Forandringer under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

934 visninger
11 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. april 2018

csigvard

Før jeg blev gravid, kendte jeg godt til de mest almindelige symptomer, og også nogle enkelte "ualmindelige".. Men alligevel er jeg godt nok blev overrasket over, hvor meget der sker med både psyken og kroppen under en graviditet.. 

Så lad os høre: hvilke ikke-kendte/"ualmindelige" symptomer/gener/forandringer har I haft, som I måske blev rimelig overrasket over, og måske gerne ville have, at andre havde fortalt? 

Hos mig er det fx (dem jeg lige kan huske nu):

- Uren hud og en masse bumser i hovedet konstant!

- Nye sexlyster, som jeg normalt altid har syntes var lidt underlige

- Anderledes kvalme end den almindelige sygdomskvalme (har altid troet, at det var ligesom når man var syg og havde det dårligt)

- Vågner om natten med kvalme, fordi jeg er SULTEN!? Anede ikke, at man åbenbart ofte skulle spise om natten eller lige inden man gik i seng

- Følelsen af at have en "bold" i maven/underlivet

- At ens bryster kunne vokse, før man overhovedet vidste, at man var gravid

- At symptomerne kommer og går.. Lige nu føler jeg mig fx overhovedet ikke gravid, fordi jeg ikke har nogle symptomer, og jeg er altid bange for, at baby så er død, selvom jeg har oplevet det 3 gange før nu og baby stadig havde det godt alle 3 gange 

Hmm tror lige, at det er dem, som jeg kan huske for nu 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2018

Anonym

csigvard skriver:

Før jeg blev gravid, kendte jeg godt til de mest almindelige symptomer, og også nogle enkelte "ualmindelige".. Men alligevel er jeg godt nok blev overrasket over, hvor meget der sker med både psyken og kroppen under en graviditet.. 

Så lad os høre: hvilke ikke-kendte/"ualmindelige" symptomer/gener/forandringer har I haft, som I måske blev rimelig overrasket over, og måske gerne ville have, at andre havde fortalt? 

Hos mig er det fx (dem jeg lige kan huske nu):

- Uren hud og en masse bumser i hovedet konstant!

- Nye sexlyster, som jeg normalt altid har syntes var lidt underlige

- Anderledes kvalme end den almindelige sygdomskvalme (har altid troet, at det var ligesom når man var syg og havde det dårligt)

- Vågner om natten med kvalme, fordi jeg er SULTEN!? Anede ikke, at man åbenbart ofte skulle spise om natten eller lige inden man gik i seng

- Følelsen af at have en "bold" i maven/underlivet

- At ens bryster kunne vokse, før man overhovedet vidste, at man var gravid

- At symptomerne kommer og går.. Lige nu føler jeg mig fx overhovedet ikke gravid, fordi jeg ikke har nogle symptomer, og jeg er altid bange for, at baby så er død, selvom jeg har oplevet det 3 gange før nu og baby stadig havde det godt alle 3 gange 

Hmm tror lige, at det er dem, som jeg kan huske for nu 

Hvor invaliderende bækkenløsning er og hvor smertepåvirket man hurtigt kan blive og hvor tidligt i graviditeten det kan opstå.

Den meget øgede lugtesans. 

Øget udflåd så ucharmerende. 

Vejrtrækningsproblemer øget svimmelhed. 

Overdyngende træthed. 

Jeg er virkelig ikke fan af at være gravid 

Anmeld Citér

10. april 2018

Tine B

Mega fedtet hår i løbet af ingen tid.

Ligamentsmerter

Stoppet næse

Anmeld Citér

11. april 2018

Anonym

Tab af store hår totter. Havde langt tykt hår ved første barn men nu tyndt og det bliver aldrig langt igen

den overvældende træthed

lugtesansen

de vild mærkelige følelser der ingen mening giver

hvor meget mine lår voksede

hævet føder ( seriøst gik 3 str op i sko mens jeg var gravid) 

Anmeld Citér

11. april 2018

Miti's mama

At jeg bøvser konstant! Jeg er ikke elegant gravid 

Anmeld Citér

11. april 2018

Bettybom

Forstoppelse - ØV! 

Kedeligt hår- havde lækkert hår som kun blev vasket en gang om ugen før. Nu SKAL det vaskes hver anden dag. 

Skæl - har aldrig haft skæl. Det er dog blevet afhjulpet med skælshampoo 

hormonknopper - øv 

flossede negle - havde stærke negle før! 

Lugtesansen er skærpet - synes kæreste ånde og parfume lugter ha ha 

ja ... der var nogle almindelige ... men nogle af dem kendte jeg ikke :/ 

Anmeld Citér

11. april 2018

csigvard

Miti's mama skriver:

At jeg bøvser konstant! Jeg er ikke elegant gravid 

Haha jeg bøvser også ekstremt meget .. Og hvis bøvserne så sidder fast, så får jeg voldsomt kvalme 

Anmeld Citér

11. april 2018

Rixus

Profilbillede for Rixus

- At hun bøvsede konstant.

- At skulle rende på tanken efter pølsehorn til hende hver dag.

- Humørsvingninger

Anmeld Citér

11. april 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

at være sulten uden at have lyst til noget mad overhovedet...

jeg føler mig rigtig sulten det meste af tiden men så snart jeg ser mad eller tænker på mad så kommer kvalmen...

hvor træt man kan blive af at gå 800 m... første graviditet gik jeg mindst 2 km hver dag.. denne gang er turen til og fra sønnens skole rigeligt til at jeg bare føler mig udkørt og har brug for at få fødderne op og slappe af i kroppen...

svimmelheds og hedeture oven i hinanden... puha altså i går var virkelig slemt.. satte mig ned i 30 minutter før gulvet stoppede med at gynge.. og hvad havde jeg lavet for at det skete?- vasket op... nåede 4 tallerkner og lidt bestik...

uhh lysten til at bage og gøre rent.. jeg er ikke noget særligt renligt menneske.. men ihh jeg bliver hys over at se nullermænd i hjørnerne lige for tiden.. og jeg har slet ikke lyst til at spise kage eller hjemmebag.. jeg har bare lysten til at lave det... generelt at lave mad jeg kan stoppe min lille fryser med giver mig glæde lige nu...

at man ikke behøver at få monsterondt når man går i fødsel.. første gang var det da ubehageligt med veerne, men intet i forhold til hvordan det føltes med mens-smerter..

presseveer fik mig til at blive ur-menneske, kunne ikke tale overhovedet for det eneste min hjerne var fokuseret på var at presse...

det var lige dem for nu... er pt gravid med nr. 2 og har termin 6/7 så synes lige nu der er meget lang tid til når jeg allerede føler mig så brugt over ingenting...

Anmeld Citér

11. april 2018

csigvard

Rixus skriver:

- At hun bøvsede konstant.

- At skulle rende på tanken efter pølsehorn til hende hver dag.

- Humørsvingninger

Haha bare så charmerende med bøvser..

Hvor længe skulle du løbe efter pølsehorn? For det var da en dyr forandring 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.