Når ens arbejdsplads falder fra hinanden suk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det kunne være mig der skrev det der!

har elsket mit arbejde, men nu hader jeg det så inderligt vi er så stresset hver dag at alle kun tænker på sig selv nu, at bare overleve dagen - vi kører fast på vikarer og de er altså nogle gange virkelig besværlig at ha - da de har tusind spørgsmål oveni en virkelig travlt hverdag 

Havde sagt op, men er gravid - så får ikke et nyt arbejde før barsel kalder - 

Vi har været heldige, at have nogle rigtig dygtige vikar, men de er så begyndt på uddannelser, eller har andet vikararbejde ved siden af, hvilket jo gør dem mindre flexibel. Og er der noget vi har brug for, så er det jo netop at de kan komme, når vi ringer til dem, eller at de selv byder ind på ledige vagter. At de kan tage mere end  en borger osv. 

Lige nu, er vi ned på ca 2 faste vikar, men det er jo desværre ikke nok til at dække de forskellige vagter.

Også har jeg desværre også lært nu, at det kun kræver 1 dårlig kollega, for at skabe dårlige arbejdsforhold for resten af gruppe. Det syntes jeg bare er virkelig hårdt! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi er overhovedet ikke så hårdt ramt som dig, eller presset på den måde.

Men jeg brugte halvandet år på at få styr på min arbejdsplads da jeg fik min stilling. Fik styr på alle regler og lavet rammer og rutiner så reglerne blev overholdt, vi sparede på udgifterne og der var en god arbejdsmoral.

Så blev jeg gravid og sygemeldt og sidenhen på barsel. Min vikar aner ikke hvad hun laver, og vil helst bare slippe for sir ansvar og arbejde. Reglerne brydes dagligt, så nu har Fødevarestyrelsen givet anmærkninger, der kører en sag med Arbejdstilsynet fordi hun bruger ungarbejdere til voksnes arbejde, budgettet er brudt for længst så der er for mange udgifter i virksomheden, og samtidig forsvinder kunderne fordi de gode medarbejdere opgav og fandt andet arbejde.

Ledelsen og de få gode medarbejdere der er tilbage, venter kun på at jeg kommer tilbage og rydder op i det hele. Men helt ærligt, så er lysten der bare ikke.. 

Lige nu går jeg også bare og venter på, at min 2 fantastiske kollegager, kommer tilbage fra barsel, engang i det nye år, så vi kan komme af med hende, som er ansat i den enes vikariat, ka komme ud af vagten.

Den andens stilling er slet ikke blevet besat endnu, på trods af at hun gik fra i starten af januar.

Har en 3 kollega, som går på barsel om 14 dage, og hendes stilling er heller ikke blevet besat, fordi det er så svært, at finde folk, som er dygtige nok.

Anmeld Citér

7. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Vi har været heldige, at have nogle rigtig dygtige vikar, men de er så begyndt på uddannelser, eller har andet vikararbejde ved siden af, hvilket jo gør dem mindre flexibel. Og er der noget vi har brug for, så er det jo netop at de kan komme, når vi ringer til dem, eller at de selv byder ind på ledige vagter. At de kan tage mere end  en borger osv. 

Lige nu, er vi ned på ca 2 faste vikar, men det er jo desværre ikke nok til at dække de forskellige vagter.

Også har jeg desværre også lært nu, at det kun kræver 1 dårlig kollega, for at skabe dårlige arbejdsforhold for resten af gruppe. Det syntes jeg bare er virkelig hårdt! 

Det er jeg så ikke enig det tager ikke kun 1 person at ødelæggge det hele - så må det være fordi Moralen ikke er særligt høje

synes altid der har været en “dårlig” kollega luge meget hvor jeg har været i mit liv, men det har aldrig været ødelæggende 

synes også det er for “nemt” at give en skylden 

DU er roden til alt ondt og træls.... lyder virkelig som noget fra børnehaven ��

Anmeld Citér

7. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er jeg så ikke enig det tager ikke kun 1 person at ødelæggge det hele - så må det være fordi Moralen ikke er særligt høje

synes altid der har været en “dårlig” kollega luge meget hvor jeg har været i mit liv, men det har aldrig været ødelæggende 

synes også det er for “nemt” at give en skylden 

DU er roden til alt ondt og træls.... lyder virkelig som noget fra børnehaven ��

Det er muligt, at du har andre erfaringer, og jeg har da også før haft dårlige kollegager, men har aldrig oplevet en som hende her før!

Hun blev ansat før jul, har helt seriøst haft mere fraværd fra arbejde, end hun har været på arbejde! Oveni det, så brokker hun sig konstant, og udføre ikke sine arbejdsopgaver. Kan hun ikke få byttet sin vagt, melder hun sig da bare syg osv.

Alt det, betyder at vi andre bliver ringet ind/pålagt at komme på arbejde, på vores fridag eller vores fri weekend, eller vi er nød til at arbejde dobbeltvagter eller bytte rundt i vires vagter, for at det hele kan hænge sammen.

Udover det har vi selv været ramt af influensa bølgen, omgangsyge og hvad der ellers lige har været i omløb, og alligevel har alle vi andre stadig mindre sygedage til sammen, end hun har haft i de 5 mdrer hun har været ansat.

Du har fuldstændig ret i, at nu er vi andre også begyndt at brokke os, hvilket self ikke hjælper, på stemningen, men helt ærlig så tror jeg virkelig de fleste ville blive træt af, ikke at vide, hvordan, hvornår og hvor meget extra arbejde man skal udføre pga, som ikke udføre sine opgaver eller bare melder sig syg, fordi hun ikke kan få fri...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.