Skilles uden at gå fra hinanden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.935 visninger
19 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. april 2018

Anonym trådstarter

Er der mon nogen der er blevet skilt udelukkende af praktiske/økonomiske årsager, og må man det?

jeg tænker feks på at jeg fx ikke er berettiget til kontanthjælp fordi jeg er gift, at jeg feks hænger på mandens gæld til skat- fordi vi er gift.

er det så lovligt at blive skilt og stadig leve sammen osv, har jo ikke tænkt mig at stå som enlig eller noget snyd der. Bare samlevende i stedet for gift ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Er der mon nogen der er blevet skilt udelukkende af praktiske/økonomiske årsager, og må man det?

jeg tænker feks på at jeg fx ikke er berettiget til kontanthjælp fordi jeg er gift, at jeg feks hænger på mandens gæld til skat- fordi vi er gift.

er det så lovligt at blive skilt og stadig leve sammen osv, har jo ikke tænkt mig at stå som enlig eller noget snyd der. Bare samlevende i stedet for gift ��

Du hæfter ikke for din mands skattegæld.

Anmeld Citér

16. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Tilgengæld snupper statskassen ikke noget i arveafgift hvis det værst tænkelige skulle ske når man er gift. Det gør de for samlevende.

Anmeld Citér

16. april 2018

Loa

Det er vel teknisk set også snyd, hvis det er som du skriver at du ikke er berettiget til KH når i er gift, men så vil modtage det hvis i bliver proforma skilt....?

Anmeld Citér

16. april 2018

mpr

Anonym skriver:

Hvis man bliver skilt skal man være flyttet fra hinanden indenfor 3 måneder mener jeg det er, ellers bliver skilsmissen annulleret. Og nej det er ikke noget der er lovligt at snyde systemet på den måde. Det er bare en af situationerne man sætter sig i når man bliver gift, står selv i den så kender godt frustrationen.. 

Anmeld Citér

16. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

VI blev skilt 12/12-17 af samme årsag . Den 1/1 fik jeg fuld kh vi fortalte dog kommunen, årsagen og det var der intet ulovligt i

Anmeld Citér

16. april 2018

Anonym

Loa skriver:

Det er vel teknisk set også snyd, hvis det er som du skriver at du ikke er berettiget til KH når i er gift, men så vil modtage det hvis i bliver proforma skilt....?

Nej det er det ikke.. kommunen er fløjtende ligeglad, hovedsagen er om man står som gift ELLER sammenlevende .

Anmeld Citér

16. april 2018

Anonym

mpr skriver:

Hvis man bliver skilt skal man være flyttet fra hinanden indenfor 3 måneder mener jeg det er, ellers bliver skilsmissen annulleret. Og nej det er ikke noget der er lovligt at snyde systemet på den måde. Det er bare en af situationerne man sætter sig i når man bliver gift, står selv i den så kender godt frustrationen.. 

Passer kkke, vi blev slot 12/12-17 af samme årsag . Vi spurgte kommunen og mødet måtte vi gerne. 1/1 fik jeg fuld kh og kommunen sagde ALT var ok og det erIKKE snyd

Anmeld Citér

16. april 2018

Loa

Anonym skriver:

Nej det er det ikke.. kommunen er fløjtende ligeglad, hovedsagen er om man står som gift ELLER sammenlevende .

Seriøst?? 

Det lyder godt nok meget spøjst.... 

Det er/burde jo være forkert? Det er vel ikke anderledes end at stå som enlig forsørger og i virkeligheden have en kæreste som måske har registreret bopæl et andet sted....

Anmeld Citér

16. april 2018

Anonym

Jeg fik altså også af vide at det ville være social svindel, hvis vi blev skilt uden at flytte fra hinanden, når årsagen var at jeg ikke kunne få KH så længe vi var gift.
Jeg fik også af vide at hvis vi stadig boede sammen efter 3 måneder, ville skilsmissen blive annulleret.

Det kan være at det kommer an på kommunen?
Jeg bor i Hjørring Kommune.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.