Tilknyttet “Team sårbare familier”

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.996 visninger
13 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. april 2018

Anonym trådstarter

Jeg har sådan brug for lidt ro i maven og måske nogen her kan give mig det?

Jeg er pt. sygemeldt med stress fra mit arbejde pga. arbejdsmængde og arbejdsmiljø. Det har jeg været i 6 uger, men starter på deltid 1/5. Den her stress-periode har desværre gjort at jeg har fået noget angst. Det er tydeligt at det er noget som kommer i de perioder hvor jeg er særligt presset. Jeg går hos en psykolog for at arbejde med dette og det går godt. 

Grundlæggende går det meget bedre end for 6 uger siden og ift. graviditeten har jeg det også godt. Vi har to børn i forvejen og er normalt velfungerende - og lige nu er jeg så sygemeldt med stress.

Jeg har i dag fået indkaldelse til jordemoder, hvilket overraskede mig da jeg troede man først kom sent til på Hvidovre Hospital. Men da jeg får læst nærmere kan jeg se at jeg er tilknyttet deres team for sårbare gravide. Det er helt okay for mig, jeg var bare ikke blevet oplyst om det og har derfor heller ingen viden om hvad det indebærer.

Er der nogen andre som har været tilknyttet her? Og kan fortælle mig at det ikke betyder underretninger, tvangsfjernelser osv.? Det er meget hårdt sat op og vores to børn trives og er glade, så selvfølgelig er det ikke sådan det sker.. men det kunne være rart at høre fra andre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er pt. sygemeldt med stress fra mit arbejde pga. arbejdsmængde og arbejdsmiljø. Det har jeg været i 6 uger, men starter på deltid 1/5. Den her stress-periode har desværre gjort at jeg har fået noget angst. Det er tydeligt at det er noget som kommer i de perioder hvor jeg er særligt presset. Jeg går hos en psykolog for at arbejde med dette og det går godt. 

Grundlæggende går det meget bedre end for 6 uger siden og ift. graviditeten har jeg det også godt. Vi har to børn i forvejen og er normalt velfungerende - og lige nu er jeg så sygemeldt med stress.

Jeg har i dag fået indkaldelse til jordemoder, hvilket overraskede mig da jeg troede man først kom sent til på Hvidovre Hospital. Men da jeg får læst nærmere kan jeg se at jeg er tilknyttet deres team for sårbare gravide. Det er helt okay for mig, jeg var bare ikke blevet oplyst om det og har derfor heller ingen viden om hvad det indebærer.

Er der nogen andre som har været tilknyttet her? Og kan fortælle mig at det ikke betyder underretninger, tvangsfjernelser osv.? Det er meget hårdt sat op og vores to børn trives og er glade, så selvfølgelig er det ikke sådan det sker.. men det kunne være rart at høre fra andre.

Vi blev også tilknyttet noget for sårbare familier.

Vi læste os til at det var for sårbare familier som og jeg citere:

"havde en lavere uddannelse/kort skolegang, sociale udfordringer, når netværk, belastet barndom, boligproblemer, usikker økonomi, sporadisk tilknytning til arbejdsmarkedet. Ungs alder, umoden eller alene mor. Personer med lettere psykiske lidelser som f.eks angst, depression, ADHD, OCD, Borderline, spiseforstyrrelser eller traumer. Personer med medicinske eller kroniske sygdomme som f.eks fibromyalgi, whip-lash eller rygproblemer."

I mit tilfælde har jeg en kort uddannelse og angst. Vi tog imod tilbuddet men efter 3 samtaler med dem vælge vi at melde fra. 

De havde nogen gode tilbud og hvis man har brug for det kan man få en masse hjælp fra enten jordemoder, sundhedsplejerske, gratis advokatehjælp, gratis økonomisk hjælp fra rådgiver, hratis psykolog hjælp m.m. Vi var også bekymrede om det havde noget med underretning og tvangsfjernelser at gøre, men de oplyste at sådan var det slet ikke. De ville bare give den mest mulige støtte hvis man have brug for det. Alt var frivilligt, og man var ikke tvunget til at deltage eller udnytte de tilbud de havde.

Vores tilbud var i Næstved, så jeg kan dog ikke sige om det hos jer er lig det.

På nogen hospitaler har de ene værelser til sårbare familier som måske har brug for ekstra ro efter fødslen så man ikke deler værelse med nogen, det er igen op til en selv om man vil udnytte det eller ej.

Jeg håber at det kan give lidt ro i maven 

Anmeld Citér

5. april 2018

Ena

Anonym skriver:

Jeg kender to, der også har været tilknyttet det team. Den ene pga angst og den anden, fordi eks-manden var psykisk voldelig. Det eneste, de oplevede at de handlede om, var at de blev passet ekstra på. De fik samtaler og tilbud om støtte efter fødsel. Alle havde været utrolig søde og omsorgsfulde, så de svære vilkår havde føltes lidt mindre svære. På intet tidspunkt havde der været tale om underretning eller noget andet i den retning. 

Anmeld Citér

5. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi blev også tilknyttet noget for sårbare familier.

Vi læste os til at det var for sårbare familier som og jeg citere:

"havde en lavere uddannelse/kort skolegang, sociale udfordringer, når netværk, belastet barndom, boligproblemer, usikker økonomi, sporadisk tilknytning til arbejdsmarkedet. Ungs alder, umoden eller alene mor. Personer med lettere psykiske lidelser som f.eks angst, depression, ADHD, OCD, Borderline, spiseforstyrrelser eller traumer. Personer med medicinske eller kroniske sygdomme som f.eks fibromyalgi, whip-lash eller rygproblemer."

