Nervøs for baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.537 visninger
13 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. april 2018

Anonym trådstarter

Jeg har været igennem rigtig meget slemt for at nå her til og er nu gravid for fjerde gang. Har desværre ingen levende børn endnu.

de sidste 3 scanninger har været datter lagt over gennemsnittet. Jeg bliver scannet privat og kan mærke jeg begynder at blive nervøs, skemaet over målene der ligger hun totalt UDEN for grænsen til det normale på hendes mave mål og ben længde og idag er hendes hovede også større end gennemsnittet. Jeg begynder at blive nervøs for om der er noget i vejen som bliver overset. Noget som man måske ikke lige opdaget med det samme ved en normal scanning.

hun er skønnet til ca 1900 gram 29+3 ifølge hendes mål 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har været igennem rigtig meget slemt for at nå her til og er nu gravid for fjerde gang. Har desværre ingen levende børn endnu.

de sidste 3 scanninger har været datter lagt over gennemsnittet. Jeg bliver scannet privat og kan mærke jeg begynder at blive nervøs, skemaet over målene der ligger hun totalt UDEN for grænsen til det normale på hendes mave mål og ben længde og idag er hendes hovede også større end gennemsnittet. Jeg begynder at blive nervøs for om der er noget i vejen som bliver overset. Noget som man måske ikke lige opdaget med det samme ved en normal scanning.

Er du ikke i det almindelige svangerskabsprogram i sygehusregi?

Anmeld Citér

22. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er du ikke i det almindelige svangerskabsprogram i sygehusregi?

Hvad tænker du på?

blev scannet i uge 12,16 og 20 hvor hun lå normalt. Først efter uge 20 er hendes str stagneret. 

Anmeld Citér

22. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Kan trøste dig med at min søn også lå uden for kurven. Og jeg blev scannet en gang om måneden. Men han er sund og rask og var 49 lang og 3170 gram da han blev født. En lille nips 

Anmeld Citér

22. april 2018

Molka

Altså vægtscanninger er ikke mere præcise end jordemoderens skøn. Begge dele er sindssygt upræcise redskaber, men det bedste man har. Jeg ville ikke hænge mig ret meget i, hvad de kommer frem til.

Anmeld Citér

22. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvad tænker du på?

blev scannet i uge 12,16 og 20 hvor hun lå normalt. Først efter uge 20 er hendes str stagneret. 

Hendes størrelse er da ikke stagneret, hvis hun er lidt større end gennemsnittet?

Jeg synes, at du skal kontakte din jordemoder og fortælle om din bekymring.

- og så i øvrigt stoppe med at opsøge tilbud, der ligger udover det etablerede, det har indtil videre givet dig unødige bekymringer.

Anmeld Citér

22. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hendes størrelse er da ikke stagneret, hvis hun er lidt større end gennemsnittet?

- og så i øvrigt stoppe med at opsøge tilbud, der ligger udover det etablerede, det har indtil videre givet dig unødige bekymringer.

Jeg betaler for at blive scannet ekstra fordi min datter blev uopdaget syg sidst i uge 20 og vi mistede hende.. sygehuset vil ik scanne ekstra. Så ikke at blive scannet kan heller ik komme på tale..... 

Anmeld Citér

22. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Mente heller ik stagneret Sorry. Men væksten er øget

Anmeld Citér

22. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Det lyder som om du har været meget igennem og jeg kan godt forstå din bekymring 

Da jeg fik min datter blev hun 1,5 uge før fødslen scannet til at veje 4200 g, da hun blev født vejede hun 3455 g altså noget mindre end de havde scannet hende til 1,5 uge før...

Min dreng blev hele graviditeten scannet til at ligge 20-22 % under gennemsnittet, han blev scannet til knap 2500 g den dag han blev født, det var uge 35+2, han kom ud og var 51 cm og vejede 3130 g og lå dermed 20 % over gennemsnittet.....

Så scanninger er ikke helt præcise, jeg er sikker på din baby har det super, men hvis du er bekymret synes jeg at du skal kontakte din jordmor og snakke med hende om det, så du kan blive beroliget 

Anmeld Citér

22. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg betaler for at blive scannet ekstra fordi min datter blev uopdaget syg sidst i uge 20 og vi mistede hende.. sygehuset vil ik scanne ekstra. Så ikke at blive scannet kan heller ik komme på tale..... 

De vil ikke skanne ekstra, fordi det ikke giver nogen mening, bortset fra at dulme din frygt for, at der er noget galt, men det virker tydeligvis ikke, når du alligevel bekymrer dig.

Så lige nu beder du om at blive sparket, og bagefter klager du over, at det gør ondt. Dermed ikke sagt, at jeg ikke føler med dig og er med på, at du har en forfærdelig frygt indeni, men du betaler lige nu for at accellere den frygt, og det er ikke en hjælp.

Kontakt din jordemoder og få en snak med hende i stedet for den onde cirkel, du er kommet i.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.