Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
kan huske fra første gang jeg var gravid at vi til fødselsforberedelse og af jordemoder og af SP fik af vide at det er helt normalt at manden kan have svært ved at følge med i graviditeten..
måske din kæreste er bange for at knytte sig da der stadig kan gå noget galt inden han får baby i armene? måske han har oplevet at miste nogen han knyttede sig til meget pludseligt?
Min kæreste følte sig utroligt afvist alle steder når han var med første gang.. det gjorde ham rigtig ked af det netop når de nu alle sagde at ofte så gad manden ikke med... han ville gerne men fik ikke rigtig lov til det.. måske din kæreste har følt sig afvist?
Denne gang er kæresten meget mindre påvirket end første gang.. han er så afslappet at det nogen gange kan være frustrerende..
jeg ville nok bare give ham plads og så tage babysnakken med veninder i stedet for...
alle håndterer det forskelligt jo.. kan jo også være han faktisk bare er hunderæd for hvordan det hele bliver efter fødsel men har svært ved at sige det for "som mand skal man jo have muskler ikke følelser"... ;)
husk at få snakket om livet når baby er kommet måske mere end selve det at være gravid.. det er nemmere at forholde sig til måske så får man snakket om hvem laver maden, hvordan gør I med at du måske er indlagt nogle dage efter fødsel, hvordan med at få baby hjem, og deling af barsel osv osv... overvej også snakken om hvem der står op med baby og husk at få afklaret hvordan I gør hvis han arbejder og du går hjemme så I får afklaret Jeres forventninger til hinanden...
Anmeld
Citér