed og hvad der ellers hører til, er vi tilbage til hverdagen med et raskt barn. Vi har kæmpet for vores datter og hun har det godt nu, trives og er nogenlunde sig selv igen. Det er vi selvfølgelig mere end lykkelige for
Men jeg er udmattet inde i sjælen og kan ikke rigtig komme med igen. Min læge siger, at jeg skal tage mig af mig selv, forkæle mig selv med fx wellness. Desværre har vi i forløbet tabt enormt mange penge, hvilket vi iøvrigt er fuldstændigt ligeglade med, men derfor er økonomien bare ikke til spaophold og lignende.
Det har jeg indtil videre gjort:
- Styrketræning i fitnesscenter, ca 2 gange om ugen
- Løb i det fri, hver anden gang i moderat tempo og hver anden gang som intervalløb, ca. 2 gange om ugen
- Gåture i smukke omgivelser, veksler mellem i skov, ved vandet, parker og andre naturområder
- Går tidligt i seng
- Giver mig selv pauser til fx læsning og tv (lyder åndsvagt med tv, men det er den eneste måde mit hoved får en pause fra tankemylder og flashbacks). Læsning er svært, fordi min koncentration og hukommelse er dårlig.
- Ansigtsbehandling på kosmetologskolen (meget billigt)
- Bruger lang tid på bad en gang eller to om ugen, inkl. hudmaske, skrubbe kroppen, hårmaske osv.
- Sørger for at vores hjem er rent, rart og trygt, sund mad, ro, stabilitet og kontinuerlighed, så vi ikke bliver pressede, belastede og stressede. Det har der været rigeligt af
Hvad kan jeg ellers finde på? Gerne af billige eller helst gratis muligheder?
Meditation/mindfulness går ikke. Jeg bryder sammen. En klipning trænger jeg ikke til. Overvejer svømmehallen, hvis jeg kan finde et sted i Aarhus med dampbad og sauna, nu hvor Badeanstalten Spanien er under ombygning.
Min mand og jeg har været i teatret og er gode ved hinanden. Min mand er med igen og har det godt. Kærligheden mellem os er stærk, så det er udelukkende mig, der mangler.
Jeg håber, der er nogen derude, der kan hjælpe mig