Nervøs for baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det lyder som om du har været meget igennem og jeg kan godt forstå din bekymring 

Da jeg fik min datter blev hun 1,5 uge før fødslen scannet til at veje 4200 g, da hun blev født vejede hun 3455 g altså noget mindre end de havde scannet hende til 1,5 uge før...

Min dreng blev hele graviditeten scannet til at ligge 20-22 % under gennemsnittet, han blev scannet til knap 2500 g den dag han blev født, det var uge 35+2, han kom ud og var 51 cm og vejede 3130 g og lå dermed 20 % over gennemsnittet.....

Så scanninger er ikke helt præcise, jeg er sikker på din baby har det super, men hvis du er bekymret synes jeg at du skal kontakte din jordmor og snakke med hende om det, så du kan blive beroliget 

Tak for din beroligende besked. Jeg håber virkelig det er tilfældet her

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

De vil ikke skanne ekstra, fordi det ikke giver nogen mening, bortset fra at dulme din frygt for, at der er noget galt, men det virker tydeligvis ikke, når du alligevel bekymrer dig.

Så lige nu beder du om at blive sparket, og bagefter klager du over, at det gør ondt. Dermed ikke sagt, at jeg ikke føler med dig og er med på, at du har en forfærdelig frygt indeni, men du betaler lige nu for at accellere den frygt, og det er ikke en hjælp.

Kontakt din jordemoder og få en snak med hende i stedet for den onde cirkel, du er kommet i.

Du kan da ikke vurdere om det skader eller gavner for hende. Jeg har selv prøvet det samme som TS og i mit tilfælde var de ekstra betalte og private scanninger dét eneste der kunne få mig til at nyde min graviditet. Ja TS har fået ekstra bekymringer denne gang, men som hun siger, så ville ingen scanninger gøre tingene endnu værre. Du kan ikke sætte alle i en bås og bede dem tage sig sammen og komme ud af en ond cirkel, som du tydeligvis ikke er den rette til at vurdere. Kun TS kan vide hvor meget værre/bedre ingen scanninger ville være i hendes tilfælde. 

Anmeld Citér

22. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Du kan da ikke vurdere om det skader eller gavner for hende. Jeg har selv prøvet det samme som TS og i mit tilfælde var de ekstra betalte og private scanninger dét eneste der kunne få mig til at nyde min graviditet. Ja TS har fået ekstra bekymringer denne gang, men som hun siger, så ville ingen scanninger gøre tingene endnu værre. Du kan ikke sætte alle i en bås og bede dem tage sig sammen og komme ud af en ond cirkel, som du tydeligvis ikke er den rette til at vurdere. Kun TS kan vide hvor meget værre/bedre ingen scanninger ville være i hendes tilfælde. 

Ærligt, så tror jeg ikke, at TS er den bedste til at vurdere, om skanninger er det bedste for hende. Hun har oplevet noget nær det værste, og dermed selvmedicinerer hun nu med skanninger for at mindske smerten, men det er temmeligt usundt og i dette tilfælde gør det skaden værre.

Anmeld Citér

23. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ærligt, så tror jeg ikke, at TS er den bedste til at vurdere, om skanninger er det bedste for hende. Hun har oplevet noget nær det værste, og dermed selvmedicinerer hun nu med skanninger for at mindske smerten, men det er temmeligt usundt og i dette tilfælde gør det skaden værre.

Har du prøvet at miste dit barn sent i graviditeten før? Altså føde dit døde barn og derefter begrave det? Gå i evig sorg og ovenikøbet have fertilitetsprobroblemer så du må kæmpe for at blive gravid igen?

for det lyder da til at du lige ved hvordan man skal opføre sig i sådan et tilfælde?

nej.. det gavner mig måske ikke lige nu, forhåbentlig er der ingenting galt, men var jeg ikke blevet scannet ekstra og dermed have set mit barn leve i forhåbentlig bedste velgående så ved jeg ikke hvordan jeg ville have haft det idag, mit sind havde nok være endnu mere flosset end det er nu. Der var ingen der opdagede at vores datter var døende fordi jeg ik blev tjekket ekstra sidste gang, fordi det var der jo ingen grund til. Så da det blev opdaget var det for sent. De kunne faktisk måske have gjort noget hvis det var opdaget i tide. De kunne have prøvet i hvert fald.

så det er rigtig svært at sidde og sige hvad andre skal gøre og ikke gøre, for der er intet rigtigt eller forkert i det her. Ingen facitliste. Det handler bare om ren overlevelse

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.