Tilknyttet “Team sårbare familier”

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Når man er offentligt ansat har man skærpet ansvar i forhold til underretninger, så det kan man støde på overalt, det har ikke noget med det specifikke tilbud at gøre.

Det ved jeg. Er selv offentlig ansat og er normalt velfungerende.. :-)

Var bare i tvivl om hvad pokker det egentlig er for noget.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2018

Anonym

Jeg var også tilknyttet det, og fik ikke besked af min læge på at hun havde henvist mig dertil. Det havde hun gjort fordi jeg var sårbar da jeg tre år forinden havde mistet min søster ret pludseligt og havde psykiske følger heraf  

Det betød flere samtaler med en super sød jordemoder og jeg var rigtig god for at få denne mulighed. 

Anmeld Citér

7. april 2018

CinemaStrange

Jeg vil selv mene at jeg er rimelig velfungerende  men havde OCD som barn og derfor endte jeg i omtalte kategori  Mærkede intet til det, ingen har holdt øje med med mig eller nævnt det. Så frygt ej -det er ment som et tilbud og en hjælp, og tror de bruger det rimelig bredt 

Anmeld Citér

7. april 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vi er også tilmeldt det denne gang :)

Min kæreste har fået en diagnose, og vores første søn er sensitiv så vores jordemoder mente det var en god idé med ekstra støtte af en anden jordemoder...

Vi har også kontakt til sundhedsplejerske allerede nu for netop at være på forkant med hvordan vores søn evt kan reagere osv.. Hun kender os i forvejen da hun også var for den ældste så det er rigtigt rart med den ro at man kender hende og hun os...

vi har fået tildelt enestue når jeg har født så der kan være mere ro på efter fødslen og min kæreste kan være der uden at det belaster ham ligeså meget, så han stadig har overskud til den store når han kommer hjem...

Den nye jordemoder sagde at hun på ingen måde så behov for at lave underretning for at vi fik ekstra hjælp, for vi var jo allerede i kontakt med sundhedsplejerske selv og vi kendte også til familiehuset hvis vi skulle føle behovet for ekstra samtaler eller andet...

Så underretning ville have været for at vi kunne få støtte der hvor vi følte behov for det, hvis vi ikke selv følte vi kunne finde det rigtige...

så underretning er ikke altid pga børnene skal fjernes eller man er dårlig forældre.. det er oftere et spørgsmål om at man får den støtte man har brug for så barnet/børnene kan have det godt...

for os har vi været igennem det for at få støtte til vores sensitive dreng der blev overset rigtig længe i den almindelige vuggestue selvom vi prøvede at råbe op... det var rart endelig at blive hørt selvom det var hårdt først at skulle igennem at blive tjekket som forældre... men i dag har vi en glad harmonisk dreng der tør og åbner sig for andre end bare os og som elsker at gå i skole selvom de andre larmer...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.