I mit tilfælde har jeg en kort uddannelse og angst. Vi tog imod tilbuddet men efter 3 samtaler med dem vælge vi at melde fra. 

De havde nogen gode tilbud og hvis man har brug for det kan man få en masse hjælp fra enten jordemoder, sundhedsplejerske, gratis advokatehjælp, gratis økonomisk hjælp fra rådgiver, hratis psykolog hjælp m.m. Vi var også bekymrede om det havde noget med underretning og tvangsfjernelser at gøre, men de oplyste at sådan var det slet ikke. De ville bare give den mest mulige støtte hvis man have brug for det. Alt var frivilligt, og man var ikke tvunget til at deltage eller udnytte de tilbud de havde.

Vores tilbud var i Næstved, så jeg kan dog ikke sige om det hos jer er lig det.

På nogen hospitaler har de ene værelser til sårbare familier som måske har brug for ekstra ro efter fødslen så man ikke deler værelse med nogen, det er igen op til en selv om man vil udnytte det eller ej.

Jeg håber at det kan give lidt ro i maven 

Tusind tak for dit svar. Jeg har ikke kunnet finde så meget omkring det på Hvidovre Hospitals hjemmeside, men mon ikke det er noget tilsvarende det de har i Næstved? :-)

Jeg går ud fra at det udelukkende er fordi jeg pt. er sygemeldt med stress og angst, men det er bare lidt “sjovt” at lægen ikke lige nævnte at hun ville indstille mig til det. Det havde nu været meget rart.. :-)

Anmeld Citér

5. april 2018

Anonym trådstarter

Ena skriver:

Jeg kender to, der også har været tilknyttet det team. Den ene pga angst og den anden, fordi eks-manden var psykisk voldelig. Det eneste, de oplevede at de handlede om, var at de blev passet ekstra på. De fik samtaler og tilbud om støtte efter fødsel. Alle havde været utrolig søde og omsorgsfulde, så de svære vilkår havde føltes lidt mindre svære. På intet tidspunkt havde der været tale om underretning eller noget andet i den retning. 

Hvor er det dejligt at høre.. :-)

Hvis jeg spurgte i mit netværk om andre har været tilknyttet et lignende tilbud, så var der måske også nogen. Det er bare nemmere at spørge herinde som anonym.

Tak fordi du ville dele dine erfaringer. Det beroliger mig meget at det udelukkende har været positivt for dem du kender.

Anmeld Citér

5. april 2018

Anonym

Jeg var tilknyttet på Hvidovre hospital.

Pga angst og incest i barndommen og for mig betød det samtaler med en psykolog, ekstra tid på barsels gangen og at jeg mødte min kontakt sygeplejerske 2 gange inden fødslen  og ekstra besøg af sp 

Jeg fik også sær hensyn under fødslen, ingen mænd og jeg fik et klæde over benene 

Ingen snak om underretninger eller tvangs fjernelse kun varme og støtte. 

Jeg fik også 5 samtaler efter fødslen, bla fordi jeg havde meget svært ved at vaske mig barn og lade det være nøgen hos mig  

Anmeld Citér

5. april 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg blev pga alder og tidligere depressioner betegnet som sårbar gravid. For mig betød det at jeg kom i kendt jordemoder ordning, så det var en af 3 jordemødre, som jeg lærte at kende gennem graviditeten, der ville følge mig gennem hele fødslen, og at jeg fik lidt ekstra besøg fra sundhedsplejerske både før og efter fødsel. Det var dog 100% frivilligt, og jeg kunne på et hvert tidspunkt melde ud hvis jeg ikke ønskede at benytte mig af deres tilbud. Derudover kom jeg også i en særlig mødregruppe for unge mødre, igen pga alderen

Anmeld Citér

5. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar. Jeg har ikke kunnet finde så meget omkring det på Hvidovre Hospitals hjemmeside, men mon ikke det er noget tilsvarende det de har i Næstved? :-)

Jeg går ud fra at det udelukkende er fordi jeg pt. er sygemeldt med stress og angst, men det er bare lidt “sjovt” at lægen ikke lige nævnte at hun ville indstille mig til det. Det havde nu været meget rart.. :-)

Måske, jeg kan ikke være helt sikker, men det kunne sagtens lyde sådan 

Det kunne godt tænkes. Jeg fik heller intet at vide før jeg var hos jordemoder hvor hun så fortæller mig det. Det overraskede mig lidt, men hun informerede os om det, hvorefter vi selv gik ind og søgte omkring det. Nogen uger senere fik vi så noget på brev omkring det.

Anmeld Citér

5. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er blevet tilknyttet alene af den grund at jvi mistede vores første barn sent i graviditeten, det gør at jeg er meget angst præget ift denne graviditet. Jeg er ellers velfungerende udover det.

det at jeg er blevet tilknyttet det team gør bare at min jordmoder er ekstra opmærksom på mit velbefindende. Jeg er blevet tilbudt ekstra jordmoder besøg, tid med sundhedsplejersken inden fødslen så hun kender til vores historie osv. Jeg føler mig ikke overvejet men bare passet bedre på. Hun har heller ik haft fokus på mine kostvaner osv ligesom mange jordmødre har, hun har lige nævnt det hurtigt. Det meste handler bare om at jeg skal have det godt indtil jeg har født og derefter følger sundhedsplejersken mig og passer på mig 

Anmeld Citér

5. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Når man er offentligt ansat har man skærpet ansvar i forhold til underretninger, så det kan man støde på overalt, det har ikke noget med det specifikke tilbud at gøre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.