Høj normal temperatur ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2018

B&J

Kay skriver:

Ja det er jo heller ikke så tit man går og tager sin temperatur... Slet ikke når man ikke er syg 

Nej. Sidst jeg tog min var fordi jeg syntes jeg var lidt skidt men havde 40,1 Hahaha 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2018

Camillos

Den der med varmt barn synes jeg ikke rigtig holder i den her sammenhæng . Jeg er ssa og har aldrig hørt om tp over 38 er normalt... Jeg tænker der kan være noget med dit temperatur regulerings center i hjernen eller en lille uopdaget infektion .. Prøv med et rektal termometer... Og så ville jeg altså ringe til lægen, der er en oversag til man ikke kan Google sig frem til det tænker jeg .. 

Anmeld Citér

18. april 2018

Carina:-)

Med fare for at lyde hysterisk. 

Så vil Jeg råde dig til st tage til lægen da feber i længere tid uden årsag er et af faresignalerne man skal reagere på.

Det er højst sandsynligt harmløst men få det nu tjekket  hvad det er der giver dig feber.

Anmeld Citér

18. april 2018

Kay

Jeg sender en mail til min læge i morgen

Anmeld Citér

19. april 2018

sne190810

Kay skriver:

Jeg sender en mail til min læge i morgen

Før du gør noget, så tag en rektaltemperatur. Det er også det første din læge vil bede dig om :-) Øretermometre er vejledende, og det kan svinge ret meget faktisk, om det er i øret eller rectum man måler, samt hvilket tidspunkt på dagen. Og rektal termometermåling er nu den mest valide måde at gøre det på. 

Og hvis den fortsat ligger oppe over de 38 grader, kan du få taget nogle blodprøver, hvor lægen kan få en fornemmelse for, om der er noget i gærde  

Mvh sygeplejersken. 

Anmeld Citér

19. april 2018

Kay

sne190810 skriver:

Før du gør noget, så tag en rektaltemperatur. Det er også det første din læge vil bede dig om :-) Øretermometre er vejledende, og det kan svinge ret meget faktisk, om det er i øret eller rectum man måler, samt hvilket tidspunkt på dagen. Og rektal termometermåling er nu den mest valide måde at gøre det på. 

Og hvis den fortsat ligger oppe over de 38 grader, kan du få taget nogle blodprøver, hvor lægen kan få en fornemmelse for, om der er noget i gærde  

Mvh sygeplejersken. 

Det er alle tider på dagen den er over 38, både i øre og rumpe... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.