Inspireret af en anden tråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

746 visninger
10 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. april 2018

Anonym trådstarter

Inspireret af en anden tråd!

Som jeg har fået afvide og sommdet vidst ser ud nu, kommer den strejke! Men jeg kan ikke finde ud af hvornår den starter om det er i denne uge eller om længere tid

nogen som kan fortælle hvornår den starter som det ser ud nu?����

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2018

Stivdie

Det sidste jeg har hørt er lørdag d. 28. Dvs. at første hverdag er mandag d. 30. Men den kan godt starte før, hvis forhandlingerne bryder sammen. 

Anmeld Citér

15. april 2018

Anonym trådstarter

Så det er ikke tirsdag den 17 april som jeg ellers har forstået det?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

15. april 2018

An&Jo

Anonym skriver:

Så det er ikke tirsdag den 17 april som jeg ellers har forstået det?

Nej den kan tidligst starte 5 dage senere. men da den første udmelding om strejken er overskredet og det samme med lockout varsel kan begge nu træde i kraft på samme tid. Derfor bliver der højst sandsynligt ingen strejke men vi går direkte til lockout. 

Anmeld Citér

15. april 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

De første 14 dags udsættelse af strejken, rammer på tirsdag d 17. Forligsmanden, ka så udsætte igen med 14 dage, hvis hun tror der håb, for at opnå enighed. 

Vælger hun ik at udsætte, starter strejken efter 5 dag. Det vil sige den 22/4. Lockout rammer så d 28.

Dog kan det, ske at det hele bryder sammen, og vi ryger lige i lockout, fra onsdag, som jeg har forstået det! Vh Stine 

Anmeld Citér

15. april 2018

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

De første 14 dags udsættelse af strejken, rammer på tirsdag d 17. Forligsmanden, ka så udsætte igen med 14 dage, hvis hun tror der håb, for at opnå enighed. 

Vælger hun ik at udsætte, starter strejken efter 5 dag. Det vil sige den 22/4. Lockout rammer så d 28.

Dog kan det, ske at det hele bryder sammen, og vi ryger lige i lockout, fra onsdag, som jeg har forstået det! Vh Stine 

Tusind tak! Syntes det er en jungle at finde rundt i..

Så den kan starte allerede fra onsdag i denne uge altså den 18??

Anmeld Citér

16. april 2018

lineog4

An&Jo skriver:

Nej den kan tidligst starte 5 dage senere. men da den første udmelding om strejken er overskredet og det samme med lockout varsel kan begge nu træde i kraft på samme tid. Derfor bliver der højst sandsynligt ingen strejke men vi går direkte til lockout. 

Hvis forligsmanden lader den køre til tirsdag så vil det hele starte med en strejke og 6 dage efter starter lockouten. 

Og selvom de to ting starter samtidig, vil der stadig være en strejke - de der strejker er ikke lockoutet. Det er meget vigtigt, at der er nogle der strejker for ellers kan andre ikke sympatistrejke.

Anmeld Citér

16. april 2018

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Hvis forligsmanden lader den køre til tirsdag så vil det hele starte med en strejke og 6 dage efter starter lockouten. 

Og selvom de to ting starter samtidig, vil der stadig være en strejke - de der strejker er ikke lockoutet. Det er meget vigtigt, at der er nogle der strejker for ellers kan andre ikke sympatistrejke.

Mange tak, det hjalp lidt. 

Men som det ser ud nu hvor dag er det sød en starter? Er det onsdag i denne uge eller førstbi næste uge??

Nogen som vil sætte dag på sådan ca? Er så forvirret i alt det her

Anmeld Citér

16. april 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
StineW79 skriver:

Vi kan ikke ryge i strejke og lockout allerede fra onsdag. Den kan først begynde fem dage efter erklæret sammenbrud. 

Anmeld Citér

16. april 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Mange tak, det hjalp lidt. 

Men som det ser ud nu hvor dag er det sød en starter? Er det onsdag i denne uge eller førstbi næste uge??

Nogen som vil sætte dag på sådan ca? Er så forvirret i alt det her

Vi kan jo ikke sætte en dato på, før der kommer en udmelding om enten sammenbrud, strejke/lockout som varslet eller 14 dages ekstra forlængelse. I første tilfælde skal du lægge fem dage til. I andet tilfælde bliver det d. 22. og d. 28. I tredje tilfælde er alt muligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.